|
کدخبر: 310072

رقابت بدون نوآوری آفت جان غرفه سازی

غفاری گفت: متاسفانه در حال حاضر هزینه غرفه سازی برای مشارکت‌کنندگان از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به دلیل افزایش هزینه‌ها استفاده از برخی متریال‌ها برای ساخت طرح‌های باکیفیت نشدنی است و به همین دلیل تمامی طرح‌ها یکسان است.

نمایشگاه رقابت بدون نوآوری آفت جان غرفه سازی

غرفه سازی در ایران سابقه ای به اندازه نیم قرن دارد و برخی مجموعه های فعال در این صنف به واسطه تجربیات چند دهه فعالیت، حرفه ای ترین متدهای طراحی و غرفه آرایی را ارائه می کنند. شرکت سرو پارس یکی از همین مجموعه های با سابقه است که با تکیه بر طراحان جوان و نوآور، در نظر گرفتن طراحی های روز دنیا و توجه به عنصر خلاقیت، توانایی کم نظیری در ارائه طرح ها و ایده های بدیع به مشتریان داشته است.

سرو پارس با به کار گیری مواد اولیه ، لوازم مناسب و اجرای مبتنی بر معیارهای جهانی، همواره موفق شده ایده های ذهنی و مورد تأیید مشتریان را به بهترین شکل ممکن به اجرا درآورد. افشین غفاری، فعال غرفه سازی و مدیرعامل این مجموعه در گفتگو با تیتر کوتاه ضمن برشمردن توانمندی های مجموعه سرو پارس، برخی چالش های صنعت غرفه سازی را برشمرده است: 

غرفه سازی مدرن برای شرکت های خارجی

غفاری در این گفتگو اظهار داشت: ما از سال ۱۳۷۲ وارد صنعت نمایشگاهی شدیم. بنده یکی از نخستین نفراتی بودم که در شرکت بُرش شروع به فعالیت کردم. ۱۰ سال بعد یعنی در ۱۳۸۲ موفق به ثبت شرکت سرو پارس شدیم و از آن زمان با این شرکت مشغول به فعالیت شدیم. زمانی که شرکت‌های خارجی از ایتالیا، فرانسه و کره جنوبی در نمایشگاه‌ های ایران مشارکت داشتند، شرکت ما مسئولیت ساخت غرفه برای شرکت هایی که به نمایندگی از این کشورها به تهران می آمدند ‌را به عهده داشت

وی در ادامه به تشریح وجه تمایز شرکت سرو پارس نسبت به سایر مجموعه های فعال در حوزه غرفه سازی پرداخت و گفت: ما در بحث طراحی و اجرا تفاوت های مهمی را با سایر همکارانمان داریم. در حوزه اجرا می توان گفت که خودمان تولیدکننده هستیم و در کنار تولید غرفه‌های چوبی، ساخت سیستم‌های پیش ساخته ماکسیما و اِسپی سیستم را نیز انجام می دهیم. در نمایشگاه‌های صنعت نفت، برق، نمایشگاه الکامپ، تلکام و... نیز  حضور فعال داشته ایم. تلاش ما همواره بر این بوده که رضایت مشتری را تا پایان نمایشگاه جلب کنیم.

دغدغه بزرگ غرفه سازان

این فعال حوزه غرفه سازی نمایشگاهی در بخش دیگری از صحبت های خود، رقابت بدون کیفیت را به عنوان مهم ترین چالش و دغدغه غرفه سازان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر کنترل هزینه غرفه سازی برای مشارکت‌کنندگان از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به دلیل افزایش هزینه‌ها استفاده از برخی متریال‌ها برای ساخت طرح‌های باکیفیت ناممکن است و به همین دلیل اغلب طرح‌ها تقریبا یکسان شدند.

غفاری افزود: برای درک بهتر می‌توان یک مثال زد: فرض کنید تمام خودروسازان یک محصول کاملا مشابه تولید و عرضه کنند. در این شرایط حق انتخاب از مشتری سلب خواهد شد. متاسفانه به دلیل وجود برخی زد و بندها، شرکت‌های غرفه‌سازی جدیدی روی کار آمده‌اند که ما اصلا سوابق این شرکت‌ها و آثارشان را تا به حال ندیده‌ایم و مدیرانشان را هم نمی‌شناسیم.

سرو پارس

وی در خصوص نقش دولت پیرامون توسعه فعالیت های غرفه سازی تاکرد کرد: به عنوان راهکار رفع این چالش پیشنهاد می کنم که شرکت‌های غرفه‌سازی مورد راستی آزمایی قرار بگیرند. البته لازم به ذکر است که امروزه حتی اگر راستی آزمایی صورت می‌گیرد از فیلتر درستی عبور نمی‌کند. از طرفی نباید نقش دولت در زمینه حمایت از غرفه سازان را نیز نادیده گرفت. غرفه سازها امروزه از نظر مباحث مالیاتی درگیر چالش های متعددی هستند. پرداخت یارانه به غرفه سازان تنها کمکی است که دولت می‌تواند به فعالان این حوزه بکند؛ اما متاسفانه در حال حاضر نه تنها از جانب دولت هیچ کمکی به غرفه سازها نمی شود بلکه شاهد سنگ اندازی به این صنعت از جانب مدیران دولتی نیز هستیم. و این در صورتی است که غرفه سازها اکنون بیش از هر زمان نیازمند کمک دولت هستند.

مرحوم کیانی نخبه صنعت غرفه سازی بود

غفاری در پایان با اشاره به درگذشت مرحوم جمشید کیانی خلخالی یکی از فعالان و پیشکسوتان صاحب سبک حوزه غرفه سازی گفت: ایشان مدیر و استاد من در این حوزه بودند. ما در شرکت برش ۱۰ سال سابقه همکاری با مرحوم کیانی را داشتیم. مرحوم کیانی را به جرات می توان یکی از نخبگان صنعت غرفه‌سازی کشور معرفی کرد. زمانی که صنعت غرفه‌سازی یک صنعت نوپا بود مرحوم کیانی در آن زمان یکی از خلاق ترین افراد در این صنف بودند. امیدوارم ما باز هم شاهد حضور افراد موثر و با شخصیتی مثل مرحوم کیانی باشیم. چرا که به طور قطع حضور چنین افرادی موجب رشد و اعتلای صنعت غرفه سازی در کشور خواهد شد.

منبع: تیتر کوتاه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها