|
کدخبر: 200149

یک ایرانی جایگزین آرین روبن شد! + عکس

یک بازیکن ایرانی‌الاصل پس از سال‌ها بازی در لیگ سوئد، با عقد قراردادی رسمی راهی لیگ اردیویزی هلند شد.

در آخرین روز فعالیت پنجره نقل و انتقالاتی تابستانی، یک انتقال ویژه برای یک هافبک دورگه ایرانی-سوئدی رخ داد؛ دالاهو ایراندوست بازیکن تیم هکن سوئد که سابقه بازی در تیم‌های گایس و بالترپس در لیگ سوئد را هم دارد، تصمیم به پایان حضورش در سطح اول فوتبال سوئد گرفت و با امضای قراردادی پنج ساله رسماً به خرونینگن در لیگ اردیویزی هلند پیوست.

ایراندوست که سابقه بازی در رده‌های پایه تیم ملی سوئد را دارد، در سال ۲۰۱۹ به تیم ملی بزرگسالان هم دعوت شد و سابقه پوشیدن ۲ بار پیراهن تیم ملی سوئد را در کارنامه فوتبالی خود دارد؛ او هافبکی تهاجمی است و به رغم آن‌که یک بازیکن چپ پاست، می‌تواند در سمت راست و چپ خط هافبک خرونینگن به میدان برود.

این هافبک ۲۳ ساله در شرایطی به تیم خرونینگن هلند پیوسته، که پیش از او دیگر لژیونر دورگه فوتبال ایران یعنی رضا قوچان‌نژاد سابقه بازی در این تیم هلندی را داشته است؛ ایراندوست به جز خرونینگن، از تیم تولوز فرانسه هم پیشنهاد داشته که در مذاکرات با این باشگاه به نتیجه نرسید و سرانجام با خرونینگن قراردادش را به امضا رساند.

جالب آن‌که ایراندوست پس از امضای قرارداد ۵ ساله با خرونینگن، پیراهن شماره ۱۰ را انتخاب کرده است؛ پیراهنی که فصل گذشته بر تن آرین روبن اسطوره فوتبال هلند و باشگاه خرونینگن بود و او با این شماره از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

ایراندوست

سامان قدوس ستاره این روزهای تیم ملی ایران مثل دالاهو به تیم ملی سوئد دعوت شد اما در نهایت ایران را انتخاب کرد. البته ایراندوست تیم ملی سوئد را برای بازی در رده ملی انتخاب کرده است.

دالاهو ایراندوست ۱۰ شهریورماه انتقال خود به باشگاه خرونینگن هلند را پس از گذراندن تست‌های پزشکی نهایی کرد تا در فصل جدید لیگ هلند بتواند فرصت بازی به دست آورد؛ گفتنی است که هدایت تیم خرونینگن هلند برعهده دنی بویش مدافع و هافبک سابق تیم ملی هلند است. این تیم در ۴ هفته آغازین فصل جدید اردیویزی، با کسب یک پیروزی، دو تساوی و یک شکست در جایگاه دهم قرار دارد.

ایراندوست درباره پیوستنش به لیگ هلند و کسب تجربه بازی در ورزشگاه یوروبورگ (ورزشگاه خانگی خرونینگن) این‌طور توضیح داده است: فوتبال هلند برای من ساخته شده است؛ مردم این‌جا می‌خواهند فوتبال ببیند و اینجا همه بازیکنان فوتبال هجومی بازی می‌کنند و من این مسئله را دوست دارم. خرونینگن باشگاه بسیار خاصی است.

منبع: ورزش3

ارسال نظر