|
کدخبر: 152845

قرارداد ترکمنچای پرسپولیس با استوکس لو رفت!

پرسپولیس در یکی دو سال اخیر با جذب بازیکنان خارجی‌ بی‌کیفیت نظیر بودیمیر و اوساگونا و نفرات بدون تعهدی مثل استوکس، به این باشگاه و بیت المال ضررهای زیادی وارد کرده است.

ورزش قرارداد ترکمنچای پرسپولیس با استوکس لو رفت!

عقد قراردادهای بدون مطالعه و جذب بازیکنان به واسطه دلال‌هایی که فقط به منافع خود فکر می‌کنند طی فصول اخیر باشگاه پرسپولیس را با چالش‌های جدی مواجه کرده است. شاید اگر چنین قراردادهایی بدون نظارت بسته نمی‌شد این باشگاه با دو صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا و دریافت پاداش‌های هنگفت می‌توانست برنامه‌های ویژه‌ای برای بهبود وضعیت اقتصادی داشته باشد اما حالا شاهد هستیم این باشگاه به خاطر پرداخت مطالبات بودیمیرِ بی‌کیفیت حتی نتوانست بخش قابل توجهی از رقم قرارداد بازیکنان کنونی این تیم را پرداخت کند.

یکی از بازیکنان بدون تعهد که بدون مطالعه و فقط برای پیروزی در نقل و انتقالات توسط مدیران وقت این باشگاه جذب شد آنتونی استوکس است. بازیکنی که در سال ۹۸ با پرسپولیس قرارداد بست و تنها در یک دیدار مقابل استقلال و دو دیدار در لیگ قهرمانان آسیا برای این تیم به میدان رفت.

این بازیکن که در همان ابتدا ۱۵۰ هزار دلار از پرسپولیس گرفت تنها ۳ بازی برای تیمش انجام داد و بعد از دیدار با الشارجه در لیگ قهرمانان آسیا به بهانه اینکه می‌خواهد یک روز بیشتر در امارات بماند از گل‌محمدی مرخصی گرفت و دیگر به ایران برنگشت.

استوکس ابتدا به خاطر مرخصی ۲۴ ساعته و بعد به خاطر کرونا به ایران نیامد آن هم در حالی که تصاویر او در کلوپ‌های شبانه دبی لو رفت.در واقع ۱۵۰ هزار دلار باشگاه پرسپولیس برای بازیکنی به هدر رفت که فقط ۳ بازی برای تیمش انجام داد. عجیب تر این است که در قرارداد این بازیکن با باشگاه پرسپولیس ذکر شده حتی اگر در مدت قرارداد شرایط غیر قابل پیش‌بینی موجب اختلال در روند عمومی جامعه شود قرارداد باطل نخواهد شد. ( یعنی حتی ویروس کرونا هم دلیلی برای قطع همکاری از طرف این بازیکن نیست و او باید به قراردادش پایبند باشد)

در ادامه قرارداد استوکس آمده که در صورت غیبت این بازیکن در تمرینات وی ۳هزار دلار و در هر مسابقه رسمی ۵هزار دلار جریمه خواهد شد و در صورتی که غیبت این بازیکن در تمرینات بیش از ۱۰ جلسه شود باشگاه می‌تواند قرارداد وی را فسخ و علیه وی شکایت قانونی انجام دهد.

با این توضیحات باشگاه پرسپولیس می‌توانست خیلی راحت از بازیکنی که ۱۵۰ هزار دلار به صورت پیش پرداخت دریافت کرده شکایت کند و این بازیکن را محکوم و از وی خسارت بگیرد اما در کمال تعجب رسول پناه قرارداد این بازیکن را فسخ کرد تا او راحت با تیم دیگری قرارداد امضا کند. مدیرعامل پیشین پرسپولیس در تاریخ ۱۱ شهریور به خبرنگاران گفت شکایت خود را به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال اعلام کردیم. این موضوع در قرارداد آمده است اما می‌خواهیم به فیفا هم شکایت کنیم و احتمال دارد فردا نامه شکایت خود را بفرستیم.

بعد از این اظهار نظر ابراهیم شکوری یک ماه پیش و در تاریخ ۱۳ دی ماه امسال در نشست خبری عنوان کرد که قرار است از این بازیکن شکایت شود اما با گذشت ۱۵۷ روز از زمان جدایی استوکس از پرسپولیس تا امروز خبر رسمی در مورد شکایت از این بازیکن اعلام نشده و این در حالی است که مدیریت وقت این باشگاه برای پرداخت پیش قرارداد این بازیکن ایرلندی ۱۵۰ هزار دلار قرض گرفته و این بدهی درحال‌حاضر توسط باشگاه پرسپولیس باید پرداخت شود. در واقع باشگاه پرسپولیس ۱۵۰ هزار دلار به استوکس پرداخت کرده و ۱۵۰ هزار دلار نیز به فرد سوم بدهکار است.

با این توضیحات کاملا مشخص است عقد قراردادهای باشگاه پرسپولیس نیاز به بررسی بیشتر دارد و مشخص نیست افرادی که با بازیکنانی مثل بودیمیر، اوساگونا و استوکس قرارداد منعقد کردند چرا این روزها آزادانه بدون پاسخگویی به کار خود مشغول هستند. رویه‌ای که در دیگر باشگاه پرطرفدار پایتخت رخ داده و احمد سعادتمند نیز با وجود عقد قراردادهای هنگفت همچنان مشغول جولان در فضای مجازی بدون حتی یک پرسش و پاسخ ساده توسط مسئولان است.

photo_۲۰۲۱-۰۲-۰۸_۱۱-۴۱-۲۹

photo_۲۰۲۱-۰۲-۰۸_۱۱-۴۱-۲۵

photo_۲۰۲۱-۰۲-۰۸_۱۱-۴۱-۲۷

photo_۲۰۲۱-۰۲-۰۸_۱۱-۴۱-۲۹

منبع: فارس

ارسال نظر