|
کدخبر: 182581

سهمیه المپیک ژیمناست ایران مفت پرید!

سعیدرضا کیخا با وجود برابری با ژیمناست ژاپنی نتوانست سهمیه المپیک را کسب کند.

ورزش سهمیه المپیک ژیمناست ایران مفت پرید!

سعیدرضا کیخا که در جام جهانی قطر عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و توانست به مدال طلای این رقابت‌ها برسد در شرایطی که در رنکینگ انتخایی المپیک به ژیمناست ژاپنی رسیده بود اما در نهایت حضور در المپیک توکیو را از دست داد و سهمیه المپیک به ژیمناست ژاپنی داده شد.

بزرگترین بدشانسی کیخا عدم برگزاری فینال جام جهانی باکو بود و در صورتی که این اتفاق رخ نمی‌داد برای نخستین بار ژیمناستیک کشور سهمیه حضور در المپیک توکیو را به‌دست می‌آورد. با این حال درخشش کیخا و سایر ژیمناست‌های کشورمان همچون مهدی احمد کهنی، عبدالله جامعی و مهدی الفتی در جام‌های جهانی ثابت کرد ژیمناستیک ایران به حدی از پیشرفت رسیده که حتی جوانانش هم توانایی حضور در میادین جهانی و رقابت با بزرگان ژیمناستیک را دارند.

همه موفقیت‌های ژیمناستیک کشور در شرایط به‌دست آمد که کمترین حمایت ممکن از این فدراسیون شد و ملی پوشان ژیمناستیک کشور مظلومانه مورد بی‌مهری‌ قرار گرفتند؛ با این حال جامعه ژیمناستیک کشور افتخار می‌کند که چنین ملی‌پوشان غیرتمندی دارد که می‌توانند در اوج تنگناها و تنها با تکیه بر برنامه‌ریزی‌های فدراسیون ژیمناستیک، تلاش هیات‌های استانی و همینطور مربیان بی‌ادعای تیم‌های ملی افتخارات متعددی کسب کنند.

متاسفانه با وجود اینکه فدراسیون ژیمناستیک در کوران رقابت‌های کسب سهمیه المپیک بود در امسال تنها یک مرحله بودجه از وزارت ورزش دریافت کرد، در حالی که سایر فدراسیون‌ها بیش از این دریافتی داشتند که این موضوع نشان دهنده بسیاری از واقعیت‌هاست.

مدال‌هایی که سعیدرضا کیخا و مهدی احمدی کهنی به‌دست آوردند آنقدر باارزش هستند که هیچ کس نمی‌تواند آنها را نادیده بگیرد، حتی اگر برخی تلاش کنند این موفقیت‌ها را کمرنگ جلوه دهند اما اهالی ورزش به خوبی می‌دانند که ژیمناست‌های کشورمان در چه میدان بزرگی به این افتخارات دست پیدا کردند و پیام‌های تبریک آنها بهترین دلگرمی برای ملی‌پوشان ژیمناستیک کشور بوده است.

فدراسیون ژیمناستیک قدردان همه کسانی است که دلسوزانه این فدراسیون را در مسیر کسب افتخارات بی‌شمار همراهی و مقابل مشکلاتی که از سوی بدخواهان ژیمناستیک کشور ایجاد شد ایستادگی کردند. ژیمناستیک کشور در مسیر رشد و بالندگی قرار گرفته و ان‌شاءالله در سال‌های آینده هم این مسیر با حمایت‌های اهالی ژیمناستیک طی خواهد شد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر