|
کدخبر: 160918

راه حل رئیس فدراسیون برای میزبانی ایران

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در حال حاضر تغییرات زیادی در فدراسیون جدید صورت گرفته که همین تغییرات نیز موجب انتقاداتی شده اما این روند، ادامه خواهد داشت.

ورزش راه حل رئیس فدراسیون برای میزبانی ایران

شهاب عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال در جلسه امروز مجلس با بیان اینکه اقداماتی در همان روزهای ابتدایی قبول مسئولیت در فدراسیون فوتبال برای گرفتن اخذ میزبانی در فدراسیون صورت گرفت، عنوان کرد: نامه‌ای در تاریخ ۵ مارس حدود ۱۴ روز قبل به دبیرکل AFC ارسال شد و موضوع دفاع از حق میزبانی ایران در این نامه مطرح شد. همچنین پس از بیانیه AFC درباره تعیین میزبان رقابت‌ها، جلساتی با وزیر امور خارجه برای چگونگی انجام رایزنی‌ها و ارسال نامه به اینفانتینو رئیس فیفا و شیخ سلمان رئیس AFC انجام شد. 

وی، تنها راه‌حل موجود در شرایط کنونی را استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور برای بازنگری در نظر فیفا دانست و خواستار حمایت مجلس از مدیریت جدید فدراسیون فوتبال برای عبور از این بحران شد.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه تیم ملی فوتبال ایران ۴ بازی مهم در خرداد ماه پیش رو دارد، یادآور شد: ضرورت دارد تا رسیدن به موعد برگزاری این مسابقات، اردوهای آماده سازی برای تیم ملی در نظر گرفته شده که بر همین اساس ۳ تا ۱۰ فروردین تیم ملی اردوی آماده‌سازی و بازی با تیم ملی سوریه را در برنامه خود دارد، همچنین اگر قرار باشد منامه بحرین میزبان بازی‌های مقدماتی جام جهانی باشد، تیم ملی کمپی در تاریخ ۴ تا ۱۰ خرداد ماه در کیش خواهد داشت.

yektanet-logo-sign

تبلیغ

خرید ویلا در نوشهر با هر قیمتی که بخوای در دیوار

خرید ویلا در نوشهر با هر قیمتی که بخوای در دیوار

مشاهده

عزیزی خادم که با خانه ملت صحبت می‌کرد با بیان اینکه فدراسیون فوتبال برنامه‌های مهمی برای حرکت به سمت شفافیت خواهد داشت، عنوان کرد: شفافیت در قراردادها و استفاده از یک تیم حقوقی خبره در برنامه فدراسیون فوتبال قرار دارد.

وی درباره انتقاد سیداحسان قاضی زاده هاشمی عضو فراکسیون ورزش درباره به کارگیری سرپرست فدراسیون سابق در جایگاه نایب رئیسی فدراسیون جدید نیز گفت: در حال حاضر تغییرات زیادی در فدراسیون جدید صورت گرفته که همین تغییرات نیز موجب انتقاداتی شده اما این روند، ادامه خواهد داشت و ما نیاز به زمان برای اجرای همه برنامه‌های خود در فدراسیون فوتبال داریم.

عزیزی خادم با تأکید بر اینکه مصوب شده ۲۵ درصد از درآمدهای فدراسیون فوتبال در استان‌های غیربرخوردار یعنی شهرهایی که دارای تیم لیگ برتری نیستند، هزینه شود، گفت: مشارکت استان‌ها و همه باشگاه‌ها موجب کشف استعدادها و شکوفایی فوتبال خواهد شد.

وی در زمینه صیانت از حقوق داوران نیز عنوان کرد: قطعاً با خاطیانی که بدون دلیل مستند داوران را زیر سوال می‌برند، برخورد خواهد شد و در نظر داریم دریافتی‌ داوران را نیز به میزان چشمگیری افزایش دهیم که به زودی عملیاتی و اعلام خواهد شد.

عزیزی خادم درباره استفاده از سیستم VAR نیز عنوان کرد: پیاده‌سازی این سیستم در فوتبال کشور نزدیک به ۳ میلیون دلار هزینه دارد و ما از شرکت‌های معتبر زیر نظر فیفا برای پیاده‌سازی این مهم استفاده خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال با تأکید بر ضرورت اتحاد و همکاری در شرایط فعلی برای عبور از بحران پیش آمده برای تیم ملی تصریح کرد: موفقیت تیم ملی و صعود به جام جهانی اولویت اصلی ما است و ما باید دست به دست هم دهیم تا شرایطی فراهم شود که موجب خوشحالی و نشاط مردم به عنوان سرمایه اصلی کشور شود.

منبع: فارس

ارسال نظر