|
کدخبر: 244247

نتیجه درخواست استقلال برای بازگشت به آسیا

درخواست تیم فوتبال استقلال برای بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا رد شد.

درحالیکه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا چند هفته قبل قرعه کشی شد و تیم‌های حاضر در این پیکار‌ها حریفان خود را شناختند و حتی کشور‌های میزبان منطقه شرق اعلام شد، طی روزهای گذشته مسئولان باشگاه استقلال در سکوت خبری و به‌صورت محرمانه درباره بازگشت به این رقابت‌ها با دادگاه عالی ورزش CAS نامه نگاری کردند.

استقلالی‌ها که همان زمان هم می‌دانستند شانس زیادی برای تغییر تصمیم گرفته شده ندارند و احتمال بازگشت آبی‌پوشان به این پیکار‌ها چیزی نزدیک به صفر است، اما با این حال، برای دفاع از حق خود خواستار رسیدگی به این پرونده در دادگاه CAS شدند.

استقلال در این پرونده از کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرده بود، درواقع ادعای باشگاه استقلال در این پرونده مهلت زمانی تعیین‌شده از جانب فدراسیون فوتبال ایران بود که به باشگاه‌ها جهت تکمیل مدارک داده شد، اما با این وجود، AFC این مهلت را نپذیرفته و مجوز حضور استقلال در آسیا را صادر نکرد.

در نهایت سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) امروز با اتشار گزارشی از این اتفاق نوشت: باشگاه استقلال پس از حذف از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای، تجدید نظر خواهی خود را در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) مطرح کرد که این شکایت رد شده است.‌

ای اف سی در خصوص این پرونده مهم نوشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا از تصمیم دادگاه CAS بابت رد فرجام‌خواهی باشگاه استقلال، علیه کمیته کنترل ورودی AFC بابت رد مجوز باشگاه برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ استقبال می‌کند. (تصمیم کمیته کنترل ورودی مطابق با بند‌های ۱۴.۴ و ۱۴.۵ آیین‌نامه صدور مجوز حرفه‌ای بود.)

 

منبع: میزان

ارسال نظر