|
کدخبر: 265283

گران ترین بازیکن لیگ برتر را بشناسید + عکس

در این فصل از لیگ‌برتر زنان، وقتی بحث سقف قرارداد بازیکنان مطرح می‌شد نام یک بازیکن بیش از هرکسی به گوش می‌رسید.

ورزش گران ترین بازیکن لیگ برتر را بشناسید + عکس

هاجر دباغی ستاره تیم‌ملی و باشگاه سپاهان، مهاجم سرشناس و ۲۳ ساله لیگ‌ برتر و متولد خمینی شهر اصفهان است. به نظر می‌رسد که او سقف قرارداد را در لیگ‌برتر زنان جا‌به‌جا کرده است.

به همین بهانه یک گفت‌و‌گو اختصاصی با شماره ۲۰ سپاهان انجام دادیم که در ادامه آن را خواهید خواند:

*خانم دباغی از شروع فوتبال‌ خودتان بگویید.

- از ۱۵ سالگی در تیم‌ملی حضور دارم، در سطح ملی ۵۸ بازی و ۲۴ گل به ثمر رسانده‌ام، در سطح باشگاهی هم یک بار خانم گل لیگ برتر شده‌ام و طی ۶ سال حضورم در لیگ‌برتر همیشه بین ۲ گلزن برتر لیگ بوده‌ام، در مجموع ۱۲۰ گل باشگاهی هم در لیگ برتر به ثمر رسانده‌ام.

*چرا فوتبال را به عنوان حرفه‌اصلی انتخاب کردید؟

- از کودکی به فوتبال علاقمند بودم، ۵،۶ ساله بودم که در کوچه و خیابان به دنبال توپ می‌دویدم اما اولین بار در سن ۱۲ سالگی از طریق مدرسه استعدادیابی شدم و به طور حرفه‌ای وارد فوتسال و بعد هم فوتبال شدم.

*فصل گذشته تا هفته‌های پایانی در کورس قهرمانی حاضر بودید اما در ۳ هفته پایانی شانس قهرمانی را به رقبای کرمانی واگذار کردید.

- بله درسته، یک تساوی خانگی مقابل ملوان ما را از قهرمانی دور کرد اما در اصل به نظر من، وقتی در نیم فصل اول در دربی اصفهان به خاطر اشتباه داوری ۳ امتیاز حساس را از دست دادیم از قهرمانی جا ماندیم.

اما در کل عملکرد تیمی خوبی داشتیم، لیگ پویا و جذابی بود که به جز مشکل طولانی شدن بازی‌ها و مسائل داوری مشکل دیگری وجود نداشت.

*بازی‌ها بخاطر اولین حضور تیم‌ملی در جام ملت‌های آسیا به تعویق افتاد و همین باعث طولانی‌تر شدن لیگ شد.

- درسته اما ما انتظار داشتیم سازمان لیگ، بازی‌ها را زودتر شروع کند تا با این مشکل مواجه نشویم. به نظرم با برنامه‌ریزی بهتر میشد این موضوع را مدیریت کرد.

 *تقریبا اکثر جامعه فوتبال زنان معتقدند که شما سقف قرارداد بازیکنان را جا‌به‌جا کردید و مبلغ قرارداد شما ۸۵۰ میلیون تومان است.

- نه اینطور نیست، سقف قرارداد لیگ‌برتر به تیم‌ خاتون بم تعلق دارد. سقف دریافتی ملی‌پوشان در لیگ برتر رقمی حدود ۵۰۰/۶۰۰ میلیون تومان هست که من هم مانند سایر ملی‌پوشان همین رقم را دریافت می‌کنم.

*این روزها بحث حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ‌برتر مطرح است، در صورت حضور این دو تیم در لیگ برتر حاضری به این تیم‌ها بپیوندی؟

- این اتفاق خیلی خوب است، امیدوارم تمام تیم‌های دیگر مثل فولاد، پیکان و… که در لیگ برتر مردان تیم‌داری می‌کنند به لیگ زنان هم اضافه شوند اما من طرفدار تیم سپاهان هستم و هرگز نه به پرسپولیس و نه به استقلال نخواهم رفت.

*به عنوان یک بازیکن با تجربه فکر می‌کنی برای رشد فوتبال زنان چه اقداماتی باید صورت پذیرد؟

- اول از همه پخش زنده مسابقات، امیدوارم مسئولین در فصل آینده حداقل پخش اینترنتی را در دستور کار خود داشته باشند.

پخش زنده مسابقات باعث جذب اسپانسرها می‌شود، همینطور اشتباهات بازیکنان و داوران بیش از پیش دیده می‌شود و همین باعث تلاش و توجه بیشتر بازیکنان خواهد شد.برای مثال من وقتی بدانم که اشتباهاتم دیده می‌شود تلاش می‌کنم تا مهاجم بهتری باشم و انگیزه‌هایم دو چندان می‌شود.

همینطور پخش بازی‌ها به پیشرفت داوران هم کمک شایانی خواهد کرد، اشتباهات داوری در لیگ ما بسیار زیاد است و همانطور که گفتم ما بخاطر اشتباه داوری از کورس قهرمانی جا ماندیم،‌ امیدوارم برای فصل آینده این اشتباهات به حداقل برسد.

*در آخر اگر صحبت پایانی دارید ما در خدمت شما هستیم.

- صحبت خاصی ندارم فقط تشکر می‌کنم از شما و همکارانتان در جامعه رسانه که همیشه همراه ما هستید.

منبع: ورزش ۳

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها