|
کدخبر: 236874

هدف اصلی حسن یزدانی در آینده نزدیک

چهره عنوان‌دار کشتی آزاد جهان و المپیک، گفت: احتمال دیدار دوستانه با آمریکا وجود دارد اما آمادگی کشتی‌گیران در حد مسابقات جهانی نیست.

ورزش هدف اصلی حسن یزدانی در آینده نزدیک

حسن یزدانی، دارنده یک طلا و یک نقره کشتی آزاد المپیک و ۳ طلای جهان در مورد شرایط خود پیش از مسابقه دوستانه با آمریکا اظهار کرد: در حال حاضر در اردوها تمرین کرده و برای مسابقات دوستانه با آمریکا که ۲۳ بهمن ماه برگزار می‌شود در حال آماده سازی هستیم. احتمال رفتن یک تیم به آن‌جا وجود دارد. نسبتا از آمادگی خوبی برخوردار هستیم اما این آمادگی در حد مسابقات جهانی و المپیک نبوده چرا که مسابقات دوستانه و تک کشتی است. امیدوارم که اتفاق خاصی رخ ندهد و ورزشکاران بتوانند کشتی خوبی را به نمایش بگذارند.

یزدانی که در سری جدید برنامه کشتی رادیو ورزش با اجرای صدرالدین کاظمی صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سوال که در سال ۲۰۲۲ در چه مسابقاتی شرکت می‌کند؟ عنوان کرد: در ابتدا هدف من مسابقات جهانی است. با توجه به شرایط بدنی خود، در صورت ایده‌آل بودن و تشخیص مربیان اگر بتوانم به تیم ملی کمک کنم حتما در کنار آنها خواهم بود. مسابقات جهانی به دلیل زودتر برگزار شدن نسبت به بازیهای آسیایی، بهتر است. در سنگین وزن‌ها به نسبت سبک وزن‌ها، حریفان آسیایی عقب تر بوده و کشتی‌گیران کشورمان نسبت به سایر رقبا در آسیا بهتر هستند. البته نظرات کادر فنی در این خصوص حائز اهمیت است.

دارنده ۳ طلا، یک نقره و یک برنز جهان از فشار روانی خود بعد از پیروزی برابر دیوید تیلور آمریکایی گفت: فشار روانی قطعا کمتر شده و توانستم یک کار نیمه تمام را به لطف خدا و دعای مردم تمام کنم. خیلی از هواداران و علاقه‌مندان این رشته به دنبال این بودند که این کشتی‌گیر آمریکایی را شکست دهم. من توانستم نیمی از انتظارات را جبران نمایم. امیدوارم در مسابقات آتی دل میلیون‌ها ایرانی را شاد کنیم.

او با اشاره به شرایط بدنی خوب خود در خصوص ادامه دادن این مسیر خاطرنشان کرد: امیدوارم از لحاظ روحی و روانی برای مسابقات آمادگی لازم را داشته باشیم. من هدفم تا المپیک ۲۰۲۴ هست. تا زمانی که بتوانم کمکی به تیم ملی کنم، در این بازه زمانی از هیچ چیزی دریغ نخواهم کرد. در این سال‌ها تمام تلاشم بر این بود تا پله به پله قدم بگذارم. اگر بعد از سال ۲۰۲۴ هم بدنم پاسخگو باشد و بتوانم کشتی بگیرم قطعا این کار را انجام می دهم. هر سال به صورت شخصی یک هدف جهانی و یا آسیایی را برای خود در نظر می گیرم. یک ارزشیابی هم برای المپیک ۲۰۲۴ انجام می دهم تا یک مدال خوشرنگ به مردم کشور هدیه دهم.

منبع: ایسنا

ارسال نظر