|
کدخبر: 194811

پوشیدن این لباس لیاقت می خواهد / انتقادات شدید پیشکسوت قرمزها

محمد زادمهر در خصوص عملکرد پرسپولیس صحبت هایی را بیان کرده است.

ورزش پوشیدن این لباس لیاقت می خواهد / انتقادات شدید پیشکسوت قرمزها

محمد زادمهر درباره وضعیت فعلی باشگاه پرسپولیس گفت:

 با توجه به تسلط کادرفنی خوب و مدیریت باثبات، باشگاه پرسپولیس بررسی‌های لازم را برای جذب بازیکنان با کیفیت انجام داده و به این دلیل که ۲۲ روز تا دیدار با استقلال تاجیکستان فرصت دارد مشغول تشکیل تیم است. با برخی نفرات هم قرارداد بستند و قالب اصلی تیم هم حفظ شده است. قطعا بازیکنان جدید هم با توجه به بزرگی پرسپولیس سعی می‌کنند خود را با شرایط و حساسیت حضور در این تیم وفق بدهند و درک خواهند کرد که در تیم و موقعیت بزرگی بازی می‌کنند که انتظارات زیادی از آن وجود دارد.

وی افزود:

 پرسپولیس بر اساس یک برنامه پیش می‌رود و وقتی من اخبار را رصد می‌کنم متوجه می‌شوم تیم در کل وضعیت خوبی دارد و امیدوارم نتیجه مناسب را هم بگیرد. جای تاسف دارد که در این شرایط بیماری منحوس کرونا اجازه نمی‌دهد هواداران با حضور در ورزشگاه و محل تمرین به حمایت از تیم بپردازند.

پیشکسوت تیم پرسپولیس در باره جدایی بازیکنانی مثل محمدحسین کنعانی زادگان و احمد نوراللهی و حضور آنها در تیم‌های عربی پاسخ داد:

 پرسپولیس تیمی است که هر ایرانی به بازی کردن در آن افتخار می‌کند و البته برای این باشگاه هم جای خوشحالی دارد که بازیکن خود را به تیم‌های خارجی ترانسفر می‌کند. در گذشته هم بازیکنان بزرگی از این تیم ترانسفر شده‌اند. نوراللهی و کنعانی زادگان به عنوان نفرات ملی‌پوش به دلیل شرایط مالی خود در پرسپولیس تصمیم گرفتند به فکر آینده‌شان باشند، زیرا ارقام میلیون دلاری به آنها پیشنهاد شده است.

زادمهر تصریح کرد:

 البته ما باید قراردادهای طولانی‌مدت با بازیکنانمان ببندیم و در سال پایانی قرارداد آنها را به فروش برسانیم تا از این طریق پولی هم به باشگاه برسد. درواقع انتقال میلیون دلاری این بازیکنان باید حالت برد ـ برد داشته و پولی هم از این انتقال به باشگاه برسد. یادم هست وقتی مهرداد میناوند و مهدوی کیا از پرسپولیس ترانسفر شدند، تا دو سه سال پول از این قراردادها به پرسپولیس می‌رسید.

وی افزود:

 پرسپولیس باید این موضوع را یکی از راه‌های درآمدی‌اش در نظر بگیرد. باید بازیکنان جوان را از آکادمی خودمان به تیم بزرگسالان تزریق کنیم تا بعد از شناسایی شدن و پس از دو سه سال بازی کردن در تیم بزرگسالان، هم خودشان پیشرفت کنند و هم در زمان جدایی شان از لحاظ مالی به باشگاه سود برسانند. ایرادی به جدایی نوراللهی نمی‌بینم زیرا برای پرسپولیس زحمت کشید و به عنوان یک بازیکن ملی‌پوش با کمال احترام جدا شد تا زندگی‌اش را بسازد.

عضو اسبق هیات مدیره پرسپولیس تصریح کرد:

 ما باید دو طرفه ماجرا را ببینیم. ۴۰-۵۰ میلیارد تومان مبلغی نیست که این نفرات بتوانند از آن بگذرند زیرا شاید در آینده در یک بازی مصدوم شوند و دیگر نتوانند فوتبال بازی کنند. خودمان را باید جای بازیکن و باشگاه بگذاریم. خوشبختانه تمام بازیکنانی که به این تیم می‌آیند پتانسیل رشد دارند اما باید شرایط برد- برد در زمان انتقال آنها را هم در نظر گرفت زیرا پرسپولیس جایی است که بازیکنان می‌توانند با حضور در آن به پیشرفت برسند.

زادمهر درباره دلیل مشکلات مالی پرسپولیس پاسخ داد:

 هر باشگاهی باید طبق اسپانسرها و درآمدهایش بازیکن بگیرد. هیچ وقت بدهی های این باشگاه به نقطه صفر نرسیده و همیشه بدهکار بوده است. درحالیکه وقتی عملکرد مالی باشگاه در سال‌های اخیر مدام زیر ذره بین مسئولان و نهادهای نظارتی بوده باید شرایط به شکلی فراهم می‌شد که دیگر این بدهی‌ها به صفر برسد. پرسپولیس باشگاهی دولتی است و نمی توان در آن فعالیت اقتصادی انجام داد. باید بودجه‌ای برای این باشگاه تعیین شود تا طبق آن اقدام کند.

وی اضافه کرد:

 شنیده‌ام اکنون پرسپولیس به دنبال اسپانسر ۲۰۰ میلیاردی است اما وقتی باشگاه‌های آسیایی بازیکنان اروپایی با قیمت‌های میلیون دلاری جذب می‌کنند و برای حفظ بازیکنی مثل نوراللهی و کنعانی‌زادگان باید دست‌کم ۳۰ میلیارد هزینه کرد، دیگر با این مبلغ هم نمی توان با این تیم ها رقابت کرد. باید تدبیری به کار گرفت تا درآمدهای مناسبی برای تیم ایجاد شود. ضمن اینکه اگر پاداش آسیایی به پرسپولیس برسد، بخشی از مشکلات باشگاه حل می‌شود و می‌توان بازیکن جدید جذب کرد.

منبع: طرفداری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها