|
کدخبر: 218742

روش کاهش آسیب در ورزشهای رزمی چیست؟

در ورزش های رزمی همیشه احتمال زیادی برای آسیب دیدگی ورزشکاران وجود دارد. ایمنی و استاندارد اهیمت فراوانی در انتخاب کفپوش برای ورزش های حرفه ای دارند. کفپوش ورزشی تاتامی از جنس فوم در اندازه و ضخامت های مختلف تولید می شود واز تنوع گسترده ای برخوردار می باشد. استفاده از کفپوش تاتامی استاندارد در باشگاه های ورزشی از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. یکی از اساسی ترین عوامل در ایجاد یک سالن ورزشی موفق، استفاده از کفپوش مناسب می باشد. کفپوش مناسب و استاندارد ضمن حفظ سلامت و ایمنی ورزشکاران، در زیبایی سالن هم جلوه زیبا و جذابی را به وجود می آورد. همچنین دوام، استحکام و طول عمر آن نیز بسیار تاثیر گذار می باشد. کفپوش های مورد استفاده در ورزش های رزمی به طور معمول بهم پیوسته و پازلی هستند. این کفپوش ها با کفپوش گرانولی که در بدنسازی مورد استفاده قرار میگیر متفاوت است .. کفپوش های تاتامی در یک تقسیم بندی کلی، شامل کفپوش تاتامی ورزشی و همینطور کفپوش مهدکودک می گردد. با انتخاب و سفارش تاتامی ورزشی استاندارد، ضمن کاهش آسیب های جسمی و فیزیکی، حفظ و بهبود سلامت خود را تضمین کنید.

تاتامی باشگاه

خصوصیات تاتامی مناسب رزمی

در ورزش های رزمی متناسب با نوع ورزش، از کفپوش تاتامی استاندارد با ضخامت بالا استفاده می شود. البته نوعی از کفپوش تاتامی نیز که به عنوان تاتامی کراسلینک معروف است از  جنس پلی اتیلن تولید می شود. اما تراکم بالاتر فوم ای وی آ باعث محبوب تر شدن این کفپوش های تاتامی شده است.  ضخامت بالای تاتامی باعث مقاومت و استحکام بیشتر آن شده و از آسیب ورزشکاران در برابر حرکات و ضربه های شدید ورزشی پیشگیری می نماید. برای ورزش هایی نظیر کاراته، تکواندو، کونگ فو و جودو از تاتامی فدراسیونی استفاده می شود. این کفپوش ها از جنس فوم های با کیفیت و کاملا بهداشتی تولید و عرضه می گردد. به دلیل خاصیت ضربه پذیری این فوم ها و همینطور قیمت مناسب آن، همواره مورد توجه قرار دارند. لبه های این نوع کفپوش ها، به سهولت در هم فرو رفته و به خوبی در کنار هم قرار می گیرند. سطح این کفپوش ها علاوه بر نرم بودن، از لطافت مناسبی هم برخوردار هستند.

کاربرد کفپوش تاتامی استاندارد در ورزش های رزمی

کفپوش تاتامی استاندارد به دلیل برخورداری از ضخامت بالاتر و بیشتر، از تاثیر پذیری بهتری هم بهره مند هستند. این نوع کفپوش ها به علت ضخیم بودن از انعطاف بهتری در برابر پرتاب شدن و افتادن برخوردار می باشند. در ورزش های رزمی باید کفپوش هایی بکار رود که قابلیت جذب فشار را در هنگام دویدن و پریدن داشته باشد. در این ورزش ها، به دلیل تحرک زیاد ورزشکار، کیفیت و خاصیت ضربه پذیری کفپوش تاتامی اهمیت ویژه ای دارد. در ورزش هایی مانند جوجیتسو، جودو و هاپکیدو به دلیل تماس بدن با سطح زمین و احتمال افزایش آسیب های فیزیکی، کفپوش آن باید تا چند برابر ضخامت داشته باشد. به طور کلی یک کفپوش تاتامی استاندارد با ضخامت بالا برای ورزش های رزمی بسیار مفید و مناسب می باشد.

مزایای کفپوش تاتامی استاندارد

کفپوش تاتامی استاندارد به دلیل استحکام و دوام بالا، برای ورزشکاران راحتی بهتری را با خود به همراه دارد. این کفپوش ها ضمن انعطاف پذیری بالا، بسیار نرم و سبک می باشند و نصب آنها به سهولت انجام می گیرد. در صورت از بین رفتن یک طرف کفپوش می توان از طرف دیگر آن استفاده کرد. این کفپوش ها از فوم های کاملا بهداشتی تولید شده و دارای خاصیت ضد آب می باشند. همچنین قیمت مناسب کفپوش تاتامی استاندارد، یکی از شاخصه های بارز این محصول می باشد.  

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها