|
کدخبر: 233339

پشت پرده حضور جنجالی بلاگرها در ساختمان وزارت ورزش

روز گذشته برگزاری یک جلسه در ساختمان شماره ۲ وزارت ورزش و جوانان سر و صدای زیادی را به پا کرد چراکه مهمانان این جلسه جمعی از بلاگرها و فعالان فضای مجازی بودند.

ورزش پشت پرده حضور جنجالی بلاگرها در ساختمان وزارت ورزش

روز گذشته برگزاری یک جلسه در ساختمان شماره ۲ وزارت ورزش و جوانان سر و صدای زیادی را به پا کرد چراکه مهمانان این جلسه جمعی از بلاگر ها و فعالان فضای مجازی بودند که به دعوت مجمع خیرین ازدواج در ساختمان وزارت ورزش جمع شده بودند. کاربران در فضای مجازی انتقادات زیادی را علیه معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان داشتند و در ابتدا در فضای مجازی اینطور ادعا شده بود که وحید یامین پور برگزار کننده چنین مراسمی بوده است، درحالی که حضور برخی از خانم های بلاگر اینستاگرامی در وزارتخانه در قالب جلسه خیرین ازدواج بوده است و به دعوت معاونت جوانان نبوده است.

برای پاسخ به حواشی این جلسه وزارت ورزش و جوانان بیانیه‌ای را صادر کرد و اعلام شد که جلسه مذکور «جلسه مجمع ملی خیرین ازدواج» بوده و تنها به منظور «ترویج امر ازدواج در فضای مجازی» تشکیل شده است.

همچنین محمدباقر جلالی سرپرست مجمع ملی خیرین ازدواج جزئیات این جلسه را تشریح کرد و گفت: دیروز در محل وزارت ورزش و جوانان جلسه ای با بلاگر های اینستاگرامی برای ترویج فرهنگ مشارکت در امر ازدواج تشکیل شد.

وی با بیان اینکه به دعوت مجمع خیرین ازدواج این خانم های بلاگر در جلسه حاضر شدند، افزود: این افراد هیچ هزینه ای را بابت تبلیغات از وزارت ورزش و جوانان و مجمع خیرین ازدواج دریافت نکردند و نخواهند کرد.

 برخورد قاطعانه پلیس با عدم رعایت شئونات اسلامی در فضای مجازی

جلالی ادامه داد: این افراد برای جمع آوری کمک های مردمی برای تهیه جهیزیه ۱۱۴ زوج ایرانی به این موضوع ورود کردند. این کار از گذشته هم باید این افراد انجام می شده است و مختص این حرکت نیست.

وی با اشاره به تأثیر زندگی شخصی این افراد بر روی مسئله ازدواج گفت: اینکه خانم بلاگری بعد از شرایط تلخی زندگیش این امر را تبدیل به خیر کند، مسئله ی مهمی است و این امر کار منفی نیست و کار تشویق او برای ترویج مسئله ازدواج مهم است.

سرپرست مجمع ملی خیرین ازدواج ادامه داد: پیش بینی می شود با کمک بلاگر های اینستگرامی بتوانیم یک چهارم جهیزیه مورد نظر را از طریق مشارکت مردمی جذب کنیم. همچنین این جهیزیه از سوی مجمع خیرین تأمین می شود و خیرین، نهاد ها و... در این موضوع کمک می کنند. همچنین برنامه اینده ما تهیه ۱۱۰ هزار جهیزیه برای زوجین جوان است.

علاوه بر این وحید یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز در صفحه توییتر خود نوشت: "اگر مجمع خیرین ازدواج تونسته آدمهای متفاوتی رو که هیچ وقت صدای ما بهشون نمیرسه جمع کنه ودرباره ازدواج باهاشون حرف بزنه، دمشون گرم. این جلسه رو نبودم و ازجزییات مطلع نیستم ولی اعتراف میکنم درهمین مدت از آخوند تا شل‌حجاب و از قهرمان المپیک تا کارتن‌خواب رو دعوت و باهاشون گفتگو کردم. اگر مجمع خیرین ازدواج تونسته آدمهای متفاوتی رو که هیچ وقت صدای ما بهشون نمیرسه جمع کنه ودرباره ازدواج باهاشون حرف بزنه، دمشون گرم. این جلسه رو نبودم و ازجزییات مطلع نیستم ولی اعتراف میکنم درهمین مدت از آخوند تا شل‌حجاب و از قهرمان المپیک تا کارتن‌خواب رو دعوت و باهاشون گفتگو کردم".

مجمع خیرین ازدواج قرار است در هفته جوان برای ١١۴ زوج ماشین عروس، لباس عروس، جهیزیه آن را تامین کند و در این راستا بلاگر ها دور هم جمع شدند تا این کار خیر را انجام دهند. به همین منظور قرار است بلاگر های اینستاگرامی پول جمع کنند و تبلیغ کنند که این جشن در میلاد حضرت علی اکبر (ع) برگزار شود.

در ماجرای زلزله سی سخت همین جمع یک میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان جمع کردند و به منطقه کمک رسانی شد همچنین یکی از همین افراد به ۵٣٠ عروس جهیزیه داده بود و آن‌ها را به خانه بخت فرستاده است. این بلاگر ها برای تبلیغات به هیچ وجه یک ریال هم از وزارت جوانان و مجمع خیرین ازدواج دریافت نمی‌کنند و این امر در قالب مسئولیت اجتماعی از سوی آن ها انجام می شود.

واکنش وزارت ورزش و جوانان به حواشی جلسه با بلاگرها

روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان نیز در پی حواشی بوجود آمده جلسه دیروز مجمع ملی خیرین ازدواج با تعدادی از بلاگرها که از آنها با عنوان «بلاگر جوان» یاد کرده، بیانیه‌ای صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است: در پی حواشی بوجود آمده جلسه دیروز مجمع ملی خیرین ازدواج با تعدادی از بلاگرهای جوان، به اطلاع عموم می‌رساند، مجمع ملی خیرین ازدواج برای تبلیغ و ترویج ازدواج آسان جوانان و همچنین تهیه جهیزیه زوجین نیازمند با بسیاری از اقشار و گروه‌ها ارتباط برقرار کرده و در تدارک جشن بزرگی برای ازدواج صدها زوج جوان در پایان سال جاری است که برای تبلیغات این امر نشستی با بلاگرهای جوان جهت هماهنگی این موضوع و ترویج امر ازدواج در فضای مجازی برگزار کرده است.

در ادامه تاکید شده است: این نشست صرفا به علت فقدان مکان مناسبی برای برگزاری جلسات مجمع ملی خیرین ازدواج در سالن جلسات ساختمان شماره ۲ برگزار شده و این مجمع از سال‌ها قبل جلساتشان را در سالن‌های وزارت ورزش و جوانان برگزار می‌کردند.

در پایان بیانیه مذکور نیز نوشته شده که "یامین پور" معاون امور جوانان در این نشست حضور نداشته و اخبار منتشر شده در این خصوص کذب است.

واکنش یامین پور به جلسه جنجالی با بلاگرها

وحید یامین پور نیز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: « اگر مجمع خیرین ازدواج تونسته آدمهای متفاوتی رو که هیچ وقت صدای ما بهشون نمی‌رسه جمع کنه و درباره ازدواج باهاشون حرف بزنه، دمشون گرم.»

وی در ادامه نوشته است: «این جلسه رو نبودم و از جزییات مطلع نیستم ولی اعتراف می‌کنم در همین مدت از آخوند تا شل‌حجاب و از قهرمان المپیک تا کارتن‌خواب رو دعوت و باهاشون گفتگو کردم.»

وحید-یامین-پور

حالا باید صبر کرد و دید که برگزاری این جلسه پرحاشیه نتیجه مثبتی بر امر تشویق ازدواج دارد یا صرفا یک شوی تبلیغاتی از سوی عاملان تشکیل چنین جلسه ای بوده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها