|
کدخبر: 195309

آغاز هیجان برای ورزش ایران

مسابقه بسکتبال با ویلچر ایران و استرالیا رقابتی است که رسما آغاز بازی‌های پارالمپیک را برای ورزش معلولان ایران کلید خواهد زد.

ورزش آغاز هیجان برای ورزش ایران

مراسم افتتاحیه شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک روز سه‌شنبه دوم شهریورماه آغاز شد. کاروان ورزشی ایران در این دوره با ۶۲ ورزشکار راهی سرزمین آفتاب شده و سرپرستی این کاروان بر عهده هادی رضایی سرمربی والیبال نشسته است.

تیم بسکتبال با ویلچر نخستین نماینده ایران است که در این دوره از بازی‌ها به میدان خواهد رفت. این تیم در نخستین دیدار خود به مصاف تیم بسکتبال با ویلچر استرالیا خواهد رفت. تیم ایران از ساعت ۱۴: ۴۵ دقیقه به‌وقت توکیو (۱۰: ۱۵ به‌وقت‌تهران) به مصاف استرالیا خواهد رفت.

این دیدار به قضاوت «گوستاو ماتی‌اش» از برزیل و داورانی از کرواسی و ژاپن برگزار می‌شود. ایران در مرحله گروهی این دوره از بازی‌های پارالمپیک، با تیم‌های امریکا، استرالیا، بریتانیا، آلمان و الجزایر هم‌گروه است.

ایمان بگ‌زاده‌فرد، دانیال ذاکری، فالح عیاشی، عبدالجلیل قرنجیک، حسن عبدی، محمد محمدنژاد، مجتبی کمالی، امیررضا احمدی، محسن طلوعی، وحید سعادت‌پور، محمدحسن سیاری، رضا عیوضی، ملی پوشان تیم ملی بسکتبال با ویلچر در این دوره از بازی‌ها هستند.

عباس آقاکوچکی به عنوان سرمربی و کمال عشق به عنوان مربی این تیم را در بازی‌های پارالمپیک همراهی خواهند کرد.

تیم بسکتبال با ویلچر ایران که مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را در کارنامه دارد یکی از رشته‌هایی است که در راستای سیاست حمایتی به توکیو اعزام شده و هدف از این اعزام تقویت آن برای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۴ هانگژو است. بر اساس سیاست کیفی گرایی چهار گروه از ورزشکاران به پارالمپیک اعزام شدند که سه گروه آنان ورزشکاران و تیم‌هایی هستند که شانس کسب مدال و رسیدن به سکوهای سه‌گانه را دارند و گروه چهارم ورزشکاران و تیم‌های شانس قهرمانانی آسیا هستند.

در ۲ روز گذشته این بازی‌ها استرالیا با کسب ۶ مدال طلا در صدر جدول توزیع مدال‌ها قرار دارد و چین با پنج مدال طلا و کمیته ملی المپیک روسیه با سه مدال طلا در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها