|
کدخبر: 36046

گزارش گسترش نیوز از آیین گشایش بیست و هفتمین نمایشگاه فرش دستباف؛

«سمفونی فرش ایران» رونمایی شد

هم‌زمان با افتتاح بیست و هفتمین رویداد بین‌المللی فرش ایران، برای نخستین بار از سمفونی فرش ایران رونمایی شد.

گسترش‌نیوز: بیست و هفتمین رویداد بین‌المللی فرش دستباف ایران آغاز شد. فرشته دستپاک، رئیس مرکز ملی فرش ایران در مراسم افتتاح این رویداد گفت: فرش ایرانی به معنای فرهنگ، هنر، تمدن و زیبایی. بر همین اساس هم این رویداد به دنبال یافتن راهی برای توسعه هنر صنعت فرش به عنوان هنری با جمعیت ۲.۵ میلیون نفر است.

تورج ژوله، فرش پژوه ایرانی نیز در بخشی از این مراسم گفت: بیست و هفت سال پیش، یعنی در نخستین دوره این رویداد شرایط اقتصادی کشور بسیار دشوار بود. اکنون باز هم در شرایط دشواری هستیم و جامعه میلیونی فرش کشور چشم انتظار حمایت دولت است.

وی افزود: متاسفانه هیچ تصمیم موثری در این هنر مردمی نمی‌بینیم. علاوه بر این در این شرایط برای بهبود وضعیت هر صنعت، جلسات متعددی برگزار می‌شود، اما خانواده ۲.۵ میلیون نفری فرش شاهد هیچ دعوتی نبودند. با وجود ایجاد مرکز ملی فرش دستباف، اما این حوزه باید اداره‌ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته باشد تا بتواند مطالبات خود را رفع کند.

در این رویداد برای نخستین بار سمفونی فرش و همچنین فرش صلح و دوستی رونمایی شد. بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف همزمان با سی‌امین رویداد ملی صنایع دستی از سوم تا نهم شهریور ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برپاست.

یک دقیقه سکوت به احترام پیشکسوتان هنر فرش

farshopening02.jpg

در مراسم افتتاح بیست و هفتمین رویداد ملی فرش ایران همه به احترام پیشکسوتان هنر فرش یک دقیقه سکوت کردند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها