|
کدخبر: 199520

هشدار آخر فیفا به فدراسیون فوتبال ایران!

فیفا ملزم کرده تا چهار مسابقه باقی مانده تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی با راه‌اندازی VAR در ورزشگاه آزادی برگزار شود.

ورزش هشدار آخر فیفا به فدراسیون فوتبال ایران!

عزیزی‌ خادم رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص آخرین وضعیت میزبانی مسابقات ملی و دیدگاهی که جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا در این باره داشت، عنوان کرد: رئیس فیفا در دیداری که داشتیم، تاکید کرد اگر قرار باشد بخاطر بحث کووید۱۹ میزبانی در ایران انجام نشود، باید در کشور دیگری هم مسابقه‌ای نداشته باشیم.

او درباره راه‌اندازی VAR در فوتبال ایران ابراز کرد: ما دو بحث داریم؛ یکی اینکه به ما الزام کرده‌اند تا در دیدار مقابل کره جنوبی و چهار مسابقه دیگر مرحله مقدماتی جام جهانی VAR را داشته باشیم که در همین راستا مذاکراتی داشته‌ایم و از طرف دیگر کارهای سیستماتیک انجام شده و فراخوان داده‌ایم.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران اضافه کرد: ۱۵ شرکت در جهان، پرولایسنس فیفا را برای راه‌اندازی VAR دارند که روز جمعه طی آخرین مذاکرات با فیفا، فکر می‌کنم کارگروه ما رسما شرکت مورد نظر را مشخص کند. این شرکت‌ها باید در ایران نمایندگی داشته باشند، کیفیت‌هایشان متفاوت است و بعضی از آنها به ایران نمی‌آیند. همین موضوع را با رئیس فیفا در میان گذاشتم تا یک شرکت که مورد تایید فیفا است را ما بیاوریم.

عزیزی‌خادم با بیان اینکه قیمت راه‌اندازی VAR در شرکت‌های مختلف متفاوت است، گفت: بخاطر سرویس‌دهی و کیفیت VAR قیمت‌ها متفاوت است. مثلا شرکت‌های روسیه قیمت متفاوتی با چک و بلژیک دارند. ما به کمک همراه اول کارهای مقدماتی را در ورزشگاه آزادی پیش بردیم و طی یکی، دو هفته آینده باید تست‌گیری به عمل بیاید، اما لازم است شرکتی که طرف قرارداد با ما خواهد بود، در مزایده برنده شود.

او یادآور شد: در وضعیت موجود، قیمت راه‌اندازی VAR در ورزشگاه‌های ایران حدود ۲ تا ۲ و نیم مییلون دلار است، اما برای هر بازی حدود ۱۵ الی ۲۰ هزار دلار نیز دریافت می‌کنند.

منبع: ورزش3

ارسال نظر