|
کدخبر: 129126

زمان عرضه اولیه استقلال و پرسپولیس

معاون سازمان خصوصی‌سازی توضیحاتی را در خصوص اقدامات انجام شده برای خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ارائه کرد.

ورزش زمان عرضه اولیه استقلال و پرسپولیس

ابوالقاسم شمسی جامخانه در مورد موضوع خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهارکرد: جلسات هفتگی از نیمه دوم سال۹۸ شروع شده و مرتب برگزار می‌شود. از ابتدای سال۹۹ نیز با ریاست وزیر در وزارت ورزش پیگیری می‌شود.

شمسی ادامه داد: بحث اخذ اسناد مالکیت تک تک برای ۴ مجموعه ورزشی برای استقلال و پرسپولیس انجام شده است. سند تک برگ دو مجموعه ورزشی شهید درفشی‌فر و شهدای گمنام به نام پرسپولیس و همچنین دو مجموعه ورزشی شهید مرغوبکار و کمپ مرحوم حجازی هم برای استقلال اخذ شد.در پرسپولیس آماده‌سازی خوبی صورت گرفته، افزایش سرمایه آن در حال انجام و سرمایه این شرکت از یک میلیون تومان فعلی به تقریبا ۷۰۰میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

معاون سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: گزارش توجیهی افزایش سرمایه تهیه و برای حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، امیدواریم ظرف مدت دو هفته آینده درخواست باشگاه برای پذیرش شرکت فرهنگی-ورزشی پرسپولیس به هیات پذیرش فرابورس داده شود. همزمان با گزارش توجیهی افزایش سرمایه، از طریق مشاور پذیرش باشگاه، امیدنامه آن، برنامه کسب و کار آنها و برنامه بودجه سه سال آتی تقریبا نهایی شده است. همچنین خود باشگاه صورت‌های مالی ۹۹/۳/۳۱ را نهایی کرده و در اختیار حسابرس و بازرس قانونی که سازمان حسابرسی باشد، است. امیدواریم ظرف دو هفته آینده این گزارشات تکمیل و نهایی و به هیات پذیرش داده شود.

ابتدا پرسپولیس و بعد استقلال پذیرش می‌شوند.

شمسی در خصوص باشگاه استقلال گفت: در مورد استقلال صورت‌های مالی ۹۹/۴/۳۱ آنها هنوز نهایی نشده است. ان‌شاالله صورت‌های مالی آنها هم نهایی و تکمیل شود. در مورد بحث افزایش سرمایه استقلال؛ با توجه به اینکه اسناد مالکیت آن باشگاه اخذ شده و گزارش توجیهی آن در مرحله تهیه است و با توجه به اینکه صورت‌های مالی نهایی نشده، لذا گزارش حسابرس و بازرس قانونی برای صورت‌های مالی با زمان بیشتری مواجه می‌شود. پیش‌بینی ما این است که ابتدا پرسپولیس و بعد استقلال پذیرش می‌شوند.

وی در مورد اینکه آیا گره بزرگی در مسیر خصوصی‌سازی دو باشگاه وجود دارد که کار را سخت کرده باشد، اظهارکرد: شرمنده مردم هستیم به خاطر قول‌هایی که داده می‌شود. ما پیش‌بینی کرده بودیم که سند مالکیت مجموعه‌های ورزشی را ممکن است ظرف یک تا سه ماه بگیریم. ولی وقتی در مسیر قرار گرفتیم، با توجه به مشکلات حقوقی و ثبتی که وجود داشت کار با سختی زیادی جلو رفت. انصافا ادارات ثبت و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همراهی خیلی خوبی داشتند تا اسناد مالکیت اخذ شود

 عرضه اولیه این دو باشگاه ظرف یکی دو ماه آینده انجام خواهد شد

شمسی افزود: یک بخش دیگر هم رفع اختلافاتی که این دو باشگاه با سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال، صندوق حمایت و اسپانسرهای مختلفی که در دوره‌های متعدد داشتند، بود. این اختلافات باید حل و فصل و در مورد آنها بررسی‌های لازم انجام می‌شد. این مسئله هم باعث شد کار مقداری با کندی پیش برود.

وی درخصوص اینکه آیا دو باشگاه همکاری جدی و دقیق دارند، عنوان کرد: همکاری‌های لازم را دارند ولی حقیقت این مسئله به ساختار مدیریتی و مالی دو باشگاه بر می‌گردد. این دو باشگاه حواشی فراوانی دارند و بیشتر وقت آنها صرف مسائل ورزشی می‌شود. می‌توان گفت توجه کمتری به امور مالی و انضباط مالی که باید در آنها وجود داشته باشد، شده است. با اقداماتی که به دستور وزیر ورزش انجام شد، کمیته حسابرسی مستقر و حسابرس داخلی برای دو شرکت ایجاد شده، این‌ها کمک می‌کند که به بحث کنترل‌های داخلی اهمیت داده شود و اشکالات مالی که عمدتا وجود دارد، برای آینده تا حدودی برطرف شود.

شمسی در مورد اینکه آیا نوسانات بورس نگران‌کننده است یا طبیعی، گفت: با توکل به خدا کارمان را انجام می‌دهیم. بخشی از این نوسانات طبیعت بازار سرمایه است و وجود دارد.

وی در مورد اینکه ممکن است سهام دو باشگاه تا پایان آبان وارد بورس شود، گفت: تمام سعیمان این است که در آبان انجام شود. ممکن است یک یا دو هفته زودتر یا با تاخیر انجام شود اما مطمئن باشید عرضه اولیه این دو باشگاه ظرف یکی دو ماه آینده انجام خواهد شد.

منبع: مشرق

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها