|
کدخبر: 205060

سبک توآی کونگ فو به نام ایران ثبت می شود؟

رییس فدراسیون کونگ فو و هنرها رزمی کشور گفت: ثبت جهانی این رشته ورزشی به نام ایران و برگزاری مسابقات آسیایی در کشور از رسالت های فدراسیون است.

ورزش سبک توآی کونگ فو به نام ایران ثبت می شود؟

رضا حیدری روز پنجشنبه در مجمع انتخابات رییس هیات کونگ فو و هنرهای رزمی خراسان شمالی اظهار داشت: هم اینک کارهای مقدماتی ثبت جهانی انجام شده است به گونه ای که کمیته ملی المپیک ۶۰ کشور جهان این رشته ورزشی را پذیرفتند.

وی افزود: همچنین در آستانه برگزاری مسابقات قهرمانی جهان هستیم و خوشبختانه تاکنون ۱۰۱ کشور برای حضور در این رویداد ورزشی اعلام آمادگی کرده اند.

حیدری با بیان اینکه حاکمیت به دنبال ثبت جهانی رشته رزمی به نام ایران است، گفت: هم اینک هیچ رشته رزمی در جهان به نام کشور ایران ثبت نشده است اما تلاش فدراسیون بر این است تا سبک توآی کونگ فو به نام ایران ثبت شود.

 رییس فدراسیون کونگ فو و هنرها رزمی افزود: در واقع با وجود اینکه بسیاری از کشورها هزینه های سنگینی برای این رشته ورزشی و منافع ملی خود انجام می دهند ولی هنوز برخی از افراد منافع شخصی خود را بر منافع کشور ترجیح می دهند و به فکر رشته ورزشی کونگ فو نیستند.

وی با تاکید بر اینکه ثبت این رشته در بین ورزش های المپیک باید هدف اصلی تمامی دلسوزان کونگ فو باشد، تصریح کرد: متاسفانه سال ۹۰ این رشته ورزشی شاخص را در فدراسیون انجمن های ورزشی ادغام کردند و حکم قهرمان کونگ فو نیز دیگر اعتبار سابق خود را نداشت ولی با تلاش ها و همکاری بسباری از دلسوزان این ورزش، توانستیم درباره مستقل شویم و در کمیته ملی المپیک برای خود ردیف بودجه تعریف کنیم.

حیدری افزود: در واقع با ثبت جهانی این رشته ورزشی به نام کشور دیگر شاهد نگرانی ورزشکاران با اخلاق این رشته برای ادغام شدن در فدراسیون های دیگر و دیده نشدن، نخواهیم بود.

در این مجمع امین پاک نهاد، رضا شهریاری و رضا همت افزا برای احراز ریاست هیات کونگ‌فو و ورزش‌های رزمی خراسان شمالی داوطلب شده بودندکه با غیبت شهریاری و انصراف همت افزا در دور دوم رای گیری، امین پاک نهاد با کسب ۹ رای به مدت چهار سال رییس این هیات ورزشی در استان شد.

خراسان شمالی با ۲۵ هزار ورزشکار بیمه شده دارای ۴۵ هیات ورزشی فعال است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها