|
کدخبر: 271484

جنجال بر سر خرید امتیاز استقلال توسط پرسپولیس!

ابراهیم اشکش سرمربی استقلال ملاثانی مدعی شد که نام تیم او به پرسپولیس خوزستان تغییر نخواهد کرد.

 بحث و کشمکش میان مدیران استقلال ملاثانی و پرسپولیس خوزستان همچنان ادامه دارد. پرسپولیسی ها مدعی هستند امتیاز استقلال را خریده اند و نامه دبیر کل فدراسیون فوتبال را در دست دارند اما طرف مقابل مدعی است که برای این کار به مجوز کمیسیون ماده ۵ نیاز است و این کمیسیون با خروج استقلال از ملاثانی موافقت نخواهد کرد در نتیجه این تغییر نام صورت نمی گیرد.

ابراهیم اشکش سرمربی استقلال ملاثانی در گفتگو با خبرنگار ورزش سه ضمن رد ادعای مسئولین پرسپولیس خوزستان، مدعی شد این تیم با همین نام فعلی در رقابت های لیگ آزادگان شرکت خواهد کرد. اشکش در ابتدای صحبت هایش گفت: استقلال ملاثانی تیمی است که در دل مردم منطقه ریشه دارد و از سال های خیلی قبل فعالیت داشته است. این تیم از لیگ محلات و توسط همین مردم به لیگ دسته اول کشور آمده است. این تیم می تواند برای فوتبال کشور، الگو باشد. این نشان می دهد که اگر تیمی بخواهد روی جوان های بومی منطقه اش کار کند، می تواند مانند استقلال ملاثانی به جایگاهی که می خواهد برسد.

او ادامه داد: مرحوم وادیه در مرحله اول لیگ دسته سوم، امتیاز تیم را خریدند که به مرحله دوم لیگ دسته سوم ربطی نداشت. سپس تیم به لیگ دسته دوم رسید که این آقایان اصلا کنار تیم نبودند. سپس استقلال ملاثانی در لیگ دسته دوم قهرمان شد و به لیگ آزادگان صعود کرد. دو سال قبل دوازدهم و فصل قبل با رکورد ۲۰ بازی شکست ناپذیری به رتبه هشتم رسیدیم.

وی اظهار داشت: طبق شکایتی که در زمان حضور تیم در لیگ دسته سوم انجام شد، حکم آن در لیگ دسته دوم صادر شد و ربطی به لیگ دسته اول نداشت. استقلال ملاثانی نیز شکایت های خاص خودش را انجام داده و حالا که این تیم به یک نماد تبدیل شده، کار به اینجا رسیده است. این تیم علاقه مندان خاص خودش را دارد. مردم این شهر، تنها دلخوشیشان استقلال ملاثانی است.

سرمربی استقلال ملاثانی اضافه کرد: شخصی که مدعی امتیاز تیم شده است، گفته است امتیاز استقلال ملاثانی به باشگاه دیگری فروخته شده است در شرایطی که برای این کار به کمیسیون ماده ۵ نیاز است که تیم را از یک شهر به شهرستان دیگر ببرد. اینگونه نیست که شما بتوانید به راحتی تیم را به شخص دیگری بفروشید.

اشکش صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: ریشه این تیم در ملاثانی است و برای قهرمان شدن در دسته دوم و حضور در دسته اول، هزینه های زیادی شده است که حتی مردم شهر ملاثانی آن را متقبل شده اند. پرونده حقوقی این موضوع باز است و ۷ روز دیگر باید مسابقات لیگ آزادگان آغاز شود. این تیم نماد استان خوزستان است. اداره ورزش و جوانان و شورای تأمین امنیت به این نتیجه رسیدند که استقلال ملاثانی باید در مسابقات شرکت کند.

وی اظهار داشت: این پرونده سپس به فدراسیون فوتبال ارجاع داده شد که فدراسیون تصمیم گیری را برعهده مسئولین استان خوزستان گذاشته شد. چرا که برای خروج تیم از شهرستان ملاثانی باید کمیسیون ماده ۵ صادر شود که این اتفاق رخ نداده است. این تیم به جلوه گاهی برای جوانان استان تبدیل شده و مردم عاشقانه این تیم را دوست دارند. استقلال ملاثانی در زمینه نشاط جامعه بسیار خوب عمل کرده است.

اشکش در پایان درخصوص اینکه نهایتا تکلیف این موضوع روز یکشنبه گرفته خواهد شد، گفت: تصمیم گرفته شد و یکشنبه ای وجود ندارد! استقلال ملاثانی وجود دارد و برای خروج از هر جای دیگری نیاز به مجوز کمیسیون ماده ۵ دارد و این کمیسیون با موضوع خروج استقلال از ملاثانی موافقت نخواهد کرد چون این تیم نماد شهرستان ملاثانی است.

 

منبع: ورزش3

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها