|
کدخبر: 194495

اختصاصی گسترش‌نیوز:

دبیر، کشتی ایران را ضربه فنی کرد!

پس از نتایج ضعیف تیم ملی کشتی آزاد در المپیک،انتظار میرفت که غلام محمدی از سمت خود برکنار شود که این اتفاق هم افتاد؛ اما به شکل نا امید کننده ای که انتقادات بسیاری را در برداشته است.

ورزش دبیر، کشتی ایران را ضربه فنی کرد!

آقای رییس این بار هم یک انتخاب عجیب و البته قابل پیش بینی داشت. پژمان درستکار؛ رفیق قدیمی علیرضا دبیر، رییس فعلی فدراسیون کشتی به جایگاه سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد رسید. تصمیمی که به نظر می آید بیشتر بر پایه رفیق بازی باشد تا مصلحت اندیشی برای پیشرفت کشتی آزاد ایران!

درستکاری که بزرگترین دستاوردش قهرمانی آسیاست، حالا باید کشتی گیری مثل حسن یزدانی که قهرمان المپیک و جهان است را هدایت کند! او در حال حاضر حتی از امیرحسین زارع ۲۰ ساله هم از نظر مرغوبیت مدال جایگاه پایین تری دارد. تصمیمات عجیب و پر حاشیه دبیر، یک بار دیگر کشتی ملی را وارد چالش بزرگی کرده است. چالشی بسیار خطرناک تر از روزهای ابتدایی غلامرضا محمدی!

دبیر-درستکار

سالتو بارانداز دبیر روی کشتی ایران

در شرایطی که اذهان عمومی خواستار بازگشت رسول خادم به ریاست فدراسیون و هدایت تیم ملی کشتی آزاد بود، علیرضا دبیر با نعل وارونه زدن، همه را غافلگیر کرد. رسول خادم، در دوران ریاستش علاوه بر نتایج خوب کشتی گیران، در بعد مدیریتی هم موفق بود. در دوران مدیریت خادم، ایران در فیلا صاحب کرسی شد، تا کمتر شاهد ناداوری ها و لابی های روس ها و اقمارشان به نفع کشتی گیران خود و علیه کشتی گیران ایرانی همیشگی باشیم. توجه به بحث زیر ساخت ها و افتتاح سالن های کشتی در شهرهای مختلف نیز از جمله اقدامات مدیریتی قهرمان المپیک آتلانتا بود.

 

قهرمان آتلانتا بالاتر از قهرمان سیدنی!

قیاس های مختلفی از دوران مدیریتی این دو کشتی گیر المپیکی، بر فدراسیون کشتی، قابل ارائه و آنالیز است. که صد البته کفه ترازو به سمت خادم سنگینی می کند. دو عضو سابق شورای شهر تهران که هر دو ریاست فدراسیون کشتی را تجربه کردند، نتایج کاملا متفاوتی را رقم زدند. در هر حال این تصمیم دیگر گرفته شده و فقط باید صبر کرد ودید عاقبت این انتخاب عجیب چه خواهد بود. این رفیق بازی صورت گرفته باعث موفقیت تیم ملی می شود یا جواب معکوس می دهد؛ درستکار همه را شگفت زده می کند و نتیجه قابل قبولی می گیرد تا دبیر را سربلند کند یا او هم راه محمدی را خواهد رفت و یک نقطه سیاه دیگر در کارنامه آقای رییس ثبت می کند؟

اولین محک او خیلی زود از راه خواهد رسید. مسابقات جهانی نروژ حدودا یک ماه دیگر شروع می شود. قطعا هیچکس توقع تغییر اساسی در این زمان کوتاه را ندارد اما بزودی زمان قضاوت عملکرد ها خواهد رسید.

البته برای سنجش عملکرد دبیر، باید منتظر نتایج رده های مختلف کشتی آزاد و فرنگی نیز باشیم. مهمترین رویداد مدالی که اثر جمعی بر کاروان ورزشی ایران خواهد داشت، بازی های آسیایی هانگژو چین است که در اوزان نه گانه کشتی گیران فرنگی کار و آزادکار ایرانی به مصاف رقبای خود می روند. در آن زمان باید قضاوت جامعی از کارنامه علیرضا دبیر را به نظاره نشست.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها