|
کدخبر: 251405 میلاد محمدی

شکست تیم ملی ایران برابر کره‌جنوبی

بازی بین تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در ورزشگاه سئول ۲ بر صفر به سود کره به پایان رسید.

ورزش شکست تیم ملی ایران برابر کره‌جنوبی

بازی ایران و کره جنوبی در چارچوب بازی ماقبل پایانی از مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ آغاز شد. ایران با ۲۲ و کره با ۲۰ امتیاز از هشت بازی صعود خود به جام جهانی را قطعی کرده اند اما این بازی نبردی حیثیتی برای کسب رتبه اول گروه است.

ایران دقایق ابتدایی بازی را خوب آغاز کرد و با پرس خوب اجازه عرض اندام چندانی به حریف خود نداد. در همان دقایق آغازین یک موقعیت خوب برای احسان حاج صفی فراهم شد که او قدر این توپ را ندانست و ایران این فرصت طلایی دقایق ابتدایی را از دست داد. در ادامه رفته رفته کره تیم برتر میدان شد. میزبان با پرس خوب اجازه کار به بازیکنان تیم ملی نداد. بازیکنان تیم ملی در اکثر دقایق پر اشتباه ظاهر شدند و متاسفانه بازی را به حریف واگذار کردند.

گزارش زنده بازی ایران در مقابل کره جنوبی

دقیقه ۸۴ / این بار روی اشتباه و توپ لو دادن وحید امیری توپ در محوطه جریمه به سون رسید. ضربه سون به کنعانی زادگان برخورد کرد و کنعانی زادگان جلوی گل شدن توپ را گرفت. توپ به کرنر رفت و کرنر ارسالی با ضربه سر ژئو سونگ چو که عابدزاده به خوبی توپ را برگشت داد.

دقیقه ۸۲ / پاس عالی سردار آزمون در موقعیت تک به تک به صیادمنش رسید اما این بار صیادمنش بود که قدر پاس سردار را ندانست. ضربه چیپ او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۱ / کره ای ها باز هم از خالی بودن سمت راست خط دفاعی ایران استفاده کردند. هی چان صاحب توپ شد و بدون اینکه بازیکن سر راهش باشد به محوطه ایران رسید اما ضربه اش دقت لازم را نداشت و با اختلاف بسیار از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۰ / اللهیار صیادمنش با یک ارسال عالی برای سردار آزمون موقعیتی فوق العاده برای گلزنی ایران خلق کرد اما ضربه سر سردار روی خط شش قدم نه قدرت و نه دقت لازم را داشت.

دقیقه ۷۰ / در محوطه جریمه و روی خط شش قدم توپ با حمله پرتعداد بازیکنان کره به سون رسید اما توپ روی پای این بازیکن ننشست تا کره به گل سوم نرسد.

دقیقه ۶۳ / روی یک حمله همه جانبه بعد از برگشت کرنر، کره ای موج دوم حمله را از سمت چپ خط هجومی خود و از سمت راست دفاعی ایران آغاز کردند. با از میان برداشتن عارف غلامی بازیکن کره وارد محوطه جریمه شد و با دو پاس ساده در محوطه، کیم یونگ گوون با یک بغل پای ساده تر در شش قدم ایران گل دوم کره را به ثمر رساند.

گل دوم کره جنوبی به ایران توسط کیم یونگ گوون در دقیقه ۶۳ به ثمر رسید.

دقیقه ۵۶ / پشت محوطه کره و روی حرکت قلی زاده توپ در موقعیت خوبی به وحید امیری رسید. ضربه وحید امیری با پای راست با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۶ /  در همین آغاز نیمه اول کره روی یک کار تیمی فوق العاده به محوطه ایران رسید. سون هیونگ مین با امیر عابدزاده تک به تک شد که دروازه بان ایران به زیبایی توپ را دفع کرد. روی ریباند بار دیگر یکی از بازیکنان کره به توپ رسید. عابدزاده باز هم سریع به سمت توپ حرکت کرد و این ضربه را هم فوق العاده دفع کرد تا اختلاف دو برابر نشود.

نیمه نخست بازی ایران و کره جنوبی با برتری یک بر صفر کره به پایان رسید.

دقیقه ۴۶ / کره با سون هیونگ مین به گل رسید.

دقیقه ۴۰ / بار دیگر بازی به دلیل رسیدگی به وضعیت خلیل زاده متوقف شد. او نتوانست بازی را ادامه دهد جای خود را به عارف غلامی داد.

دقیقه ۳۲ / شجاع خلیل زاده بدون اینکه برخوردی داشته باشد احساس ناراحتی کرد و برای رسیدگی به وضعیت او، بازی لحظاتی متوقف شد.

دقیقه ۲۷ / در حالی که سه بازیکن کره پشت توپ ایستاده بودند، جوینگ وویونگ ضربه را زد اما شوت این بازیکن دقت لازم را نداشت و با اختلاف بسیار از دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۶ / خطای نورافکن به روزی هوانگ چی هان یک موقعیت ایستگاهی خوب چسبیده به محوطه جریمه به کره جنوبی داد.

دقیقه ۱۸ / روی برخورد شجاع خلیل زاده و جونگ وویونگ داور اعلام اوت کرد. ملی پوشان ایران به تصمیم داور معترض بودند و اعتقاد به خطا روی خلیل زاده داشتند.

دقیقه ۱۷ / این بار نوراللهی در محوطه کره متوقف شد. داور اینجا هم بازی را ادامه داد و با اینکه نوراللهی از احساس ناراحتی روی زمین افتاده بود، تصاویر آهسته نشان می داد که تصمیم داور درست بوده است.

دقیقه ۱۴ / سون هیونگ مین در محوطه ایران روی زمین افتاد که داور به درستی بازی را ادامه داد.

دقیقه ۱۰ / روی یک ارسال خوب، توپ در ۶ قدم ایران به هوانگ اوجیو رسید، ضربه سر این بازیکن دقت لازم را نداشت و از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳ / روی یک پرس خوب، احسان حاج صفی در محوطه کره صاحب توپ  شد. در حالی که قلی زاده کنار دست حاج صفی موقعیت بسیار خوبی داشت اما حاج صفی ترجیح داد خودش ضربه را بزند و سر خورد تا توپ به راحتی در اختیار دروازه بان حریف قرار بگیرد.

ساعت ۱۵:۳۰ / بازی با سوت داور آغاز شد.

تقابل کره‌جنوبی - ایران در سئول و استرالیا - ژاپن در سیدنی حساس‌ترین بازی های امروز هستند که اولین بازی‌های امروز نیز خواهند بود. اگر ژاپن موفق به پیروزی شود، تکلیف دو تیم صعود کننده نیز مشخص خواهد شد و همچنین اگر ایران، کره را شکست دهد صدرنشینی اش را قطعی می‌کند.

حال و هوای ورزشگاه سئول، ساعتی پیش از شروع دیدار حساس ایران - کره جنوبی


ترکیب تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی

امیر عابدزاده، احسان حاج صفی(کاپیتان)، شجاع خلیل زاده، میلاد محمدی، احمد نورالهی، وحید امیری، محمد حسین کنعانی زادگان، علی قلی زاده، سید مجید حسینی، سردار آزمون، امید نورافکن

ترکیب تیم ملی کره جنوبی مقابل ایران

کره-جنوبی

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها