|
کدخبر: 166464

الشرطه، گربه سیاه تاریخیِ استقلال

استقلال در حالی در دومین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الشرطه عراق می‌رود که تاکنون موفق به شکست این تیم نشده است.

ورزش الشرطه، گربه سیاه تاریخیِ استقلال

استقلال در حالی در دومین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الشرطه عراق می‌رود که تاکنون موفق به شکست این تیم نشده است.

هفته دوم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در حالی از امشب (شنبه) آغاز شد که استقلال مانند هفته اول آخرین تیم ایرانی خواهد بود که به میدان می‌رود. شاگردان فرهاد مجیدی در دومین گام باید از ساعت ۰۰: ۴۵ دقیقه بامداد روز دوشنبه به مصاف تیم الشرطه عراق بروند.

استقلال و الشرطه فصل قبل نیز در دور گروهی با یکدیگر هم‌گروه بودند و حالا این اتفاق برای باری دیگر رخ داده است. البته که سابقه تقابل‌های این ۲ تیم بیشتر از این است.

آبی‌پوشان تهرانی در جام باشگاه‌های آسیای سال ۱۹۷۱ به عنوان مدافع عنوان قهرمانی وارد مسابقات شدند. برای تعیین گروه‌بندی استقلال مقابل الشرطه قرار گرفت و با نتیجه سه بر ۲ شکست خورد. زننده هر ۲ گل استقلال در این دیدار غلامحسین مظلومی بود.

در ادامه نماینده کشورمان موفق شد از گروه خود با اقتدار صعود کند و در مرحله نیمه‌نهایی بار دیگر به مصاف تیم عراقی برود. این بار هم اما تیم الشرطه با ۲ گل به پیروزی رسید و راهی فینال شد و استقلال با شکست نماینده کره جنوبی به مقام سومی بسنده کردند.

در لیگ قهرمانان آسیای سال ۲۰۲۰ بار دیگر این ۲ تیم به پست هم خوردند. در بازی رفت تیم تحت هدایت فرهاد مجیدی مقابل رقیب خود در اربیل به تساوی یک بر یک رضایت داد. حسام خادیم به اشتباه دروازه الشرطه را باز کرد اما در ادامه علی فائز کار را به تساوی کشاند. در بازی برگشت باز هم نتیجه یک بر یک تکرار شد. مازن فیاض در دقیقه ۲۸ تیم الشرطه را پیش انداخت ولی ارسلان مطهری در دقیقه ۶۸ کار را به تساوی کشاند تا مجید نامجو مطلق در نخستین آزمون خود شکست نخورد.

حالا در آستانه پنجمین رویارویی استقلال و الشرطه هستیم. تا به حال ۲ باخت و ۲ تساوی برای نماینده کشورمان به ثبت رسیده و پیروزی در کار نبوده است. باید دید فرهاد مجیدی می‌تواند در هشتمین تجربه سرمربیگری‌اش در لیگ قهرمانان آسیا به پنجمین برد دست پیدا کند و این طلسم را بشکند یا خیر.

در گروه سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا استقلال با سه امتیاز و تفاضل گل مثبت سه در صدر جدول قرار دارد و الشرطه با صفر امتیاز و تفاضل منفی ۲ در جایگاه سوم ایستاده است.

 

منبع: مشرق

ارسال نظر