|
کدخبر: 178024

اتفاق عجیب؛ مسئول زندان رفته مستعفی همچنان همه کاره استقلال!

با وجود گذشت حدود یکماه از بازداشت اسماعیل خلیل زاده و لغو عضویتش در هیات مدیره این باشگاه اما او همچنان همه کاره باشگاه محسوب می‌شود!

ورزش اتفاق عجیب؛ مسئول زندان رفته مستعفی همچنان همه کاره استقلال!

استقلال این روزها شرایط اسفناکی را تجربه می‌کند؛ مشکلات مالی عجیب و غریب به سراغ آبی‌ها آمده و کار به جایی رسیده که حتی مسئولان باشگاه توانایی خرید آب معدنی و تغذیه هم برای تمرینات را ندارند و این امور را فرزاد مجیدی و نصرالله عبدالهی از هزینه شخصی خود انجام می‌دهند.

نارضایتی‌های فرهاد مجیدی و واکنش‌های تند او نسبت به وزیر ورزش و مدیرعامل باشگاه هم هرروز بیشتر می‌شود و جالب اینکه سرمربی آبی‌ها اینبار اعلام کرده برخلاف گذشته تیمش را رها نمی‌کند تا آنهایی که توانایی حل مشکلات را ندارند بروند.

مشکلات استقلال اما تقریبا بعد از بازداشت اسماعیل خلیل زاده رئیس هیات مدیره باشگاه به خاطر تخلفات اقتصادی شروع شد. بعد از بازداشت خلیل زاده اعضای هیات مدیره استقلال دیگر جلسه‌ای را تشکیل ندادند و هفته گذشته حتی در واکنش به اقدامات خودسرانه مدیرعامل استعفا کردند. این استعفا اما با مخالفت وزیر ورزش رو به رو شد. دقیقا چهارشنبه هفته پیش وزیر ورزش جلسه‌ای را با محتوای حل مشکلات مدیریتی استقلال با اعضای هیات مدیره و احمد مددی مدیرعامل باشگاه برگزار کرد و قرار شد تا مدیران به کارشان ادامه بدهند.

از سوی دیگر با توجه به ریاست خلیل زاده در هیات مدیره باشگاه او حق امضای تمام چک‌های باشگاه را داشت و در همان جلسه مسعود سلطانی فر وعده داد که حق امضا برای پرداختی‌ها در باشگاه را به یکی دیگر از اعضا می‌دهد تا مسائل مالی روزمره حل شود.

با گذشت یک هفته از آن جلسه و وعده‌های وزیر ورزش و علی نژاد معاون او اما وضعیت استقلال نه تنها درست نشده که روز به روز شرایط سخت تری برای فرهاد مجیدی و شاگردانش ایجاد شده است. با وجود وعده وزیر ورزش اما همچنان مشکل حق امضا در باشگاه پابرجا است و از نظر حقوقی خلیل زاده که دربازداشت بسر می‌برد، همچنان همه کاره باشگاه در بحث پرداختی‌ها محسوب می‌شود.

از این رو در حساب باشگاه استقلال مبلغ اندکی وجود دارد که می‌تواند کفاف هزینه‌های روزمره باشگاه را بدهد اما چون کسی غیر از خلیل زاده حق امضا ندارد، امکان برداشت از حساب وجود ندارد و همین مسئله سبب شده تا استقلالی‌ها در تامین هزینه‌های روزانه نیز به مشکل بخورند.

در کنار این مسائل مشکلات مالی استقلال بسیار فراتر رفته است. ظاهرا‌ های وب اسپانسر استقلالی‌ها که به گفته مجیدی از ابتدای فصل ۹۵ میلیارد تومان پول به باشگاه تزریق کرده، مدتی است دیگر با مسئولان همکاری نمی‌کند و حتی خدماتی مانند دادن ناهار به اعضای تیم را هم قطع کرده است. فرهاد مجیدی روز گذشته به طعنه اعلام کرد چون‌های وب به وزارت ارتباطات مرتبط است و او الفاظی را خطاب به آذری جهرمی وزیر ارتباطات بر زبان آورده اسپانسر دلسرد شده وهمکاری‌اش را کمرنگ کرده است.

از طرف دیگر موضوع اینجا است که‌های وب نسبت به تعهداتی که از ابتدای فصل به آبی‌ها داشته حتی مبالغ بیشتری را نیز پرداخت کرده و قانونا نباید پول دیگری به باشگاه بدهد.

در این شرایط حتی هیات مدیره باشگاه هم هیچ جلسه‌ای را طی روزهای گذشته نداشته که حتی درباره مسائل تبادل نظر صورت بگیرد. از هیات مدیره باشگاه خبر می‌رسد که اعضای آن با وجود مخالفت معاون وزیر ورزش با برکناری احمد مددی اما آنها همچنان حاضر نیستند مدیریت باشگاه به‌دست او باشد و یکی از دلایلی که جلسه‌ای را تشکیل نمی‌دهند نیز همین مسئله است. ظاهرا اعضای هیات مدیره همچنان اصرار به برکناری مددی و حضور فردی دیگر در صندلی مدیریت هستند.

مسئله دیگر اینکه با وجود برکناری خلیل زاده از هیات مدیره هنوز عضو جایگزین او نیز مشخص نشده و مسئله حق امضا نیز همانطور که در بالا گفته شد، همچنان بلاتکلیف باقی مانده است.

در چنین فضایی تمرینات استقلال برگزار می‌شود اما مسئله اینجا است که در تمرینات بازیکنان نسبت به گذشته از نظر روجی شرایط مناسبی ندارند. آنها در تمرینات گلایه‌های خود را به سرمربی ارائه می‌کنند و فرهاد مجیدی هم با مصاحبه و اظهارنظر در فضای مجازی سعی دارد هواداران را در جریان مشکلات قرار بدهد ولی جایی که باید سکوت کرده و هیچ واکنشی ندارد.

مدیریت باشگاه اعم از هیات مدیره و مدیرعامل این روزها در سکوت کامل بسر می‌برند و حالا که تیم در بدترین شرایط مالی قرار گرفته، هیچ اقدامی برای حل مشکلات نمی‌کنند. مسئله‌ای که ادامه دار شدنش می‌تواند تبعات سنگینی را برای استقلال در ادامه رقابت‌ها داشته باشد.

 

 

منبع: ورزش3

ارسال نظر