|
کدخبر: 117740

طارمی در آستانه یک انتقال بزرگ و جذاب

یکی از سایت‌های اسپانیایی امروز طی گزارشی به انتقال احتمالی مهاجم ایرانی ریوآوه به پورتو پرداخته است.

ورزش طارمی در آستانه یک انتقال بزرگ و جذاب

مهدی طارمی با درخشش بی‌نظیرش در نخستین سال حضور در فوتبال اروپا حالا زیر ذره‌بین رسانه‌های اسپانیایی زبان قرارگرفته است. در همین ارتباط صبح امروز سایت اسپانیایی "vipdeportivo "طی گزارشی مفصل، انتقال او به پورتو را بسیار محتمل دانسته است.

خصوصیات فنی

"یکی از نام‌هایی که در این فصل برای تقویت خط حمله تیم پورتو روی میز قرار دارد، مهدی طارمی است. بازیکن ۲۸ ساله ایرانی که معمولاً به‌عنوان یک مهاجم نوک به خدمت گرفته می‌شود، اگرچه که او قابلیت بازی به‌عنوان هافبک و یا وینگر چپ را نیز دارد. "

طارمی که در رده‌های جوانی درتیم زادگاهش یعنی شاهین بوشهر آموزش‌دیده بود، در ۱۸ سالگی نخستین بازی حرفه‌ای خود را در ایران به نام لیگ خلیج‌فارس انجام داد. طارمی بخش عمده‌ای از دروان فوتبالش را در ایران و قطر گذراند، جایی که وی در تیم‌هایی همچون ایرانجوان بوشهر، پرسپولیس تهران و الغرافه بازی کرده است.

 او در ژوئن ۲۰۱۱، نخستین بازی خود را برای تیم بزرگ‌سالان ایران در یک بازی دوستانه مقابل ازبکستان انجام داد. از آن زمان تاکنون برای تیم ملی در ۳۸ بازی به میدان رفته و ۱۵ گل با پیراهن تیم ملی به ثمر رسانده است.

سال اول و مقصد بعدی

او در سال گذشته موفق به یک پیشرفت ورزشی قابل‌ملاحظه و راه‌یابی به فوتبال اروپا شد و هواپیمای حامل او در سرزمین پرتغال فرود آمد. ریوآوه باشگاه پرتغالی برای به خدمت گرفتن این ستاره ایرانی علاقه نشان داد و طی مذاکراتی، این مهاجم با استعداد ایرانی از تیم الغرافه قطر با قراردادی به مدت دو سال به جمع بازیکنان ریوآوه اضافه شد. طارمی از ژانویه سال ۲۰۱۸، ۳۲ بازی برای باشگاه پرتغالی انجام داد که حاصل آن زدن ۲۱ گل و همچنین کسب عنوان آقای گلی لیگ پرتقال بود، که درنهایت باعث شد این باشگاه برای نخستین بار در طول تأسیس خود پا به رقابت‌های اروپایی بگذارد.

مدیران باشگاه ریوآوه با اطمینان خاطری که از طارمی به‌دست آورد بودند علاقه‌مند بودند، طارمی این تیم را در فصل جدید که علاوه بر حضور در رقابت‌های لیگ پرتغال باید در رقابت‌های اروپایی نیز به میدان برود همراهی کند. بازیکنی که تنها با پرداخت ۱.۷ میلیون دلار به این تیم پیوسته بود که می‌توان گفت در قبال نمایشی که طارمی در این تیم ارائه کرد او را به‌طور رایگان به خدمت گرفتند.

پورتو مقصد احتمالی طارمی

طارمی در نخستین سال حضورش دریک لیگ اروپایی، بسیار درخشان عمل کرد. او در چنان سطح بالایی بازی کرد که سه تیم بزرگ پرتغالی نتوانند چشم از او بردارند.

در پایان لیگ پرتغال و با افتتاح بازار نقل و انتقالات، پورتو نخستین تیمی بود که سعی در به خدمت گرفتن این بازیکن داشت. بدیهی بود که پس از عملکرد عالی طارمی، تیم ریوآوه چاره‌ای جز این نداشته باشد که به او اجازه دهد که به باشگاه دیگری منتقل شود هرچند که او یک سال دیگر از قراردادش با این تیم باقی‌مانده است.

پس از چندین هفته مذاکره بین دو باشگاه و با تأیید مهاجم ایرانی، به نظر می‌رسد که ورودش به ورزشگاه دراگون (استادیوم اختصاصی پورتو) نزدیک‌تر از هرزمانی است. باید منتظر ماند و دید که این انتقال چه زمانی علنی خواهد شد.

منبع: ورزش3

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها