|
کدخبر: 117793

یک شکست و پس لرزه هایی ناتمام

لوئیس سوارز در مصاحبه با ال پائیس سرانجام به سکوت یک هفته‌ای خود پایان داد. او از شایعات قرار گرفتن در لیست فروش بارسا بسیار عصبانی است.

ورزش یک شکست و پس لرزه هایی ناتمام

یک هفته پیش بود که بارسلونا در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان و در ورزشگاه دالوژ لیسبون مقابل بایرن متحمل شکست ۸-۲ شد. شکستی که تبعات سنگینی داشته و تا به اینجا شاهد برکناری کیکه ستین و اریک آبیدال بوده‌ایم و قرار است چندین بازیکن بزرگ تیم از جمله لوئیس سوارز نیز از بارسا کنار گذاشته شوند.

جوزپ ماریا بارتومئو رئیس بارسا در مصاحبه اخیر خود تنها هفت بازیکن را غیر قابل فروش اعلام کرد که در میان شان اثری از لوئیس سوارز دیده نمی‌شد. ستاره اروگوئه‌ای سومین گلزن برتر تاریخ بارسلوناست اما مصدومیت‌های متوالی و افت فاحش او در یک سال گذشته باعث شده تا زمزمه‌های جدایی او به گوش برسد. گفته می‌شود در صورت جدایی، مقصد بعدی او آژاکس خواهد بود.

سوارز روز گذشته در واکنش به این شایعات و در توئیتر خود نوشت که هر کسی خودش معمار سرنوشتش است و این نشان می‌دهد که او دوست ندارد برای آینده اش، باشگاه تصمیم گیرنده باشد. سوارز هنوز یک سال دیگر با بارسا قرارداد دارد.

ستاره اروگوئه‌ای در مصاحبه با نشریه ال پائیس سکوتش را شکست و گفت: « در مورد نام هایی که رئیس باشگاه به عنوان غیر قابل فروش‌ها اعلام کرد صحبت‌های زیادی می‌شود و نیز تغییراتی که قرار است در بارسا رخ بدهد ولی هیچکس تا الان به من نگفته که قرار است از بارسا کنار گذاشته شوم.

اگر خواسته باشگاه این است، شخصا به خودم بگویند و فکر می‌کنم پس از شش سال بازی در بارسلونا این حق را دارم تا به جای خواندن اخبار در رسانه ها، مستقیما به خودم اطلاع بدهند. دوست دارم بمانم ولی از طرفی خیر و مصلحت باشگاه را نیز می‌خواهم. اگر باشگاه قصد فروش مرا دارد، مشکلی برای صحبت با تصمیم گیرندگان ندارم. رونالد کومان(سرمربی جدید بارسا)؟ او هنوز هیچ صحبتی با من نداشته است.»

سوارز در مورد تحقیر بارسا برابر بایرن مونیخ گفت: « وقتی چنین شکستی حاصل می‌شود، همه مسئول هستیم. نباید فقط یکی دو بازیکن سیبل انتقادات شوند و این درست نیست. هیچکس اما نباید تعهد بازیکنان را زیر سوال ببرد. روز سختی برای همه ما بود و بایرن از هر لحاظ به ما برتری داشت و نتوانستیم در زمین، نقاط ضعف مان را پوشش دهیم.»

آینده: « تا زمانی که روی من حساب کنند، دوست دارم به بارسلونا کمک کنم. از وقتی به بارسا پیوستم، همه حامی من بوده‌اند و این همیشه به من قدرت و اعتماد به نفس بالایی می‌داد. اگر قرار است نیمکت نشین باشم، این را می‌پدیرم و مشکلی هم نخواهم داشت. من همیشه تصمیمات کادر فنی را در دوران فوتبالم قبول کرده ام. رقابت همیشه خوب است و در نهایت اگر مربی بخواهد مرا روی نیمکت بگذارد، هیچ مشکلی نخواهم داشت. من هنوز می‌توانم یاری گر بارسلونا باشم.»

پاکسازی بزرگان رختکن بارسا: « در این مورد می‌توانم رئال را مثال بزنم. سال گذشته و پس از شکست ۴-۱ این تیم در برنابئو برابر آژاکس و حذف در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان، شرایط رئال مشابه حالای ما بود. می‌گفتند تونی کروس تمام شده و مودریچ باید بازنشسته شود. می‌گفتند راموس در دفاع یک فاجعه است و ارزش همه بازیکنان رئال را زیر سوال بردند. یک سال بعد، رئال مادرید ورق را برگرداند و با همان بازیکنان قهرمان لالیگا شد و حالا همه می‌گویند بازیکنان رئال پدیده‌اند و عضوی از یک تیم افسانه‌ای هستند.

شکست و ناکامی همین است و در تیم‌های بزرگ، همواره تبعات سنگینی دارد. صادقانه بگویم که باید کمی صبور بود و به خصوص به حافظه نیز رجوع کرد. نباید به این سرعت نتیجه گیری کرد و بازیکنان قدیمی و باتجربه بارسا را زیر سوال برد.»

لیونل مسی: « من دوست لئو هستم و به این دوستی افتخار می‌کنم. در زمین اما دوستی‌ها معنایی ندارد و همه هم تیمی هستیم و این بحث‌های اختلاف بین بازیکنان نیز صحت ندارد. هدف همه کمک به تیم برای پیروزی است.»

منبع: ورزش3

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها