|
کدخبر: 247651

بمب برزیلی استقلال امروز می‌ترکد؟

طبق آیین نامه سازمان لیگ، باشگاه استقلال برای جذب مدافع برزیلی با مشکل قانونی مواجه است.

ورزش بمب برزیلی استقلال امروز می‌ترکد؟

رافائل سیلوا مدافع برزیلی تیم فوتبال استقلال در حالی طی روز‌های گذشته وارد تهران شد که در نهایت قرار است با قبولی این بازیکن در تست‌های پزشکی قرارداد او با آبی‌ها منعقد شود.

با توجه به سوابق این بازیکن و آیین نامه سازمان لیگ در خصوص جذب بازیکن خارجی به نظر می‌رسد، حضور این مدافع در فوتبال ایران دارای مشکل است.

طبق مقررات فدراسیون فوتبال ایران، بازیکن با ملیت یکی از کشور‌های آمریکای جنوبی باید در ۲ سال منتهی به عقد قرارداد در مسابقات رسمی یا دوستانه تیم‌ملی امید یا بزرگسالان بازی کرده باشد.

همچنین باید بازیکن خارجی مدنظر با تیم قبلی خود در بین ۶ تیم بالای جدول آن لیگ قرار داشته باشد. سیلوا به همراه تیم قبلی خود الفیصلی در رتبه پنجم و نهم قرار گرفت و طی ۲ سال گذشته سابقه ملی یا حضور در لیگ برزیل را نداشته است.

دستورالعمل سازمان لیگ برای جذب بازیکن و مربی خارجی

سازمان لیگ فوتبال دستورالعمل جذب بازیکن و مربی خارجی را در چهار بخش منتشر کرد که باشگاه استقلال برای جذب رافائل باید یکی از بند‌های سازمان لیگ را درباره جذب این بازیکن اجرا کند.

۱. بازیکن با ملیت یکی از کشور‌های آمریکای جنوبی باید در ۲ سال منتهی به عقد قرارداد در مسابقات رسمی یا دوستانه تیم‌ملی امید یا بزرگسالان بازی کرده باشد.

۲. بازیکنان شاغل در برزیل و آرژانتین باید در ۲ فصل گذشته حداقل در یک بازی لیگ اول و دوم سراسری این ۲ کشور بازی کرده باشد.

۳. بازیکنان شاغل در کشور‌هایی غیر از برزیل و آرژانتین باید  حداقل در هشت مسابقه رسمی باشگاه سابق در بالاترین لیگ سراسری و حذفی بازی کرده باشد.

آشنایی با سوابق مدافع برزیلی مدنظر استقلال

رافائل سیلوا دا آرودا مدافع ۲۹ ساله و ۱۹۳ سانتی‌متری است که در شهر کویابا در غرب برزیل به دنیا آمد. این بازیکن فوتبالش را از تیم ریو پِرِتو برزیل آغاز کرد و سپس راهی تیم پونته‌پرتا شد و حضور در سری آ و سری بی برزیل را تجربه کرد. بوآ اسپورتو، کریسیوما و گویاس در سری بی برزیل دیگر تیم‌هایی هستند که رافائل سیلوا سابقه پوشیدن پیراهن آن‌ها را در کارنامه دارد.

این مدافع پس از چند سال حضور در سری بی، در سال ۲۰۱۸ راهی تیم بوآویشتا پرتغال شد و یک فصل نیز برای این تیم به میدان رفت. رافائل سیلوا را در سال ۲۰۱۹ راهی تیم الفیصلی عربستان شد و در این مدت ۷۴ بار برای این تیم به میدان رفت و فصل گذشته نیز توانست با الفیصلی عنوان قهرمانی جام‌حذفی عربستان و سهمیه مستقیم آسیایی را به دست بیاورد.

رافائل سیلوا تا پیش از پنجره نقل‌و‌انتقالات زمستانی عربستان و فسخ قرارداد با الفیصلی، در ۱۳ دیدار از ۱۸ هفته ابتدایی فصل جاری لیگ حرفه‌ای عربستان به میدان رفت و یک گل نیز در دیدار برابر تیم الهلال به‌ ثمر رساند. این بازیکن همچنین در دیدار سوپرجام عربستان ۹۰ دقیقه مقابل الهلال بازی کرد.

آخرین حضور رافائل سیلوا با پیراهن الفیصلی عربستان، به تاریخ اول بهمن امسال باز می‌گردد. فرهاد مجیدی سرمربی استقلال برای جذب یک مدافع باکیفیت، روی آماده بودن گزینه موردنظر و فاصله کم از زمان آخرین بازی رسمی او تأکید داشت که رافائل سیلوا نیز در همین پنجره زمستانی امسال از تیمش جدا شده و از آخرین حضور او در میادین، زمان زیادی نمی‌گذرد.

این بازیکن در تمامی ۷۴ دیدار آخر خود برای الفیصلی، در پست مدافع میانی بازی کرده است.

رافائل مشکلی برای پیوستن به استقلال  ندارد

با این وجود یک منبع اگاه در باشگاه  استقلال در این باره  گفت: رافائل مشکلی ندارد. بازیکن باید  تیمش در ۲ سال آخر بین ۶ تیم لیگ عربستان باشد که تیم این بازیکن یک فصل پنجم و در فصل دیگر هم نهم شد و در نهایت همان رتبه پنجمی کافی خواهد بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها