|
کدخبر: 167629

صحبت های پسر سرمربی سابق پرسپولیس از ایران

چند روز پیش طی خبری عنوان شد که گابریل کالدرون سرمربی سابق پرسپولیس از سوی فیفا به عنوان مسوول آنالیز اکوسیستم فوتبال ایران انتخاب شد.

ورزش صحبت های پسر سرمربی سابق پرسپولیس از ایران

خبری که سرمربی سابق پرسپولیس به آن واکنش نشان داد و اعلام کرد که پسر وی برای این پست انتخاب شده است نه خودش.

گابریل کالدرون پیگرینو پسر گابریل کالدرون سرمربی سابق تیم پرسپولیس به نمایندگی از فیفا به عنوان کارشناس فنی مسوول پروژه تجزیه و تحلیل اکوسیستم فیفا و رشد استعدادها در فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شده است.

کالدرون دارای مدرک دکترای علوم ورزشی از دانشگاه پلی تکنیک مادرید است.

او در گذشته رئیس آکادمی رئال بتیس بوده و درحال‌حاضر مربی آکادمی فوتبال رئال مادرید است.

بدین ترتیب پسر سرمربی پیشین پرسپولیس و اسطوره فوتبال آرژانتین به عنوان مدرس تخصصی حوزه آکادمی و جوانان مسوولیت نظارت بر مربیان جوانان ایرانی را خواهد داشت.

در قالب این طرح فیفا مسوولیت چند کشور را به یک مدرس واگذار می‌کند. این انتخاب از سوی فیفا و مبتکر این پروژه در جهان آرسن ونگر انجام شده است.

گابریل کالدرون پیگرینو که این وظیفه را عهده دار شده است در مورد مسوولیت جدید خود در گفت‌وگو با ایرنا، به سوالاتی پاسخ داد که در زیر می‌خوانید.

در مورد این پروژه در فوتبال ایران توضیح دهید.

در واقع وظیفه من بررسی فدراسیون با هدف شناسایی وضعیت فعلی فوتبال ایران است. هدف این پروژه شناسایی نقاط قوت و ضعف و نیازها به منظور افزایش سطح رشد فوتبال در ایران است. پس از تجزیه و تحلیل، یک گزارش نهایی با شرح کامل وضعیت فوتبال آماده کرده و برخی برنامه‌های توسعه فنی را برای اجرای در سطح کشور پیشنهاد خواهم کرد.

ظرفیت فوتبال ایران را چگونه می‌بینید؟

 ظرفیت بزرگی در ایران وجود دارد، بازیکنان سطح بسیار خوبی دارند، هواداران بسیار مشتاق و علاقه مند هستند و فوتبال، ورزش شماره یک کشور است.

آیا به ایران سفر می‌کنید؟

 با توجه به وضعیت همه گیری کرونا، ما طی ماههای آینده پروژه را به‌صورت آنلاین پیش خواهیم برد. اگر اوضاع بهتر شود، شاید بتوانیم سفری به ایران داشته باشیم تا همه جنبه‌های فنی را از نزدیک ببینیم و روابط بهتری با اعضای فدراسیون ایران داشته باشیم. اما برای این کار باید چند ماه صبر کنیم.

 در مورد رزومه کاری خود صحبت کنید و اینکه برای فوتبال ایران چه کاری انجام خواهید داد.

من مربی فوتبال هستم، مجوز حرفه‌ای یوفا و دکترای علوم ورزشی دارم. عاشق فوتبال هستم و برای پیشرفت فنی در همه سطوح و در همه کشورهای جهان کار می‌کنم. من این شانس را داشتم که در بسیاری از کشورها مانند امارات، عربستان سعودی، بحرین و اسپانیا، که یکی از بهترین کشورها در زمینه فوتبال است، کار کنم. دوست دارم به کشورها و فدراسیون‌ها کمک کنم تا سطح فوتبال خود را افزایش دهند.

در ایران چندین جلسه آنلاین خواهم داشت، اطلاعات زیادی را برای نوشتن گزارش جمع آوری و آن را قبل از تابستان آماده خواهم کرد. مطمئن هستم که ما با فدراسیون ایران کار بزرگی انجام خواهیم داد و بسیار خوشحالم که این پروژه را با این کشور فوق العاده انجام می‌دهم.

 

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها