|
کدخبر: 122479

منتظر پرونده های شکایات جدید در فیفا باشیم

مسعود اقبالی با توجه به شرایط اقتصادی و پرونده های باز شکایت از فوتبال ایران در فیفا ، قانون منع به کارگیری خارجی ها را مثبت ارزیابی کرد.

ورزش منتظر پرونده های شکایات جدید در فیفا باشیم

مسعود اقبالی در مورد ممنوعیت حضور بازیکنان و مربیان خارجی در فوتبال ایران اظهار داشت: فوتبال این روزها مثل یک صنعت است و تمام فاکتورهای اقتصادی در فوتبال هم دخیل است. پارامترهایی مثل عرضه، تقاضا و ... بنابراین وقتی در فوتبال کشورمان ورود بازیکن و مربی خارجی ممنوع می‌شود تقاضا برای بازیکن و مربی ایرانی افزایش پیدا می‌کند و شاهد نوعی رکود هم خواهیم بود.

وی افزود: از سویی دیگر با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشورمان چنین تصمیمی درست به نظر می‌رسد. هرچند با توجه به حضور برخی مدیران غیرمدیر در برخی باشگاه‌ها و جریان دلالیزم در فوتبال شاهد هستیم که قیمت بازیکنان و مربیان ایرانی ۱۰ برابر شده است. بازیکنی که ۲۰۰ میلیون تومان دستمزد می‌گرفته اکنون درخواست ۲ میلیارد تومانی می‌دهد یا مربی که در لیگ یک مربیگری می‌کرده و تیمش در پایین جدول بوده  چند برابر حقوق واقعی‌اش را درخواست می‌کند. بنابراین با این حجم از پرونده‌های موجود در فیفا و شکایت‌ها و بدهی‌های فراوان باشگاه‌های ایرانی باید فوتبال را تعطیل کرد یا اینکه جلوی افزایش بی رویه دستمزد بازیکنان و مربیان ایرانی را به طور دقیق نظارت و کنترل کرد.

مربی اسبق استقلال تصریح کرد: در صورت حضور بازیکن و مربی خارجی دوباره شاهد شکایت و پرونده‌های جدید در فیفا خواهیم بود که باعث می‌شود ته مانده اعتبار فوتبال ایران در عرصه‌های بین‌المللی خدشه‌دار شود اما به نظرم نظارت دقیق بر دستمزد‌های مربیان و بازیکنان ایرانی باعث می‌شود که از رشد سرسام‌آور دستمزدها پیشگیری کنیم زیرا در صورت تداوم این وضعیت فصل آینده شرایط بدتر خواهد شد. 

اقبالی درمورد اینکه شاهد نوعی پنهان‌کاری و اعلام نشدن رسمی مبالغ قراردادها در فوتبال ایران هم هستیم عنوان کرد: متاسفانه برخی از مدیران تمایلی به اعلام رسمی قراردادها ندارند و دوست ندارد که شفاف‌سازی صورت بگیرد. در حالیکه در تمام جهان فوتبال همه ارقام و دستمزدها مشخص است و بسیاری از بازیکنان و باشگاه‌های بزرگ به خوبی مبلغ قراردادها را بیان می‌کنند و همه می‌دانند سوپراستارهایی مثل رونالدو یا مسی و ... چقدر دستمزد می‌گیرند زیرا باید مالیاتش را بدهند در فوتبال کشورمان هم باید همین شفاف‌سازی در قراردادها و اعلام رسمی مبالغ دستمزدها را شاهد باشیم.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها