|
کدخبر: 276899

واکنش تاج به حواشی درخواست حذف تیم ملی از جام جهانی

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به شایعه حذف تیم ملی جام‌جهانی گفت: خبر موثری در این باره نشنیده‌ام و هیچ ایرانی خواهان حذف تیم ملی از این رقابت‌ها نیست.

ورزش واکنش تاج به حواشی درخواست حذف تیم ملی از جام جهانی

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، جمعه شب در یک گفت و گوی تلویزیونی درباره شایعه حذف تیم ملی از جام‌جهانی گفت: تمام تلاش فدراسیون فوتبال معطوف به آماده‌سازی تیم ملی فوتبال برای جام‌جهانی قطر است، همه ایرانی‌ها در داخل کشور و هر جای دنیا هستند، حضور تیم ملی را در جام‌جهانی می‌خواهند و هیچ ایرانی خواهان حذف تیم ملی نیست  

*خبر موثری درباره حذف تیم ملی از جام‌جهانی نشنیده‌ام

تاج افزود: وقتی تیم ملی برنده می‌شود، حتی آن ایرانی که در آمریکا زندگی می‌کند، دو روز فارسی صحبت می‌کند و پرچم ایران را بالای سر خانه‌ها و مغازه هایشان می‌زنند و تیم ملی افتخار همه ایرانی‌هاست.من هیچ خبر موثری را درباره حذف تیم ملی را نشنیدم.

*نکونام جمعه آینده به تیم ملی اضافه می‌شود

تاج در ادامه در پاسخ به این سوال که وضعیت جواد نکونام برای اضافه شدن به کادر فنی تیم ملی به عنوان دستیار ایرانی کارلوس کی‌روش به کجا رسید، گفت: قبل از اینکه انتخاب شوم، هم درباره کی‌روش و هم نکونام صحبت کردم، برای نکونام یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت داشتیم، در نظر داشتیم در برنامه بلندمدت نکونام پس از دستیاری، به جای کی‌روش سرمربی تیم ملی شود و این مدلی است که آلمانی‌ها هم انجام می‌دهند.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه جواد هم با کی‌روش کار کرده بود و هم ارتباط خوبی با او داشت و همه ویژگی های لازم را داشت، خاطرنشان کرد:در بخشی از جلسه امروز با کی‌روش درباره نکونام صحبت کردیم. نکونام یک قرارداد با فولاد دارد که باید به آن متعهد بماند، طبق قوانین فیفا، رئیس فدراسیون و بزرگتر از آن هم نمی‌تواند برود با مربی‌ای که تحت قرارداد یک باشگاه هست، صحبت کند و این خلاف هست.

وی افزود: فدراسیون هم در این زمینه باید الگو باشد و اگر باشگاهی با یک مربی که تحت قرارداد یک باشگاه هست، صحبت کند، باید فدراسیون جلوی او را بگیرد. به همین دلیل با مدیران فولاد صحبت کردیم، قرارداد نکونام با فولاد پابرجاست، او تعهد به باشگاه دارد و خیلی از بازیکنان هم به خاطر او به این باشگاه آمده‌اند و نکونام هم به خاطر بازیکنان و مردم خوزستان در اهواز مانده است.

تاج تصریح کرد: نکونام تا جمعه و پایان هفته یازدهم با فولاد ادامه می‌دهد. کی‌روش هم این هفته یک جلسه با او خواهد داشت و نقطه نظرات من و خودش را به نکونام منتقل می‌کند. ممکن است که جواد روز جمعه آینده به اردوی تیم ملی اضافه شود و تا پایان جام‌جهانی در تیم ملی بماند.قرار است من هم با مسولان باشگاه فولاد صحبت کنم و این یک بازی دو طرفه است و فولاد باید بپذیرد و مخالفتی هم نکرده است.

وی افزود: نکونام بعد از جام‌جهانی، به فولاد بر می‌گردد و پس از آن در فیفا دی فروردین به اردو اضافه می‌شود و پس از پایان لیگ باید تصمیم بگیریم که درباره نکونام چه اتفاقی بیفتد.

*نیکاراگوئه آخرین حریف تدارکاتی تیم ملی

رئیس فدراسیون فوتبال، درباره آخرین حریف تدارکاتی تیم ملی قبل از جام‌جهانی ۲۰۲۲ گفت: تیم ملی روز پنج‌شنبه ۱۹ آبان با نیکاراگوئه بازی خواهد کرد و هنوز محل این بازی مشخص نیست.

تاج افزود: البته به احتمال قوی این بازی را در ایران برگزار می‌کنیم. باید برای این بازی کارهای دیگری هم انجام بدهیم. پس از این بازی تیم ملی ۲۲ آبان به قطر می‌رود.

*استفاده از برند ایرانی

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه درباره حضور تیم ملی با یک برند ایرانی در جام‌جهانی، گفت: در این دوره اصرار فدراسیون و هم بخش‌های دیگر کشور این بود که در جام‌جهانی با تولید داخلی شرکت کنیم و خواسته درستی هم بود. مقام معظم رهبری هم بارها بر استفاده از تولید ملی تاکید کرده‌اند. به همین خاطر برنامه‌ریزی کردیم که اگر محصول داخلی داریم که قابل رقابت با خارجی‌ها هست، از آن استفاده کنیم.

تاج اظهار داشت: با تولیدی مجید قبل از ما  قراردادی بسته شده بود و ما هم آن را ادامه دادیم. در جلسه‌ای که با مدیران پوشاک مجید داشتیم، نگرانی‌های کی‌روش درباره پیراهن رفع شد، به هر حال در قطر هوا گرم است و باید پیراهنی باشد که عرق بازیکنان را خشک کند.

*کمک داور ویدئویی تا سه ماه آینده در ایران

رئیس فدراسیون فوتبال درباره زمان ورود کمک داور ویدئویی به لیگ ایران و آخرین اقدامات صورت گرفته در این باره هم تصریح کرد: اگر کمک داور ویدئویی نداشته باشیم، داوران ما از جام‌جهانی حذف می‌شوند و یکی از الزمات است. علیرضا فغانی هم با توجه به اینکه دوره وی ای آر را گذرانده است، در جام‌جهانی سوت می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: کمک داور ویدئویی یک ضرورت است، فیفا نام ۵ شرکت را اعلام کرده است که می‌توانیم برای VAR با آنها قرارداد ببندیم و امکان استفاده از شرکت‌های داخلی و دانش بنیان نیست.یکی از این شرکت‌ها در اسرائیل و یکی در آمریکا ثبت شده است و سه شرکت باقی می‌ماند. فدراسیون فوتبال پس از بررسی این سه شرکت مورد تائید فیفا، اعلام می‌کند که باشگاه‌ها می‌توانند با اینها قرارداد ببندند.

تاج اظهار داشت: امیدوارم تا هفته آینده قرارداد را امضا کنیم، بعد باشگاه‌ها با این شرکت قرارداد می‌بندند و ما باید در فاصله دو ماهی که لیگ به دلیل جام‌جهانی تعطیل است، آموزش داوران را انجام بدهیم.اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود تا سه ماه آینده می توانیم از VAR در ایران استفاده کنیم.

*امیدوارم نامهربانی و توهین برخی به فوتبال تکرار نشود

رئیس فدراسیون فوتبال در بخش پایانی صحبت‌هایش با اشاره به حمایت صدا و سیما از تیم ملی گفت: خوشحالم که صدا و سیما عنوان کرد که می‌خواهیم یار دوازدهم تیم ملی باشیم، هر چند به برخی از برنامه‌های صداوسیما امیدوار نیستم. همه صداوسیما را به یک چشم نمی‌بینیم.

وی تاکید کرد: هیچ کسی نباید مردم را ناامید از حضور در جام‌جهانی بکند. هیچ  بازیکن مطرح کشورمان خواهان حذف تیم ملی از جام‌جهانی نبوده و شایعه است.

تاج افزود: در نظر داریم فارغ از این مسائل سیاسی یک حضور فعال و قوی در جام‌جهانی داشته باشیم، امیدواریم دولت و نهادهای دیگر با توجه به اینکه پول‌های فدراسیون را از فیفا نمی‌توانیم دریافت کنیم، پیشتیبانی خوبی از تیم ملی داشته باشند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان به حواشی به وجود آمده توسط برخی افراد هم اشاره کرد و گفت: امیدوارم عده‌ای که به تیم ملی، فوتبال و پیشکسوتان و ملی پوشان نامهربانی و توهین می‌کنند، سر عقل بیایند، ما رویداد مهمی را پیش رو داریم و همه باید دست به دست هم بدهیم. مسئول‌تر از هیچ کسی نیستم و همه ما مسئولیم.خیلی ها برای تیم ملی و پرچم زحمت کشیده‌اند و حتی جان‌شان را داده‌اند و زحمات زیادی در زمان روسای قبلی فدراسیون  کشیده شده که این پرچم به دست ما رسیده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها