|
کدخبر: 175907

پشت پرده استعفای دسته جمعی هیات مدیره استقلال

۳ عضو هیات مدیره استقلال کناره گیری خود را اعلام کردند و در انتظار تعیین تکلیف وزیر ورزش برای باشگاه هستند.

ورزش پشت پرده استعفای دسته جمعی هیات مدیره استقلال

استقلال طی روزهای گذشته در بحث مدیریتی چالش‌های زیادی را تجربه کرده است. از مدت‌ها قبل بحث اختلاف اعضای هیات مدیره با احمد مددی مدیرعامل باشگاه بر سر مسائل مختلف شنیده می‌شد اما بعد از دستگیری اسماعیل خلیل زاده رئیس هیات مدیره به خاطر مسائل اقتصادی و شخصی‌اش حالا اختلافات در راس استقلال به یک چالش بزرگ تبدیل شده است.

حدود ۱۰ روز پیش بود که اعضای هیات مدیره استقلال در جلسه خود مصوب کردند که ناصر فریادشیران از ریاست آکادمی باشگاه عزل شود. هیات مدیره این تصمیم را به خاطر برخی اقدامات عجیب تیم‌های پایه در دوران مدیریت فریادشیران اتخاذ کردند اما مددی مدیرعامل باشگاه زیر بار این موضوع نرفت و با اینکه برکناری فریادشیران در هیات مدیره مصوب شده بود، مددی او را برکنار نکرد.

همین مسئله سرآغاز اختلافات بزرگ در راس باشگاه استقلال بود. حالا هیات مدیره و مدیرعامل مدت زیادی است با هم سر یک میز ننشسته‌اند و کار به جایی رسیده که ۳ عضو هیات مدیره از سمت شان استعفا کرده‌اند.

با توجه به دستگیری خلیل زاده، حالا باشگاه استقلال فقط ۳ عضو هیات مدیره به همراه یک مدیرعامل دارد. حجت نظری، حمیدرضا آصفی و مهدی عبدیان ۳ عضو هیات مدیره استقلال هستند که نسبت به شرایط ناراضی‌اند و به همین خاطر از سمت شان استعفا کرده‌اند تا وزیر ورزش در این خصوص تصمیم گیری کند.

ظاهرا این ۳ عضو هیات مدیره استقلال اعلام کرده‌اند که دیگر حاضر نیستند با حضور احمد مددی به فعالیت شان ادامه بدهند.

در این بین البته مشکلات و مصائب متعدد دیگری نیز در باشگاه استقلال وجود دارد. یکی از این موضوعات به بن بست رسیدن موضوعات مالی در غیاب اسماعیل خلیل زاده است. با اینکه حدود ۱۵ روز از دستگیری رئیس هیات مدیره باشگاه می‌گذرد، اما وزیر ورزش و جوانان هیچ اقدامی برای انتخاب جایگزین او انجام نداده است. در حالی که گفته می‌شد علی نامداری مشاور هیات مدیره به جمع اعضا اضافه خواهد شد اما این اتفاق هم رخ نداده است.

از سوی دیگر طبق قانون همه پرداختی‌های باشگاه استقلال باید یک امضای خلیل زاده را به عنوان رئیس هیات مدیره داشته باشد. به عبارت بهتر هر چکی که مسئولان استقلال می‌خواهند به افراد بدهند بدون امضای رئیس هیات مدیره اعتبار ندارد و به همین خاطر آبی‌ها در بحث پرداختی‌ها به افراد و ارگان‌های مختلف نیز دچار چالش شده‌اند.

علی نژاد معاون وزیرورزش هفته پیش بود که اعلام کرد که مشکل حق امضای خلیل زاده را در جلسه چهارشنبه گذشته رفع می‌کند اما ظاهرا هیچ جلسه‌ای در این خصوص برگزار نشده است. در این شرایط ۳ عضو باقیمانده هیات مدیره نیز در اعتراض به تصمیمات مددی مدیرعامل باشگاه و مشکلات و مصائب موجود تصمیم به کناره گیری از سمت شان گرفتند.

در این خصوص مهدی عبدیان عضو هیات مدیره امروز در یک استوری اینستاگرامی استعفای خود را علنی کرد و نظری و آصفی را نیز در این استوری منشن کرد. حالا نیز یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه کناره گیری را تایید و اعلام کرده که منتظرند تا وزیر ورزش تصمیم بگیرد.

شرایط پیچیده‌ای که در باشگاه استقلال پیش آمده سبب شده تا وزیر ورزش دستور پیگیری را بدهد. از این رو طبق اعلام علی نژاد معاون وزیر ورزش قرار است فردا جلسه‌ای با حضور اعضای هیات مدیره و خودش برگزار شود تا درباره مسائل مختلف تصمیم بگیرند. اینکه مددی مدیرعامل باشگاه هم در جلسه فردای هیات مدیره با معاون وزیر ورزش حضور داشته باشد یا خیر مشخص نیست اما احتمالا تکلیف بسیاری از مسائل مدیریتی باشگاه استقلال تا فردا مشخص شود.

 

منبع: ورزش3

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها