|
کدخبر: 178726

کره جنوبی دست ایران را گرفت!

دو اشتباه عجیب، لبنان را در مسیر حذف قرار داد و حالا ایران شانس این را خواهد داشت تا با کسب یک امتیاز نیز به مرحله بعدی برود.

ورزش کره جنوبی دست ایران را گرفت!

 ارسال سون هیونگ مین روی دروازه پس از برخورد به مدافع لبنان وارد دروازه شد تا خیلی زود نتیجه بازی ۱-۱ شود و لحظاتی بعد، ورود نام تائه هی به محوطه جریمه و فریب بازیکن حریف، زمینه ساز گل دوم شد؛ جایی که ژوان عماری با دست خود مانع از تک به تک شدن نام تائه هی شد و داور نیز نقطه پنالتی را نشان داد.

سون که در پی ریزی این حمله نقش آفرینی کرده بود، پشت توپ ایستاد و با ضربه‌ای مطمئن به سمت راست، دروازه را گشود تا لبنان را برای دومین اشتباهش در این بازی حسابی تنبیه کند و نتیجه را تغییر دهد. در صحنه پنالتی، مهدی خلیل جهت ضربه را تشخیص داد اما هرچه به بدنش کش آورد نتوانست مانع از ورود توپ به دروازه تیمش شود.

نکته جالب این‌که بعد از گل هم لبنان نتوانست چندان موقعیتی را روی دروازه کره جنوبی ایجاد کند و شاگردان پائولو بنتو در نهایت با پیروزی شیرین زمین را ترک کردند و ۱۶ امتیازی شدند تا قاطعانه به مرحله بعدی بروند. پس از بازی لبنانی‌های مغموم و ناراحت که یک نیمه را با رویای قطعی کردن صعود خود سپری کرده بودند، با چشمانی اشک بار زمین را ترک کردند چرا که حالا خودشان نیز به خوبی می‌دانند که شانس چندانی برای صعود ندارند.

با این شکست، لبنان در جدول تیمهای دوم ۱۰ امتیازی باقی ماند و همچنان بالاتر از ایران، ازبکستان، امارات و اردن است اما باتوجه به اینکه بازی هایش در مرحله مقدماتی جام جهانی به پایان رسیده، باید منتظر یک معجزه برای صعود باشد. به عبارتی اگر از بین ایران، ازبکستان و امارات دو تیم در هفته آخر بازنده باشند و اردن نیز نتواند استرالیا را شکست دهد، لبنان به مرحله بعدی صعود خواهد کرد.

باخت لبنانی‌ها برابر کره جنوبی، شانس ایران را نیز برای صعود افزایش خواهد داد. تفاضل گل ایران نسبت به لبنان بهتر است و اگر شاگردان دراگان اسکوچیچ موفق به کسب نتیجه تساوی برابر عراق شوند و اردن هم نتواند استرالیا را شکست دهد، با هر نتیجه‌ای در دیگر مسابقات، تیم ملی ایران به مرحله بعدی راه پیدا می‌کند. پیش از این عمان با پیروزی مقابل افغانستان و رسیدن به ۱۲ امتیاز، صعود خود را تا حد زیادی قطعی کرده بود.

این در حالی است که پیروزی تیم ملی مقابل عراق، ایران را صدرنشین خواهد کرد و تفاوتی ندارد که چه نتیجه‌ای در دیگر مسابقات رخ دهد.

نکته منفی برای ایران این است که تیم ملی زودتر از دیگر تیمها باید در بحرین به مصاف عراق برود و به عبارتی سایر تیمها فرصت این را دارند که با علم به نتیجه بازی ایران - عراق، وارد زمین شوند.

در هفته پایانی امارات با ویتنام صدرنشین، ازبکستان با عربستان سر گروه، چین با تیم اول گروهش سوریه و اردن با تیم صعود کرده استرالیا دیدار خواهند کرد.

 

منبع: ورزش3
  • حمید کلباسی ارسالی در

    اگر را با مگر تزویج کردند ؛ از او فرزندی آمد کاشکی نام .
    تیمی که بخواهد با ترس از بازی با عراق و اگر و اما به جام جهانی برود در بازی با تیمهای قدرتمند دنی ا چه می کند؟

ارسال نظر