|
کدخبر: 204680

یزدانی آماده انتقام از تیلور/ تاریخ مسابقات جهانی نروژ

بی‌تردید مصاف دو آزادکار عنوان‌دار و برتر وزن ۸۶ کیلوگرم جهان و المپیک را می‌توان یکی از حساس‌ترین کشتی‌های رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ خواند که یک نبرد انتقامی تمام عیار است.

ورزش یزدانی آماده انتقام از تیلور/ تاریخ مسابقات جهانی نروژ

با بسته شدن پرونده بازی‌های المپیک توکیو حالا نوبت به رقابت‌های قهرمانی کشتی ۲۰۲۱ نروژ رسیده است تا برخی از جاماندگان از المپیک و مدعیان رقابت‌های جهانی در این آوردگاه بزرگ به مصاف هم بروند.

مطمئناً این دوره از رقابت‌های جهانی که در اتفاقی کم سابقه در همان سال المپیک برگزار می‌شود، میدان مناسبی برای برخی از کشتی‌گیرانی ناکام یا کم فروغ در المپیک هم خواهد بود. البته نه فقط ناکامان المپیک، بلکه مدعیان بزرگی همچون حسن یزدانی که تا پای فینال هم تمامی رقبای خود را در هم شکست، ولی دوباره گرفتار تجربه، توان فنی و زیرکی دیوید تیلور آمریکایی شد و به مدال نقره المپیک بسنده کرد.

حسن یزدانی در حالی به عنوان مدعی وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی به روی تشک خواهد رفت که در سوی دیگر میدان، احتمالاً با رقیب دیرینه و شکست ناپذیرش که عنوان قهرمانی المپیک ۲۰۲۰ توکیو را هم از آن خود کرده روبرو خواهد شد.

به هر حال این احتمال وجود دارد که حسن یزدانی دوباره مجال مبارزه با دیوید تیلور را در نروژ به دست آورد تا بدین ترتیب این دو قهرمان کشتی جهان و المپیک برای چهارمین بار به مصاف هم بروند. حسن یزدانی پیش از این سه بار در جام جهانی کرمانشاه، مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بوداپست و المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مصاف تیلور آمریکایی رفته، اما هنوز نتوانسته از سد این حریف توانمند بگذرد.

البته در این میان باید به اظهارات منصور برزگر، مرد سرد و گرم کشیده کشتی ایران هم اشاره کرد که نظرات جالبی را در خصوص مصاف این دو غول کشتی آزاد جهان مطرح کرده است. وی معتقد است حسن یزدانی می‌تواند این بار دیوید تیلور را شکست دهد، چون این کشتی حالت انتقامی دارد و یزدانی هم تجربه کافی از مصاف در المپیک را کسب کرده است.

به گفته برزگر، کشتی این دو آزادکار کاملاً برابر و مساوی است، اما همیشه تیلور برنده می‌شود، چون او بر خلاف یزدانی به میدان می‌آید تا فقط و فقط حریف را ببرد و به هیچ چیز دیگر به جز شکست حریف فکر نمی‌کند.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد می‌گوید: «یزدانی در المپیک توکیو در تایم اول کشتی، خوب کار کرد، اما در تایم دوم تاکتیکش اشتباه بود. در حالی که می‌توانست قهرمان المپیک شود. گاهی اوقات یکی از رقبا بسیار برتر از ماست و با اختلاف امتیاز بالا پیروز می‌شود که تکلیف مشخص است، اما در مصاف یزدانی و تیلور اینگونه نیست. تیلور همیشه طوری به میدان آمده که فقط ببرد و به همین خاطر هم می‌برد.»

 رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان طی روز‌های ۱۰ تا ۱۸ مهرماه در شهر اسلو نروژ برگزار خواهد شد که تیم ملی کشتی آزاد ایران بامداد امروز راهی این کشور شدند.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها