|
کدخبر: 315402

نمایشگاه سئول | شورای شهر تهران | شهرداری تهران

چمران: نمایشگاه سئول به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مهدی چمران، ریاست شورای شهر تهران، در یک نشست خبری اعلام کرد که نمایشگاه بین‌المللی سئول تحت ماده ۴۴ قانون اساسی، برای واگذاری به بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

نمایشگاه چمران: نمایشگاه سئول به بخش خصوصی واگذار می‌شود

رئیس شورای تهران همچنین بیان داشت که در آستانه دویستمین جلسه شورا، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری به همراه دیگر مدیران ذیربط دعوت شده‌اند تا گزارشی از آخرین فعالیت‌ها و تدابیر اتخاذ شده در زمینه ترافیک و حمل و نقل شهری را به اعضای شورا ارائه دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع حمل و نقل شورای شهر تهران قرار گذاشته که هر ماه گزارشی از سوی مسئولان شهرداری تهران در این حوزه ارائه شود. به طوری که حدود یک ماه پیش شهردار پایتخت در صحن شورا حاضر شد و گزارشی ارائه کرد و امروز نیز معاون وی در جلسه حاضر خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت موضوع حمل و نقل و توسعه آن گفت: در سال گذشته بودجه شورای شهر تهران ۶۵ هزار میلیارد تومان به تصویب رسید که در آن مقطع ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز به آن اضافه شد و این افزایش برای توسعه حمل و نقل در نظر گرفته شد، تاکید ما بر این بوده که اقدامات لازم در توسعه حمل و نقل انجام شود.

اهداف شورا در زمینه انعقاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها در حوزه حمل و نقل محقق شد

چمران در پاسخ به این پرسش که آیا شورای شهر تهران از اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل رضایت کامل دارد یا خیر گفت: به لحاظ انعقاد قراردادها و تفاهمنامه‌ها نظر شورا تحقق پیدا کرده است، اما به لحاظ اجرا آنچه را که ما می‌خواستیم و انتظار ما بوده انجام نگرفته است.

وی ادامه داد: انتظار ما بر این بود که کارخانجات و تولیدکنندگان اتوبوس نیز بتوانند در بازه زمانی تعیین شده به تعهدات خود در ارتباط با تولید و ساخت اتوبوس عمل کنند، اما در این بخش نیز نتوانستیم به آنچه که انتظارمان بود برسیم. البته همانطور که گفته شد قراردادها و تفاهمنامه‌هایی بسته شده و تا به امروز نیز تعدادی اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اضافه شده است.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: با توجه به آلودگی هوا شورای شهر تهران امسال بودجه‌ای متفاوت نسبت به سنوات گذشته در راستای کاهش آلودگی هوا به تصویب رسانده و امیدواریم موارد و آنچه که شورا مد نظر داشته تحقق یابد.

چمران در ادامه در خصوص بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی نمایشگاه سئول به شهرداری تهران گفت: شهرداری منطقه هفت بارها این موضوع را به نمایشگاه ابلاغ کرده است و قرار است در کمیسیون ماده ۷۷ موضوع بررسی و حکم قضایی صادر شود.

نمایشگاه سئول در قالب اصل۴۴ به‌بخش خصوصی واگذار خواهد شد

وی گفت: روند موضوع اشاره شده در حال طی شدن است و البته مقرر است نمایشگاه را در قالب اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار کنند. البته ناگفته نماند که زمین نمایشگاه متعلق به آستان قدس رضوی است و نمی‌دانم چطور می‌خواهند در قالب اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار کنند.

رئیس شورای شهر تهران در پایان در ارتباط با عدم برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در محل نمایشگاه سئول، اظهار کرد: در این ارتباط پیغام‌هایی از آن‌ها به ما ارسال شده است و تاکید کردند که تاکیدشان بر جابجایی نمایشگاه‌های پرمخاطب است هر چند که آن‌ها نیز با توجه به شرایط نمایشگاه‌ها را برگزار می‌کنند.

 

 

منبع: مشرق

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها