|
کدخبر: 190918

واکنش فدراسیون جهانی والیبال به جدایی معروف

فدراسیون جهانی والیبال با انتشار خبری نوشت: پاسور تیم ملی والیبال ایران پس از نا امیدی در المپیک، بازنشستگی خود را از تیم ملی اعلام کرد.

ورزش واکنش فدراسیون جهانی والیبال به جدایی معروف

پس از ناکام ماندن تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های المپیک صحبت‌هایی از خداحافظی باتجربه‌های تیم به گوش رسید. تیم ملی والیبال ایران با شکست مقابل ژاپن از صعود به مرحله یک چهارم نهایی والیبال المپیک بازماند تا ایران در این رقابت‌ها ناکام باشد.  

پس از ناکام بودن تیم ملی والیبال ایران، سعید معروف کاپیتان تیم ملی با انتشار پستی در فضای مجازی از تیم ملی والیبال خداحافظی کرد.  

فدراسیون جهانی والیبال پس از خداحافظی کاپیتان تیم ملی والیبال ایران نوشت:  "سعید معروف پاسور تیم ملی والیبال ایران پس ناکامی ایران برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، از تیم ملی والیبال خداحافظی کرد.   

با وجود آغاز درخشان ایران در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰  و پیروزی خیره کننده بر قهرمان فعلی جهان یعنی لهستان، ایران نتوانست به مرحله یک چهارم نهایی برسد چرا که در دیدار سرنوشت ساز مقابل ژاپن شکست خورد.

معروف در دو المپیک ریو ۲۰۱۶ و توکیو ۲۰۲۰ حضور داشت. او در چندین باشگاه در ایران بازی کرد و برای نشان دادن استعداد بازیگری خود به لیگ های روسیه، ایتالیا و چین رفت.

معروف قبل از پیوستن به تیم بزرگسالان در سال ۲۰۰۵، با تیم های زیر ۱۹ سال و زیر ۲۱ سال ایران رتبه های زیادی را کسب کرد و موفق شد مدال های متعددی در سطح آسیا، جهان و همچنین جوایز انفرادی کسب کند.

خروج و جدایی معروف از تیم ملی والیبال می تواند ضربه بزرگی به ایران باشد. کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۱ که ماه آینده در ژاپن برگزار می شود، هدایت تیم را برعهده نخواهد داشت.

معروف  ۳۵ ساله، میراث ماندگاری برای ورزش در ایران به جا گذاشته است چرا که او به شکل گیری قدرتمند تیم ملی ایران کمک کرد. معروف  با بازی سازی های ماهرانه خود به نسل‌های جوان الهام بخشیده است. "

پیش از این فدراسیون جهانی والیبال در خصوص خداحافظی معروف نوشته بود:

"سعید معروف یک بازیکن کلیدی و اصلی برای تبدیل تیم ملی والیبال ایران به یک تیم درجه یک در والیبال به حساب می‌آمد.  

معروف متشکریم! میراث شما الهام بخش بوده و برای افرادی که تو را دنبال می‌کنند باز هم الهام بخش خواهد بود! "

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها