|
کدخبر: 241742

پرونده نقل و انتقالات زمستانی استقلال

تیم فوتبال استقلال با صدر نشینی در رقابت‌های لیگ برتر، در نقل و انتقالات زمستانی ۲ بازیکن جدید به خدمت گرفت و ۸ بازیکن را از دست داد.

ورزش پرونده نقل و انتقالات زمستانی استقلال

تیم فوتبال استقلال نیم فصل نخست را با بهترین عملکرد ممکن به پایان رساند. این تیم در حالی صدرنشینی را از آن خود کرد  تیم بدون شکست مسابقات بود،و بهترین خط حمله و دفاع را نیز به خود اختصاص داده بود.

آبی پوشان در نقل و انتقالات زمستانی تیمی پر کار بودند تا جایی که با ۸ خروجی و ۲ ورودی و به طور نهایی ۱۰ تغییر، بیشترین رفت و آمد را در بین ۱۶ تیم لیگ برتری داشته اند.

استقلالی‌ها در پنجره زمستانی نقل و انتقالاتی،۲ بازیکن جدید به خدمت گرفته‌اند.این بازیکنان که صالح حردانی مدافع راست سابق فولاد و عزیز بک آمانوف وینگر چپ پای تیم لوکوموتیو تاشکند هستند. از میان بازیکنانی که فرهاد مجیدی به باشگاه ارائه داده بود در نهایت خرید ۲ بازیکن قطعی شد.

مجیدی درباره جذب بازیکنان جدید گفت: چند بازیکن در لیست من نبودند و به باشگاه این موضوع را گفتم. شما باید به یک نکته توجه کنید. ما چند بازیکن را از دست دادیم، ولی ۲ بازیکن با کیفیت جذب کرده‌ایم و این نکته‌ای است که کسی به آن نمی‌پردازد.

خروجی‌های قرضی استقلال:

در لیست بازیکنان خروجی استقلال نام ۳ بازیکن دیده می‌شود که به صورت قرضی از این تیم جدا شده‌اند تا امکان بازگشت آن‌ها برای فصل آینده وجود داشته باشد.

آرش رضاوند، او شاید مهم‌ترین بازیکن استقلال باشد که به صورت قرضی از این تیم جدا شد تا پیراهن فولاد را در نیم فصل دوم بر تن کند. رضاوند در بین بازیکنان جدا شده استقلال بیشترین دقیقه بازی را داشت، اما در نهایت او از جمع آبی‌ها جدا شد.

فردین رابط:

این بازیکن در حالی از استقلال به پدیده مشهد پیوست که حتی یک دقیقه هم فرصت بازی پیدا نکرد. رابط نیز به صورت قرضی از جمع آبی پوشان جدا شد تا امکان بازگشت او به استقلال در ابتدای فصل آینده وجود داشته باشد.

متین کریم زاده:

این بازیکن پس از فردین رابط و بابک مرادی سومین بازیکن استقلال بود که کمترین میزان حضور در میدان را تجربه کرد.

امین قاسمی نژاد:

مهاجم آبی‌ها هم یکی دیگر از خروجی‌های استقلال است.  او هم مثل عارف آقاسی با درخواست و میل خودش از این تیم جدا و راهی گل گهر شد تا تعداد بازیکنان سابق استقلال در گل گهر بیش از پیش شود.

خروجی‌های قطعی استقلال

۴ بازیکن هم به صورت قطعی در زمستان از استقلال جدا شدند که شامل عارف آقاسی، بابک مرادی، رشید مظاهری و محمد رضا آزادی بودند.

عارف آقاسی:

آقاسی با درخواست و اصرار خود در نهایت توانست رضایت فرهاد مجیدی را بگیرد و از جمع آبی‌ها جدا شود. او در نیم فصل دوم از جمع آبی‌ها جدا شد و به فولاد پیوست.

رشید مظاهری:

رشید مظاهری در حالی بعد از یک و نیم فصل حضور در استقلال راهی سپاهان شد که تنها در یک بازی و به مدت ۸۲ دقیقه فرصت حضور در میدان را پیدا کرد و ۱۲ بار از لیست بازی‌های این تیم خط خورد.

محمددرضا آزادی: این بازیکن هم که اولین فصل حضورش در استقلال را تجربه می‌کرد، تنها یک بار برای آبی پوشان به میدان رفت و میزان حضورش در میدان نیز به ۸۶ دقیقه رسید.

تیم فوتبال استقلال در نقل و انتقالات زمستانی چند بازیکن خود (رابط، قاسمی نژاد، مظاهری، مرادی، متین کریم زاده، آقاسی، رضاوند، آزادی) را از دست داد.

استقلال عزیزبک آمانوف را از پاختاکور و صالح حردانی را از فولاد خوزستان در نقل و انتقالات جذب کرد.

نیازی نبود که استقلال ریخت و پاش کند

علی لطیفی پیشکسوت تیم استقلال در مورد عمکلرد کلی آبی پوشان در نقل و انتقالات گفت: تنها کسی که می‌تواند در مورد این موضوع نظر دهد، سرمربی تیم است. مجیدی حتما می‌داند صلاح تیمش چه بود که ۸ بازیکن را از استقلال بیرون کرد. استقلال به اندازه کافی در هر پست بازیکن داشت و نیازی نبود ریخت و پاش کند. مجیدی نمی‌خواست اسکلت تیمش را بهم بزند، برای همین چند بازیکنی که به درد تیم نمی‌خورند را به تیم‌های دیگر قرض داد. تیمی که در صدر جدول قرار دارد، باید فقط روی نقاط ضعفش یارگیری کند. بازیکنانی که جدا شدند، تاثیر زیادی روی تیم نداشتند. ۲ بازیکن برای این تیم که جذب شدند که فرهاد مجیدی در آینده می‌تواند روی آن‌ها حساب باز کند. استقلال در نقل و انتقالات، عملکرد خوبی داشت.

تیم فوتبال استقلال با ۳۸ امتیاز، صدرنشین لیگ برتر است.

فرهاد مجیدی در آخرین روز نقل و انتقالات زمستانی درباره بازیکنان جدا شده از این تیم گفت: یک چیز کلی در رابطه با اتفاقاتی که رخ داده باید بگویم. من سرمربی هر تیمی باشم، بازیکن وقتی به دفترم می‌آید و می‌گوید که می‌خواهد جدا شود، من بدون اینکه فکر کنم، موافقت می‌کنم. باشگاه استقلال، باشگاه بزرگی است و بازیکنی که لباس این باشگاه را می‌پوشد، باید بداند که لباس چه باشگاه بزرگی را تن کرده است.

امکان ندارد که بازیکن به من بگوید می‌خواهم بروم و من مخالفت کنم. تا زمانی که من سرمربی استقلال هستم، هر بازیکنی که بیاید و بگوید می‌خواهم بروم، موافقت می‌کنم. بازیکنی که دلش نباشد و فکر رفتن دارد، بهتر است برود. برای من فرقی ندارد بازیکن فیکسم باشد یا بازیکن ذخیره‌. شاید دو سه بازیکن در لیست خروجی ما نبودند، مثل عارف آقاسی که آمد با من صحبت کرد و گفت شرایط زندگی ندارم و فکرم مشغول است. من با جدایی بازیکنی که شرایط روحی خوبی ندارد موافقت می‌کنم. من تنها بحثی که با باشگاه داشتم این بود که بازیکنان به صورت قطعی جدا شوند. وقتی که قرار است در مجموعه ما نباشند، به صورت قطعی جدا شوند.

در نهایت مطرح شده آبی پوشان در نقل و انتقالات زمستانی همچنان به دنبال جذب یک هافبک میانی و خارجی هستند.

منبع: صدآنلاین

ارسال نظر