|
کدخبر: 207318

خارجی ها به دنبال جذب دختر پا طلایی فوتبال ایران +‌ عکس

یک دختر ۱۳ ساله فوتبالیست که رکوردهای انفرادی زیادی را در میان دختران نوجوان ایرانی به نام خودش ثبت کرده است، این روزها به پیشنهادات خارجی مختلفی فکر می کند که از آلمان، سوئد، کانادا و کویت به او رسیده است.

ورزش خارجی ها به دنبال جذب دختر پا طلایی فوتبال ایران +‌ عکس

او قصد دارد هرچه زودتر لژیونر شود تا بتواند حداقل دو بار توپ طلای فوتبال بانوان را ببرد.

شارونا خورشیدی یک دختر ۱۳ ساله فوتبالیست است. شارونا خورشیدی از ۵ سالگی فوتبال را دنبال کرده و حدود چهار سال است که به صورت حرفه ای تمرین می کند. شارونا خورشیدی رکورددار روپایی زدن در میان دختران کودک و نوجوان ایرانی است و در آکادمی فوتبال نیلوفر اردلان نیز فوتبال بازی می کند. شارونا خورشیدی در رؤیای این است که بهترین بازیکن فوتبال زنان ایران و جهان شود و می گوید چون امکانات لازم برای پیشرفت فوتبالی او در کشورمان مهیا نیست، قصد دارد که در باشگاه های خارجی مسیر حرفه ای شدن را دنبال کند.

دختر-فوتبالیست

شارونا خورشیدی ؛ دختری تکنیکی که از ۴ کشور خارجی پیشنهاد دارد

دختری ۱۳ ساله، سال هاست که توپ، بهترین دوست او و فوتبال مهمترین علاقه اوست. از پنج سالگی پا به توپ شده و چهار سال است که با کمک برادرش، تمرینات انفرادی فوتبال را به صورت حرفه ای دنبال می کند و با پشت کار زیاد توانسته است مهارت های فردی خود را به سطحی برساند که به رکورددار روپایی زدن و سایر حرکات انفرادی فوتبالی در میان دختران کودک و نوجوان کشورمان تبدیل شود.

این دختر پرتلاش و تکنیکی که هم خوب ضربه کاشته می زند و هم با مهارت بالایی دریبل می زند، این روزها سخت مشغول انجام تمرینات انفرادی زیر نظر برادرش است و البته تمرینات گروهی را زیر نظر نیلوفر اردلان، مربی فوتبال زنان و کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال بانوان ایران دنبال می کند.

او که شارونا خورشیدی نام دارد و در غرب تهران زندگی می کند، هم اکنون با پیشنهادات مختلفی از باشگاه های کشورهای آلمان، سوئد، کانادا و کویت روبه‌رو شده است. شارونا آن قدر در فضای مجازی محبوب شده است که صفحه اش در اینستاگرام بیش از ۲۶ هزار نفر دنبال کننده دارد و جزو محبوب ترین دختران فوتبالیست ایران است.

شارونا که متولد ۱۷ فروردین ۱۳۸۷ است، حداقل چهار ساعت در روز به صورت انفرادی تمرین می کند، سه جلسه در هفته به آکادمی نیلوفر اردلان می رود و هیچ روزی هم از تمرینات بدن سازی در منزل غافل نمی شود. او همچنین سخت مشغول مطالعه زبان انگلیسی است تا زمانی که قرار شد بین پیشنهادهای خارجی اش یکی را انتخاب کند، بتواند به راحتی به خارج از کشور برود.

این دختر فوتبالیست که بیشتر به عنوان مهاجم بازی می کند و البته توانایی بازی کردن در سایر پُست های فوتبال را هم دارد، برای این بتواند در لیگ های فوتبال خارجی بازی کند، باید یک سال دیگر بزرگتر شود و امیدوار است که از دی ماه سال آینده بتواند در یکی از باشگاه های خارجی البته با حفظ حجاب اسلامی توپ بزند و روز به روز راه موفقیت را برای خودش هموارتر کند. ما هم امروز که «روز ملی کودک» است، با این دختر فوتبالیست که در ابتدای مسیر موفقیت قرار دارد، گفت و گو کردیم.

متاسفانه در ایران فوتبال زنان را جدی نمی گیرند

شارونا که این روزها مشغول بررسی پیشنهادهای خارجی است، مهمترین عامل پیشرفت فوتبال خود را تمرین و پشت کار دانست و گفت: من حتما می خواهم که به توپ طلای فوتبال زنان برسم، اما متاسفانه چون در ایران لیگ فوتبال زنان را جدی نمی گیرند، می خواهم برای پیشرفت فوتبالی خودم به خارج از کشور بروم.

وی افزود: متاسفانه در کشورمان چه لیگ های دختران در سن های پایین و چه لیگ های زنان در رده های سنی بزرگسال، حرفه ای نیست؛ چون توجه زیادی به فوتبال زنان نمی شود و هیچ اسپانسری در فوتبال بانوان فعالیت نمی کند. به خاطر همین، من اگر بخواهم پیشرفت کنم، چاره ای ندارم جز این که به باشگاه های خارجی بروم.

این دختر فوتبالیست ادامه داد: من از باشگاه های فوتبال ایرانی پیشنهاد دارم، اما این باشگاه ها حرفه ای نیستند، به همین دلیل قصد دارم تا سال آینده از بین باشگاه های فوتبال سوئد، کویت، آلمان یا کانادا که به من پیشنهاد داده اند، یکی را انتخاب کنم تا بتوانم در خارج از کشور پیشرفت کنم.

شارونا البته تاکید کرد که اگر به کشورهای خارجی برود، هیچ گاه تبعه کشورهای خارجی نخواهد شد و قطعا قصد دارد که در تیم ملی فوتبال زنان ایران بازی کند، چون علاوه بر بردن توپ طلا، آرزو دارد که بتواند پرچم کشور خود را در تمام عرصه های فوتبالی بالا ببرد و به بهترین بازیکن فوتبال زنان ایران تبدیل شد.

علی کریمی و الکس مورگان؛ الگوهای فوتبالی شارونا خورشیدی

این دختر فوتبالیست این را هم گفت که الگوی ورزشی اش در ایران علی کریمی است و بین همه بازیکنان فوتبال کشورمان از اخلاق و تکنیک او بیش از همه لذت می برد و از کودکی فوتبال این بازیکن کشورمان را کاملا دنبال کرده است.

او همچنین از این گفت که در میان ورزشکاران خارجی، الکس مورگان، بازیکن تیم ملی فوتبال زنان آمریکا را بیش از همه دوست دارد و بازی ها و حتی زندگی شخصی خود را به شدت دنبال می کند. شارونا تاکید کرد که قصد دارد حتما مانند الکس مورگان، دو بار برنده توپ طلای فوتبال بانوان شود.

بیشتر دختران می توانند با حداقل امکانات، ورزش حرفه ای را شروع کنند

شارونا دختری است که با حداقل امکانات، یعنی یک توپ و دو جفت کفش ورزشی، فوتبال را شروع کرده و اکنون با کمک خانواده و مربیانش در مسیر حرفه ای شدن قرار گرفته است. او معتقد است که بیشتر دختران علاقمند به ورزش می توانند با همین امکانات اندک ورزش کردن را شروع کنند و مسیر حرفه ای شدن را دنبال کنند؛ البته به شرط این که خانواده آن دختران نیز مانند خانواده خودش از او حمایت کنند.

این دختر فوتبالیست تاکید کرد که هیچ دختری که ورزش را دوست دارد، نباید به این نکته توجه کند که توجه کافی به ورزش بانوان نمی شود و خودش باید با پشت کار ورزش کردن را ادامه دهد؛ چراکه او هم از همان پنج سالگی تمرینات فوتبالی را شروع کرده و اکنون سال هاست که برای رسیدن به هدفش، با قدرت تلاش می کند و آن قدر ماهر شده است که می تواند حداقل ۱۰۰۰ بار پشت سرهم روپایی بزند.

مراقب از دست رفتن دختران ورزشکار و مستعد باشیم

شارونا تنها یک نمونه از دخترانی است که این روزها با امکانات اندک و صرفا با تکیه بر پشت کار خودشان برای تقویت مهارت های ورزشی شان تلاش می کنند و البته با توجه به نبود امکانات مالی مناسب برای ورزش بانوان، امید زیادی به پیشرفت کردن در ایران ندارند و بعضا ناچار می شوند که برای بهبود شرایط ورزشی خود به خارج از کشور مهاجرت کنند.

البته شارونا به ما گفت که به هر جای دنیا که برود، هیچ گاه ملیت خود را تغییر نمی دهد و صرفا دوست دارد که فوتبال باشگاهی را در خارج از کشور دنبال کند و قطعا برای تیم ملی ایران بازی خواهد کرد؛ اما صدها دختر دیگر که مثل او مهارت های ورزشی بالایی دارند، ممکن است مثل شارونا فکر نکنند.

دخترانی مثل شارونا حتما با پیشنهادهای زیادی درباره پذیرفته تابعیت کشورهای دیگر مواجه می شوند و بنابراین اگر مسئولان ورزش ما دیر بجنبند و زیرساخت های ورزش بانوان کشور را تقویت نکنند و شرایط را برای افزایش دستمزد ورزشکاران زن فراهم نکنند، هر روز شاهد از دست رفتن دختران ورزشکار و مستعد زیادی خواهیم بود.

منبع: رکنا

ارسال نظر