|
کدخبر: 59513

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

نمایشگاه فولاد خوزستان پلی برای توسعه

نخستین نمایشگاه بومی‌سازی قطعات و تجهیزات گروه فولاد خوزستان، نیمه مرداد ماه در اهواز برگزار می‌شود.

گسترش‌نیوز: بعد از تحریم‌ها مشکلات مربوط به تامین قطعات و تجهیزات دو چندان شد.

رشد نجومی تفاوت بین ریال و دلار، افزایش چشم‌گیر نرخ قطعات و تجهیزات را رقم زد. صاحبان رده اول فناوری ساخت این قطعات و تجهیزات به تحریم‌ها گردن نهادند و رده دومی‌هایی همچون چین با علم به تحریم بودن ایران، هر روز برای ارائه همین قطعات گران، برای صاحبان معادن و صنایع معدنی بازی جدید راه می‌اندازند.

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی جنوب شرق در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز؛ صنعت نمایشگاهی سر‌در‌گم است / متولی ما کیست؟

نیروی کار ارزان، مواد معدنی در دسترس

یکی از مهم‌ترین کارکرد‌های نمایشگاه‌ تامین قطعات، مواد اولیه و محصولات مورد نیاز صنایع معدنی است. نیروی کار ارزان، مواد معدنی در دسترس دو ظرفیت اساسی ایران برای معدن‌کاران و صاحبان صنایع معدنی است. اگر ارزی که به خارج از کشور برای واردات قطعات فرستاده می‌شود، در داخل کشور و در صنایع داخلی صرف شود، علاوه بر اشتغالزایی، توسعه صنایع داخلی را در برخواهد داشت.

foladkhozestan.jpg

استفاده از ظرفیت‌های داخلی

فولاد خوزستان یکی از هلدینگ‌های بزرگ کشوری در زمینه تولید فولاد با علم به توانمندی‌های داخلی نمایشگاهی با عنوان « اولین نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی قطعات تجهیزات و مواد گروه فولاد خوزستان» را در مرداد ماه برگزار خواهد کرد. هدف از برگزاری این نمایشگاه استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای تامین نیاز‌های هلدینگ فولاد خوزستان است. این نمایشگاه ۲۳ تا ۲۵ مرداد‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی پاسخ می‌دهد؛ راه‌حل چالش جدی در معدن و صنایع معدنی چیست ؟

از جمله برنامه‌ریزی‌هایی که فولاد خوزستان به عنوان قطب دوم تولید فولاد کشور برای این نمایشگاه در نظر گرفته، ارائه قطعات و تجهیزاتی است که در کشور ساخته نمی‌شود.این ارائه با هدف آشنایی قطعه‌سازان و صاحبان صنایع ساخت تولید با نیاز‌های فولاد خوزستان انجام شده است.

برنامه مدونی برای بومی‌‌سازی قطعات و تجهیزات

در گام دوم این نمایشگاه ضمن شناسایی سازندگان قطعات داخلی، برنامه مدونی را برای بومی‌‌سازی قطعات و تجهیزات در نظر دارد. شاکله مهم در این برنامه‌ زمان است. در یک برنامه‌ریزی، فرآیند تولید قطعه و یا تجهیزاتی است که فولاد خوزستان در صنعت به آن نیاز دارد، طی خواهد شد و محصول به کمک صنایع فولاد‌سازی خواهد شتافت. تامین مواد و فناوری ساخت تجهیزات و قطعات نیز با مشارکت بخش علمی و شرکت‌های قدرتمند این حوزه، نیازهای فولاد خوزستان را برطرف خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

گسترش نیوز ابلاغیه جدید وزارت صمت به بورس را بررسی می‌کند سبحانی: فولادی ها فلج خواهند شد/ خوروش: وزارت صمت منجی نوردی‌ها

ایجاد فضایی برای گفت‌وگو و مذاکره

از جمله نکات مثبت دیگر این نمایشگاه ایجاد فضایی برای گفت‌وگو و مذاکره برای صاحبان فناوری و شرکت فولاد خوزستان است. برای آشنایی هر چه بیشتر شرکت‌ها با نیازهای فولاد خوزستان، ضمن تهیه لیست قطعات، تجهیزات، مواد و فناوری ها، میزهای کارشناسی برای گفت‌وگو با فعالان این حوزه‌ها فراهم می‌شود تا در فضایی تخصصی مذاکرات لازم صورت گیرد.

بیشتر بخوانید:

مدیر نمایشگاه بین‌المللی متالوژی اصفهان مطرح کرد؛ ایده‌های جدید و متفاوت فولادی در METALEX 2019

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها