|
کدخبر: 159568

آغاز ماموریت استقلال و پرسپولیس در جام حذفی

مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی طی روزهای پنجشنبه و جمعه در حالی آغاز می‌شود که استقلال به مصاف پیکان خواهد رفت و پرسپولیس در کرمان رو در روی مس نوین قرار می‌گیرد.

ورزش آغاز ماموریت استقلال و پرسپولیس در جام حذفی

مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات جام حذفی فوتبال ایران پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود. مهم‌ترین اتفاق ممکن در این مرحله، وارد شدن تیم‌های لیگ برتری به کارزار مسابقات است. سرخابی‌های پایتخت هم از این قائده مستثنا نیستند. استقلال باید در شهرقدس به مصاف پیکان برود و پرسپولیس در کرمان، میهمان تیم دسته دومی مس نوین کرمان است.

فرهاد مجیدی در دومین تجربه سرمربیگری خود در سومین مقطع حضورش در استقلال کار بسیار دشواری دارد. او باید به مصاف تیم لیگ برتری پیکان با هدایت مهدی تارتار برود. تنها مصاف این ۲ با یکدیگر به لیگ نوزدهم برمی گردد که شاگردان فرهاد مجیدی موفق شدند نفت مسجدسلیمان با هدایت تارتار را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهند. حالا اما شرایط متفاوتی حاکم است.

سرمربی پیکان اعلام کرده جام حذفی برای پیکان در اولویت نیست و در سوی مقابل مجیدی اعلام کرده همه تلاش خود را خواهد کرد تا در جام حذفی به قهرمانی برسد. البته که بر کسی پوشیده نیست که این مسابقه برای خودروسازان هم مهم است. مدیرعامل پیکان، اکبر محمدی در زمان حضور فرهاد مجیدی در تیم امید با او چالش‌های زیادی داشت و مجیدی چند اظهار نظر جنجالی علیه محمئدی انجام داده و مدیرعامل کنونی تیم پیکان به هیچ وجه دوست ندارد بازنده این مسابقه باشد.

فرهاد برای دومین بار طعم حضور در جام حذفی به عنوان سرمربی را می‌چشد. او فصل قبل استقلال را به فینال رساند. البته که در مراحل ابتدایی استراماچونی سرمربی آبی‌پوشان بود اما از دور یک چهارم نهایی، مجیدی روی کار آمد. او موفق شد از پسِ ۲ بازی سخت در برابر سپاهان و پرسپولیس بربیاید. پیروزی ۲ بر صفر مقابل تیم امیر قلعه‌نویی و همچنین شکست دادن پرسپولیسِ آماده‌ی یحیی گل‌محمدی در ضربات پنالتی، استقلال را به فینال رساند اما در گام نهایی، مجیدی و شاگردانش با نتیجه سه بر ۲ به تراکتور باختند و نایب قهرمان شدند. حالا فرهاد به دنبال به پایان رساندن ماموریت نیمه‌تمام است.

حال به سراغ رقیب سنتی استقلال می‌رویم. پرسپولیس که باید در نخستین بازی مقابل یک تیم دسته دومی دیدار کند. رقابتی به ظاهر ساده که وقتی نام جام حذفی در کنارش قرار می‌گیرد ماجرا را پیچیده می‌کند. بارها دیده‌ایم که تیم‌های کوچک در جام حذفی همگان را شگفت‌زده کرده‌اند. سرخپوشان تهرانی ۲ سال پیش در فینال جام حذفی یک تیم دسته دومی به نام داماش را شکست دادند و دبل کردند. و البته باخت به قشقایی دسته دومی هم از یاد هیچکس نمی‌رود.

یحیی گل‌محمدی ۲ بار در سال‌های ۱۳۹۵-۱۳۹۴ و ۱۳۹۴-۱۳۹۳ شده با تیم ذوب‌آهن اصفهان قهرمان جام حذفی شود و یکی از پرافتخارترین مربیان حاضر در این مسابقات به حساب می‌آید. یحیی می‌خواهد هم دومین جامش با پرسپولیس و هم سومین جامش در جام شگفتی‌ها را به‌دست بیاورد و در این راه نباید به هیچ تیمی رحم کند. تیم او فصل قبل در دور نیمه‌نهایی در مقابل استقلال در ضربات پنالتی شکست خورد و از صعود به فینال بازماند.

پرسپولیس در این فصل ۲ بار مقابل تیم‌های استان کرمان دیدار داشته که ماحصل آن ۲ برد بوده است. پیروزی یک بر صفر در دیدار با مس رفسنجان در ورزشگاه آزادی و برد باشکوه پنج بر صفر در سیرجان مقابل گل‌گهر. حالا باید دید بازگشت مجدد سرخپوشان به کرمان با چه نتیجه‌ای همراه خواهد شد. در این دیدار این احتمال وجود دارد که بازیکنانی چون شهریار مغانلو، مهدی ترابی و … به میدان بروند و نخستین بازی خود را برای قهرمان چهار دوره اخیر لیگ برتر انجام دهند.

 

منبع: خبر فوری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها