|
کدخبر: 240419

تبعید کاپیتان به نیمکت استقلال / فرهاد تصمیمش را گرفت؟

فرهاد مجیدی در نقل و انتقالات ۲ بازیکن گرانقیمت خرید که باید برای حضور آنها در ترکیب چاره ای بیاندیشد.

ورزش تبعید کاپیتان به نیمکت استقلال / فرهاد تصمیمش را گرفت؟

استقلال تا اینجا در پنجره زمستانی ۲ خرید مهم انجام داده است. آنها صالح حردانی را از فولاد گرفتند و در ازای جذب این بازیکن، آرش رضاوند و عارف آقاسی را به سرخپوشان اهوازی دادند. عزیزبک آمانوف ازبکستانی هم دیگر خرید جدید آبی‌هاست که به‌زودی کارش را در این تیم آغاز خواهد کرد. طبیعتا این دو بازیکن در زمستان با این همه مشقت برای این جذب نمی‌شوند که روی نیمکت بنشینند. حتما کادرفنی ملاحظات خاص خودش را برای خرید این نفرات داشته و شانس حضور آنها در ترکیب اصلی برای نیم‌فصل دوم زیاد است. این شرایط اما می‌تواند وضعیت برخی بازیکنان استقلال را به خطر بیندازد و جا را برای آنها تنگ‌تر کند.

وریا روی نیمکت؟

صالح حردانی مدافع راستی است که فرهاد مجیدی اعتقاد زیادی به بازی او دارد. خودش می‌گوید زمانی که سرمربی تیم ملی امید بوده از حردانی به اردوها دعوت می‌کرده است. پیش از این هم مجیدی برای جذب صالح ابراز علاقه کرده بود، اما شرایط انتقال این بازیکن فراهم نمی‌شد. حالا هم مجیدی حاضر شده ۲ بازیکن محبوبش یعنی آقاسی و رضاوند را در ازای جذب حردانی به فولاد بدهد که همین مسئله به‌خودی خود گویای اهمیت موضوع است. به علاوه فراموش نکنیم حردانی به تیم ملی هم دعوت می‌شود و در همین بازی اخیر با امارات هم بعد از اخراج صادق محرمی به‌عنوان مدافع راست به میدان آمد. در نتیجه احتمال بسیار زیادی وجود دارد که حردانی در سیستم ۳ دفاع فرهاد مجیدی به‌عنوان پیستون راست به میدان برود؛ جایی که فعلا در تصرف وریا غفوری است. کاپیتان ۳۴ساله استقلال این اواخر دچار افت محسوسی شده است. این بازیکن بخشی از مسابقات امسال را هم به‌دلیل مصدومیت از دست داد و کوین یامگا به جای او بازی کرد. عملکرد کلی یامگا در این پست بد نبود و حالا حردانی هم به او افزوده می‌شود. به این ترتیب بعید نیست در نیم‌فصل دوم دقایق بازی غفوری حتی کمتر از این شود. وریا بر این باور است که همین حالا باید پای ثابت حضور در تیم ملی باشد، اما حتی

جایگاهش در تیم باشگاهی هم تضمین‌شده نیست. البته این احتمال هم وجود دارد که با حضور حردانی، در سمت راست استقلال رقابت شکل بگیرد و غفوری هم با انگیزه بیشتر به روزهای خوبش نزدیک شود.

عزیز به جای کی؟

خرید دیگر استقلال عزیزبک آمانوف است؛ هافبک ۲۴ساله‌ای که تا پیش از این در عضویت لکوموتیو بوده و از حالا به بعد برای استقلال توپ خواهد زد. ادبیات فرهاد مجیدی در مورد این بازیکن هم طوری است که انتظار می‌رود او در ترکیب اصلی به‌کار گرفته شود. در مورد عزیز گفته می‌شود در ۲ سمت چپ و راست خط میانی و نیز به‌عنوان هافبک نفوذی می‌تواند بازی کند. بنابراین باید منتظر ماند و دید نقشه کادرفنی برای استفاده از این بازیکن چیست. او اگر قرار باشد به‌عنوان هافبک پشت مهاجمان به‌کار گرفته شود، بیش از همه موقعیت امیرحسین حسین‌زاده را به خطر می‌اندازد؛ بازیکن جوان استقلال که این فصل در قامت «پدیده» به فوتبال ایران معرفی شد. حسین‌زاده که سابقه بازی در سایپا را هم دارد، در مجموع عملکرد بدی نداشته، اما ممکن است در دور برگشت یک شریک ازبکستانی پیدا کند. اگر هم قرار به استفاده از آمانوف در سمت چپ باشد، موقعیت جعفر سلمانی به مخاطره خواهد افتاد؛ وینگ‌بک اصلی استقلال در نیم‌فصل اول که اگرچه فراتر از انتظارات ظاهر شد، اما همچنان منتقدان خاص خود را دارد.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها