|
کدخبر: 232210

آخرین وضعیت از مصدومیت آل‌کثیر / عیسی رباط داد؟

عیسی آل کثیر در دیداری که برخلاف هفته‌های گذشته نمایش نسبتا ضعیفی داشت مصدوم شد.

ورزش آخرین وضعیت از مصدومیت آل‌کثیر / عیسی رباط داد؟

مهاجم خوزستانی پرسپولیس در دقیقه ۵۱ بازی با پدیده مشهد ناگهان زانوی خودش را گرفت، روی زمین نشست و همه را نگران کرد! برانکارد به زمین آمد و عیسی آل کثیر را به بیرون زمین انتقال داد تا مهدی عبدی جانشین او در خط حمله پرسپولیس شود.

شنیدیم بلافاصله پس از خروج عیسی آل کثیر از زمین، اولین سئوالی که همبازیان او پرسیدند، این بود: زانویت صدا داد؟! جواب عیسی آل کثیر هم جالب بود: «نه، فکر نمی‌کنم! من که صدایی نشنیدم و فکر نمی‌کنم رباط صلیبی پاره کرده باشم.»

بد نیست بدانید؛ رباط‌ها گروهی از بافت‌های همبند هستند که مانند طناب یا تسمه دور یک مفصل قرار دارند و حرکت مفصل را محدود کرده و از آن محافظت می‌کنند. رباط‌ها در برابر کشش مقاوم هستند. وقتی رباط‌ها دچار آسیب دیدگی شوند، مفصل زانو ممکن است بی ثبات شود. پارگی رباط صلیبی زانو و طرفی زانو دامنه حرکتی مفصل را شدیداً مختل می‌کند که منجر به ناتوانی فرد در چرخاندن پا و پارگی مینیسک میشود. اغلب افرادی که دچار آسیب دیدگی رباط زانو می‌شوند باید عمل جراحی انجام دهند و حدود ۷ یا ۸ ماه طول می‌کشد که دوباره به تمرینات گروهی بازگردد.

اخبار تکمیلی حکایت از آن دارد که تورم زانوی عیسی آل کثیر نیز زیاد نبوده و این نشانه‌ها کادرفنی پرسپولیس را در پرواز به تهران امیدوار کرد این مهاجم جنوبی رباط صلیبی پاره نکرده است.

نکته قابل تأمل آن که تیم پرسپولیس در فصل جاری فقط ۳ مهاجم تخصصی دارد که حامد پاکدل هفته‌هاست به دلیل مصدومیت مُچ پا نتوانسته است تیمش را در مسابقات رسمی همراهی کند. حالا عیسی آل کثیر نیز با آسیب دیدگی زانو مواجه شده و در حال حاضر تنها فوروارد تخصصی پرسپولیس، مهدی عبدی است. مهاجم جوان و ۴ گله‌ای که چند هفته‌ای می‌شود به دلیل نیمکت نشینی و نادیده گرفته شدن از سوی کادر فنی پرسپولیس از آن شرایط ایده آل دور شده است.

بد نیست اضافه کنیم امید عالیشاه کاپیتان دوم پرسپولیس که در فصل جاری در بازی‌های زیادی به عنوان مهاجم سایه بازی کرده است نیز دچار مصدومیت شده و دو هفته‌ای نتوانست تیمش را همراهی کند!

به نظر می‌رسد در بازی روز پنج شنبه هفته جاری پرسپولیس برابر فجر سپاسی شیراز، یحیی گل محمدی در کنار مهدی عبدی از وحید امیری یا مهدی ترابی در خط حمله استفاده کند.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر