|
کدخبر: 313036 سینا ستوده

صنعت برق/نمایشگاه/وزیر نیرو

بیست و سومین نمایشگاه صنعت برق افتتاح شد + تصاویر

مشاور وزیر نیرو و رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه‌های صنعت آب و برق گفت: بیست و سومین نمایشگاه صنعت برق ایران با رشد ٦٣ درصدی شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته آغاز به کار کرده است.

نمایشگاه بیست و سومین نمایشگاه صنعت برق افتتاح شد + تصاویر

علی‌اکبر کاظمی” در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه صنعت برق ایران و نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق که با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، برخی وزیران و سفرای خارجی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور،رئیس سندیکای صنعت برق و فعالان و متخصصان صنعت برق کشور برگزار شد، گفت: نخستین جشنواره و فن بازار صنعت برق ایران  باهمکاری پژوهشگاه نیرو، شرکت توانیر و برق حرارتی و تمامی مجموعه وزارتخانه برگزار شد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با رشد ۶٣ درصدی نسبت به سال گذشته آغاز به کار کرده است، افزود: استقبال باشکوه و پررونق از نمایشگاه نشانگر پویایی و بزرگ بودن این صنعت است.

وی ازحضور  ۴۷۴  شرکت داخلی و ۱۱۰  شرکت خارجی از ۱۲ کشور در این نمایشگاه خبر داد و یاد آور شد: صنعت برق ایران ۹۹ درصد در حوزه فناوری و تکنولوژی مستقل و خودکفا شده است و بر این اساس در ساخت نیروگاه و انتقال و توزیع تقریبا خودکفا هستیم و ضرورت دارد در ایجاد فن بازار نیز پیشگام باشیم.

وی با اشاره به هم‌رسانی فناوران و جامعه دانشگاهی با صنعت و رفع چالش‌های صنعت برق برای نخستین بار در این جشنواره و فن بازار صنعت برق ایران اظهار کرد: در تمامی استان‌ها ستاد برگزاری تشکیل و با دانش بنیان ها و مراکز علمی و دانشگاهی مذاکره شده است.

مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو با بیان اینکه نزدیک به ۷۰۰ محصول به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، ادامه داد: یکی از ویژگی‌های جشنواره و فن بازار صنعت برق ایران تشکیل کمیته علمی بوده است و از این تعداد ۳۸۷ محصول بر اساس ۲۲۰ نیاز صنعت برق در این جشنواره عرضه شده است و دبیرخانه این جشنواره به صورت دائمی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

کاظمی از برگزاری تورهای علمی در سراسر کشور با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی با حضور اساتید و دانشجویان خبر داد و یادآور شد: این تورها در فن بازار از شرکت‌های صنعتی دانش بنیان بازدید و به دریافت ایده خواهند پرداخت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها