|
کدخبر: 189427

اختصاصی گسترش نیوز:

سیدجلال و کاپ قهرمانی؛ تکراری اما شورانگیز

کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس برای نهمین بار جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر برد.

ورزش سیدجلال و کاپ قهرمانی؛ تکراری اما شورانگیز

اگر به دنبال آمار، رکورد و ویترینی از افتخارات می‌گردید بهتر است نگاهی به عمر ورزشی سید جلال حسینی بیاندازید.

او روز گذشته کاپ بیستمین دوره لیگ برتر را بالای سر برد تا شمار جام هایی که او تا بحال به عنوان بازیکن و کاپیتان به‌دست آورده به عدد ۹ برسد. البته این عدد فقط به شمار جام‌های لیگ برتر اشاره دارد و او ۴ بار با پرسپولیس برنده سوپر جام شده و یک بار نیز قهرمانی در جام حذفی را به خود دیده است.

اما این آمار تنها رکوردهای سید جلال حسینی نیست؛ شاید رکوردی که کم تر کسی به آن توجه کرده این باشد که کاپیتان سرخ‌های پایتخت تنها بازیکنی در تاریخ لیگ برتر لقب می‌گیرد که ۳ دوره پیاپی با سپاهان و ۵ دوره متوالی با پرسپولیس به عنووان قهرمانی دست پیدا کرده است. بنابراین حسینی رکوردار قهرمانی‌های متوالی در لیگ برتر است و می‌توان او را خوش قدم‌ترین بازیکن برای تیم‌ها دانست.

درست است که تصویر او در هنگام بالا بردن کاپ قهرمانی تکراری شده و بارها او را در این قاب دیده‌ایم اما سال‌ها حضور در سطح اول فوتبال آنهم در ۴۰ سالگی همه را به وجد می‌آورد. خاطرمان هست جمله‌ای که پژمان منتظری در برنامه نود درباره سید جلال حسینی، رقیب وقت خود در تیم ملی نقل کرد و گفت: «همیشه فکر می‌کردم نخستین بازیکنی هستم که برای صبحانه از اتاق خود خارج می‌شود اما سید جلال حسینی همیشه قبل از من در رستوران هتل حاضر بود و دلیل موفقیتش زندگی سالم و روی برنامه است».

ارسال نظر