|
کدخبر: 164847

با این بودجه، رئیس‌جمهور هم نمی‌تواند کشتی را موفق کند

​رئیس فدراسیون کشتی در خصوص اعتبارات اختصاصی به این رشته گلایه و اعتراض کرد.

ورزش با این بودجه، رئیس‌جمهور هم نمی‌تواند کشتی را موفق کند

علیرضا دبیر بعد از کسب ۵ سهمیه المپیک کشتی آزاد و فرنگی، عنوان کرد: به مردم خوب به همه کسانی که زحمت کشیدند، مسئولان ورزش، سرمربیان تبریک می‌گویم. کمترین زحمت را من کشیدم.

رئیس فدراسیون کشتی، ادامه داد: می‌توانستیم ۶ سهمیه بگیریم که با اشتباه کوچک این اتفاق رخ نداد که امیدوارم آن هم با تجربه‌ای که بنا دارد کسب خواهد شد.

وی افزود: دوستان مجلس و دولت با این اعتبارات نمی‌شود، نمی‌گویم وزارت ورزش هر چند به آنها هم برمی‌گردد. کشتی مانند نفت، فرش، خاویار و انرژی هسته‌ای ماست. کشتی برای خودمان و مزیت رقابتی ماست. آقایان! این پول‌هایی که شما می‌دهید برای دلار ۳۰۰۰ تومان بوده است نه الان. دلار الان ۸ برابر شده است.

دبیر با اعتراض به اعتبارات، تصریح کرد: با اعتباراتی که می‌دهید روی مدال المپیک نه در توکیو بلکه در بازی‌های بعدی هم حساب نکنید. برای المپیک‌های بعدی باید از حالا برنامه‌ریزی کنیم و رئیس فدراسیون بعدی که می‌خواهد روی کار بیاید من باید برایش زیرساخت‌ها را فراهم کنم. من باید نوجوانان و جوانان را برای رئیس فدراسیون آماده کنم اما با این پول‌ها نمی‌توانم.

وی با اشاره به هزینه‌های صورت گرفته، یادآور شد: همین الان فروردین ۶ اعزام داشتیم؛ ببینید هزینه‌های ما چقدر می‌شود؟ نزدیک به ۱۴۴ هزار یورو هزینه کرده‌ایم. ۱۷۰۰ تا ۲ میلیارد هزینه بلیت مسابقات آسیایی و ۶۰۰-۷۰۰ میلیون تومان هزینه بلیت بلغارستان شده است. بودجه ما چقدر است؟ ۷.۵ میلیارد. این هزینه‌هایی که گفتم فقط برای یک ماه بوده است.

رئیس فدراسیون کشتی افزود: آقایان نمی‌چرخد، دوستان ما در مجلس و دولت ببینید کشتی روز به روز خراب می‌شود. اگر کشتی می‌خواهید در المپیک موفق شود در جیب تان دست کنید و درست خرج کنید. با این پول‌ها رئیس‌جمهوری هم بیاید کشتی نمی‌چرخد. چون کشتی را دوست دارم وظیفه خودم می‌دانستم بگویم.

دبیر گفت: ۱۰ مرداد المپیک است و با این اعتبارات کشتی موفق نمی‌شود. ۲ سال پیش هم گفتم، الان هم می‌گویم. باید از آقای علی‌نژاد ویژه تشکر کنم او به ما کمک زیادی کرد. بحث من وزارت ورزش نیست، دولت و مجلس است. کشتی برای من نیست برند جمهوری اسلامی است. وظیفه دولت و مجلس است که کمک کنند.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها