|
کدخبر: 241321

آخرین وضعیت نقل و انتقالات زمستانی / بمب‌هایی که خنثی شدند

در ساعات پایانی پنجره زمستانی فوتبال ایران چند انتقال بزرگ هنوز انجام نشدند که پرونده برخی از آنها بسته شده و برخی هنوز احتمال رخ دادنش هست.

ورزش آخرین وضعیت نقل و انتقالات زمستانی / بمب‌هایی که خنثی شدند

امروز، روز پایانی نقل و انتقالات نیم فصل فوتبال ایران است و ساعات به سمت بسته شدن پنجره زمستانی پیش می‌رود و باشگاه‌ها فرصت‌های آخر خود را برای به نتیجه رساندن مذاکرات برای جذب بازیکنان دلخواه در اختیار دارند. در این میان برخی از پروژه‌های نقل و انتقالاتی به نتیجه نرسیده که پرونده برخی از آنها بسته شده و برخی هنوز احتمال رخ دادنشان در ساعات پایانی وجود دارد که به بررسی مهم‌ترین هایش پرداخته‌ایم.

رامین رضاییان

مهم‌ترین پروژه زمستانی پرسپولیس می‌شود گفت جذب رامین رضاییان بود که در دو مقطع به طور جدی پیگیری شد ولی به نتیجه نرسید. رضاییان تحت قرارداد باشگاه الدحیل قرار داشت و به صورت قرضی به السیلیه رفت و این قرارداد قرضی به پایان رسیده بود و از همین رو رامین قصد داشت موافقت باشگاه الدحیل را برای قطع همکاری و آمدن به ایران جلب کند که در نهایت این اتفاق رخ نداد و به گفته درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس این انتقال شب گذشته منتفی شد. با توجه به مشکلات پرسپولیس در دفاع راست و کنار رفتن مهدی شیری از این تیم، سرخپوشان نیاز مبرمی به بازگشت ستاره سابقشان داشتند و حالا باید دید چه فکری برای این موضوع خواهند داشت.

امین قاسمی‌نژاد

ظاهراً نیمکت نشینی در استقلال در سال‌های پایانی فوتبالش امان او را بریده و از همین رو درخواست جدایی از باشگاه داده است. این موضوع وقتی شکل گرفت که قاسمی‌نژاد دید باشگاه در پست او بازیکن ازبکستانی به خدمت گرفته و شانسش برای حضور در ترکیب اصلی کمتر از قبل شده است. باشگاه استقلال هنوز پاسخی به درخواست قاسمی نژاد نداده است ولی او چند ساعت بیشتر فرصت ندارد تا رضایت باشگاه را برای جدایی جلب کند. از گل گهر سیرجان به عنوان یکی از مشتریان جدی قاسمی‌نژاد یاد می‌شود و باید دید این انتقال صورت خواهد گرفت یا نه.  

آیاندا پاتوسی

اختلافش با جواد نکونام در هفته پایانی نیم فصل نخست و پیش از دیدار سوپرجام باعث شد احتمال جدایی این بازیکن شکل بگیرد و عنوان شد نکونام او را در فهرست مازاد خود قرارداده و تصمیم دارد با خروج نامش از فهرست، بتواند یک بازیکن خارجی جذب کند. از همین رو چند باشگاه لیگ برتری برای جذبش دست به کار شدند ولی تا این لحظه تمام آنها ناموفق عمل کردند.

با توجه به اینکه در روز پایانی نقل و انتقالات هستیم بعید است فولاد دیگر فرصت جذب بازیکن خارجی داشته باشد و در این شرایط دیگر خارج کردن نام پاتوسی از فهرست و قراردادش در اختیار سایر رقبا توجیه منطقی ندارد و شب گذشته هم گرشاسبی، مدیرعامل فولاد اعلام کرد این بازیکن جایی نمی‌رود.

فولادی‌ها البته پیشنهاد تعویض او را با میلاد زکی پور، بازیکن گل گهر مطرح کردند که با مخالفت سیرجانی ها همراه شد.

به نظر نمی‌رسد در ساعات پایانی نقل ‌‌‌‌‌‌‌‌و انتقالات اتفاق خاصی در مورد او رخ دهد.  

پیمان بابایی

مهاجم تیم فوتبال تراکتور که اواخر نیم فصل به دلیل اختلاف با برخی هواداران این تیم در فضای مجازی و با توجه به سایر مشکلاتی که داشت درخواست جدایی داده بود در نهایت نتوانست از جمع سرخپوشان تبریزی جدا شود.

بابایی ابتدا قصد داشت قراردادش را فسخ یک طرفه کند ولی در مدت زمانی کن نوتیس داده بود باشگاه پرداختی به او را به میزانی رساند که دیگر از لحاظ قانونی قادر به این کار نباشد و پس از آن پیشنهاد ۷، ۸ و در نهایت ۱۰ میلیاردی برای رضایت نامه او مطرح کرد که هیچکدام عملی نشد.

در نهایت طبق گفته مالک باشگاه به این بازیکن اجازه رفتن به پرسپولیس که جدی‌ترین مشتری بابایی بود داده نمی‌شود و اگر این حرف عملی شود فعلاً تنها یک پیشنهاد جدی برای بابایی وجود دارد و آنهم گل گهر است که بعید است با چنین ارقامی حاضر به جذب بابایی شود و به نظر می‌رسد او تا پایان فصل در جمع سرخپوشان تبریزی خواهد ماند.

مهدی شیری

اشتباه فاحش او در بازی سوپرجام باعث شد یحیی گل محمدی او را مازاد اعلام کند و در این میان پادرمیانی هم‌تیمی‌ها هم برای او جواب نداد و صحبت‌های خود شیری علیه گل محمدی هم اندک شانس باقی مانده برای بازگشت وی را از بین برد و حالا در ساعات پایانی نقل و انتقالات باید به دنبال تیم جدید باشد.

از طرفی پرسپولیس قصد داشت به جای شیری، رامین رضاییان را جذب کند که پروژه ناموفقی بود ولی به گفته گل محمدی حتی شکست در جذب رامین هم به شیری مجوز بازگشت نمی‌دهد. به هر جهت در ساعات پایانی نقل و انتقالات، یکی از ابهامات باقی مانده مقصد مهدی شیری است و باید دید با کدام تیم به توافق می‌رسد. باشگاه فولاد به دنبال جذب اوست ولی اختلافات میان دو باشگاه بر سر پاتوسی کار این بازیکن را برای رفتن به اهواز سخت کرده است. فولادی ها پس از اینکه صالح حردانی را از دست دادند به دنبال بازیکن در پست دفاع راست می‌گردند و انتخاب نکونام مهدی شیری بود که هنوز به نتیجه نرسیده است.

ابوالفضل رزاق‌پور

او هم یکی از جدایی طلب‌های تراکتور بود و از همان روزهای ابتدایی پنجره زمستانی، فولاد به دنبال جذبش بود و به این منظور نامه رسمی هم برای باشگاه تراکتور زد و شرایط جذب او را جویا شد.

باشگاه تراکتور از فولاد برای رضایت نامه رزاق‌پور درخواست مبلغ ۳ میلیارد تومان پول داشت که فولادی ها با آن مخالفت کردند و تا این لحظه این انتقال منتفی شده است. باید دید در ساعات باقی مانده این بازیکن می‌تواند جابجا شود یا نه. 

طالب ریکانی

کاپیتان تیم فوتبال صنعت نفت از پیش از شروع پنجره زمستانی خبر از توافق با تیم جدیدش داد و از آبادانی‌ها خداحافظی کرد.

این بازیکن با توجه به پیشنهادات خوب از جمله استقلال و گل گهر قصد جدایی داشت و مشکلات مالی شدید نفتی‌ها مزید بر علت شد تا تصمیمش برای جدایی جدی شود ولی تا این لحظه خبری ای توافق با تیم جدیدی نیست و باید دید در این ساعات آخر تغییری در تیم او رخ می‌دهد یا نه.

هافبک خارجی استقلال

استقلال یک هافبک خارجی دیگر هم می‌خواهد و با این خرید نقل و انتقالات آبی‌ها به پایان خواهد رسید.

این بازیکن که گفته می‌شود هافبک بازیساز است آخرین پروژه نقل و انتقالات زمستانی فرهاد مجیدی است. هنوز اطلاعاتی از او در دسترس نیست و مشخص نیست در ساعات باقی مانده بتوان او را جذب کرد یا نه. البته اگر بازیکن آزاد باشد بعد از پنجره زمستانی هم امکان جذبش وجود دارد.

سایر نفرات:

امیرحسین جدی از پیکان، سامان نریمان جهان از تراکتور، میثم تیموری از مس رفسنجان، سعید صادقی از گل گهر و... نفراتی هستند که پیشنهادات جدی زمستانی داشتند ولی در تیم‌های خود باقی ماندند و بعید است در ساعات پایانی اتفاقی در خصوص آنها رخ دهد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها