|
کدخبر: 168126

تصمیمات کمرشکن داوری در لیگ قهرمانان آسیا

داوران حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به علت شرایط ویژه این دوره از مسابقات، اشتباهات مهلکی دارند و بارها در رقم خوردن نتایج بازی‌ها تاثیر گذاشته‌اند.

ورزش تصمیمات کمرشکن داوری در لیگ قهرمانان آسیا

مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در غرب آسیا، در جریان است و تا به حال چهار هفته از مرحله گروهی برگزار شده و فقط دو هفته به پایان مسابقات باقی مانده است. با توجه به افزایش تیم‌های حاضر در مسابقات و سخت‌تر شدن صعود به مرحله بعد، حساسیت برای کسب سهمیه‌های صعود به مرحله یک هشتم نهایی افزایش یافته است.

در بازی‌های اخیر این مرحله، داوران اشتباهات مهلکی در تصمیم‌گیری‌های خود داشتند و باعث رقم خوردن گل‌های ناسالم در طول مسابقات شده‌اند. این تصمیمات شامل خطاهای خشن، آفساید، گل‌های نادرست و چندین مورد مختلف در طول بازی‌ها در پنج گروه مختلف است که در نهایت تاحدودی روی نتایج بازی‌ها هم تاثیر گذاشته است.

شکایت و اعتراض تیم‌های مختلف از جمله تیم‌های ایرانی به تصمیمات داوران، در نتیجه کاهش کیفیت عملکرد داوران نسبتا جوان و کمتر شناخته شده است که امسال به علت شرایط ویژه مسابقات رقم خورده و به نظر می‌رسد تیم‌ها چاره‌ای جز تحمل وضعیت معمول ندارند.

این دوره از مسابقات به علت برگزاری در کشورهای مختلف غرب آسیا و وجود نداشتن آخرین فناوری به کار رفته در فوتبال، بدون سیستم‌ کمک داور ویدیویی، برگزار می‌شود.

از طرفی به علت شیوع کرونا و برگزاری مسابقات در یک حباب بهداشتی، بازی‌ها به صورت فشرده برگزار می‌شود و امکان تعویض داوران برای بازی‌های مختلف نیست. به طور مثال AFC برای بازی‌های گروهی در هند، پنج سرداور را همراه کمیته برگزاری به هند برده و در صورتی که هر کدام از این داوران اشتباه فاحشی هم انجام دهند، داوران زیادی برای جابه‌جایی در دسترس کنفدراسیون نیست.

اوضاع در عربستان تا حدودی بهتر است چرا که به علت برگزاری عمده بازی‌های غرب آسیا در این کشور، داوران بیشتری در دسترس کمیته برگزاری مسابقات است ولی در نهایت امکان جریمه یا کنار گذاشتن داوران وجود ندارد.

از سوی دیگر خیلی از دواران شاغل و مطرح شرق آسیا در این رقابت‌ها حضور ندارند و به علت فشردگی، AFC داوران جوان بسیاری را در این دوره به کار گرفته و همین موضوع، باعث افت فاحش کیفیت داوری‌ها شده است و سرنوشت تیم‌ها تنها به تلاش خودشان وابسته نیست.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر