|
کدخبر: 143785

تاریخ دربی و ال‌کلاسیکوی ایرانی چه روزی است؟

حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا در کنار اتفاقات عجیب و منحصر به فرد فوتبال ایران باعث شده که پرسپولیس روزهای پرفشاری را سپری کند، این در حالی است که برنامه دو بازی بزرگ این تیم در نیم فصل اول هنوز مشخص نشده است.

ورزش تاریخ دربی و ال‌کلاسیکوی ایرانی چه روزی است؟

از آنجا که فوتبال ایران تنها نام حرفه‌ای بودن را یدک می‌کشد، همانطور که قابل پیش‌بینی بود حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا برنامه لیگ برتر دچار تغییر و تحول شود، البته این تغییرات همه از جنس تعویق بازی به علت حضور پرسپولیس در فینال نبود اما به هر حال وضعیت را به گونه‌ای پیش برد که پرسپولیس زمانی که در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت، ۳ بازی کمتر از سایر تیم‌های لیگ برتری انجام داده بود.

چرا بازی‌های پرسپولیس لغو شد؟

در بین بازی‌های عقب‌افتاده پرسپولیس در لیگ برتر، تنها دیدار با سپاهان اصفهان در هفته هفتم لیگ برتر، به علت نزدیک بودن با فینال لیگ قهرمانان آسیا لغو شد اما ۱+۲ بازی دیگر، ماجرای مخصوص به خود دارد و هر کدام دارای داستانی است که شاید نمونه آن را تنها در فوتبال مدل ایرانی بتوان پیدا کرد.

دیدار با نساجی از هفته هفتم لیگ برتر، نخستین بازی عقب افتاده پرسپولیس بود. زمین چمن مصنوعی قائمشهر و احتمال مصدومیت در این زمین باعث شد تا ابتدا پرسپولیس از نساجی تقاضا کند جای میزبان در بازی رفت تغییر کند اما با مخالفت نساجی، سرانجام برای کمک به سالم ماندن پرسپولیسی‌ها در اقدامی عجیب و تاریخی، این بازی لغو شد و سرانجام روز گذشته دو تیم به مصاف هم رفتند و به تقسیم امتیاز در زمینی که آماده واترپلو بود، رضایت دادند.

اما در هفته ششم قرار بود پرسپولیس یک هفته پیش از فینال در ورزشگاه آزادی به مصاف ذوب آهن اصفهان برود. اینبار پرسپولیس اصرار به بازی داشت تا تیم فینالیست آسیا در شرایط بازی قرار بگیرد اما ابتلا بازیکنان ذوب آهن به کرونا ویروس باعث شد تا این بازی لغو شود و پرسپولیس راهی قطر شود. البته حرف و حدیث درباره این بازی زیاد است و پرسپولیسی‌ها معتقد هستند که تیم اصفهانی مرتکب تخلف شده و باید بازی ۳ بر صفر شود، موضوعی که به نظر جدی می‌رسد و مدارکی به کمیته انضباطی رسیده که این نهاد را وادار به تشکیل جلسه طی روزهای ابتدایی همین هفته خواهد کرد.

در کنار این ۳ بازی، قرار بود پرسپولیس در هفته هشتم لیگ برتر دربی تهران را مقابل استقلال برگزار کند، اما در اتفاقی عجیب و آماتورگونه، استقلالی‌ها که تعدادی مصدوم داشتند، حضور در دربی را مشروط به این کردند که تعداد بازی‌هایشان با پرسپولیس برابر شود و سازمان لیگ هم برای اینکه بهانه‌ای به‌دست آنها ندهد، با این موضوع موافقت کرد و بدعتی جدید در فوتبال ایران بنا شد که تیم‌های برای سازمان لیگ شرط و شروط تعیین کنند.

تاریخ دربی و ال‌کلاسیکوی ایرانی چه روزی است؟

با رسیدن لیگ برتر به هفته هشتم و پس از برگزاری دیدار پرسپولیس در قائمشهر مقابل نساجی، پرسپولیس هنوز ۳ بازی عقب‌افتاده دیگر دارد که در این بین تکلیف دیدار ذوب آهن تا دوشنبه احتمالا روشن می‌شود و کمیته انضباطی حکم خود درباره این بازی را صادر خواهد کرد.

اما در این میان بدون شک دیدار پرسپولیس مقابل سپاهان و استقلال را باید از مهم‌ترین دیدارهای نیم فصل اول لیگ برتر دانست که حتی در مسیر تعیین قهرمان هم می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

از آنجایی که استقلالی‌ها برای فوتبال ایران تعیین شرط کرده‌اند که باید پرسپولیس دیدارهای عقب‌افتاده‌اش را انجام دهد، براساس شنیده‌ها قرار است ۱۵ دی پرسپولیس به مصاف سپاهان برود و ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران اینبار بدون حضور تماشاگر برگزار شود.

اما درباره دربی تهران، ظاهرا سازمان لیگ یکی از تاریخ‌های ۲۰ یا ۲۱ آبان را مد نظر قرار داده است و پس از تایید یکی از این تاریخ‌ها در شورای تامین استان تهران، تاریخ دربی قطعی خواهد شد و تا آن روز هم پرسپولیس دیدارهای عقب افتاده‌اش را انجام می‌دهد تا با استقلال از نظر تعداد بازی یکسان شود و هم اینکه مصدوم‌های استقلال به دربی می‌رسند و این تیم با تمام بازیکنان به مصاف رقیب سنتی خود خواهد رفت.

منبع: پانا

ارسال نظر