|
کدخبر: 267954

ادامه پیگیری های گسترش نیوز در مسیر مطالبات غرفه سازان؛

حراست نمایشگاه تهران: با مال باختگان همدلی می‌کنیم/ ۳ توصیه امنیتی ما را جدی بگیرید، دزدی کم می‌شود

سعیدی: تیم حراست برای کنترل رفتار خارج از عرف برخی مدیران سالن‌ها، برنامه ریزی های مهمی کرده و بی شک با هرگونه تخلف برخورد خواهیم کرد.

تجارت حراست نمایشگاه تهران: با مال باختگان همدلی می‌کنیم/ ۳ توصیه امنیتی ما را جدی بگیرید، دزدی کم می‌شود

با رونق گرفتن مجدد کسب و کارها، فضا برای برگزاری رویدادهای نمایشگاهی نیز فراهم شد. در این شرایط و با توجه به رکود دوساله، استقبال از دور جدید برگزاری ها خصوصا در سال ۱۴۰۱ بسیار چشمگیر بوده است. همین امر باعث شده تا شاهد افزایش سرقت‌ها در زمان غرفه سازی و البته روزهای برگزاری باشیم.

موضوع سرقت های نمایشگاهی از دیرباز در تمام سایت های کشور گریبان گیر اهالی این صنف بوده و متاسفانه راه حل قطعی و تمام کننده ای برای جلوگیری از این پدیده وجود ندارد. اما اخیرا و به واسطه گرانی بی سابقه ابزار و وسایل ساخت و ساز، هر سرقت کوچکی به عنوان یک خسارت بزرگ قلمداد می‌شود و اعتراض فعالان صنفی در حوزه رویدادها را به دنبال دارد.

برخی فعالان حوزه غرفه سازی به گسترش نیوز می‌گویند: دزدان هرکه هستند چم و خم ورود و خروج به سالن‌ها را می دانند و این نشان می‌دهد که اغلب سرقت‌ها کار یک عده مشخص است. بنابراین استفاده از دوربین های بیشتر می‌تواند برای کاهش اینگونه جرائم مفید باشد.

مدیر حراست نمایشگاه تهران نیز نگرانی ها را قابل درک دانست و به گسترش نیوز گفت: با بروز کوچکترین سرقت در نمایشگاه تهران، که از سال‌ها قبل هم به عنوان یک دغدغه وجود داشته، ما خودمان را در کنار عزیزان غرفه ساز می‌بینیم و سعی می‌کنیم مشکلاتشان را حل کنیم. از همین تریبون هم اعلام می‌کنم سرقت هر نوع وسایل در نمایشگاه تهران را با جدیت دنبال خواهیم کرد. اما موضوع اضافه شدن دوربین های بیشتر دردی را دوا نخواهد کرد.

سعیدی افزود: اگر غرفه داران به تذکرات توجه کرده و دغدغه اصلی ما را درک کنند، بدون شک ۹۰ درصد از مشکلات این چنینی حل خواهد شد. بر اساس قانون، غرفه ساز موظف است وسایل و تجهیزات غرفه سازی خود را از سالن خارج کند اما متاسفانه غرفه سازان به دلایل مختلف از جمله فاصله پارکینگ تا سالن های نمایشگاهی ترجیح می‌دهند ابزار را در نمایشگاه باقی بگذارند. این سهل انگاری برای دزدان وسوسه انگیز است تا با ورود غیرقانونی به سالن‌ها دست به سرقت بزنند. همانطور که می‌دانید وضعیت بد اقتصادی مردم هم در افزایش سرقت‌ها بی تاثیر نیست که باید به این نکته توجه داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به عدم پیگیری های قضایی توسط فعالان غرفه سازی نیز تاکید کرد: با گزارش هر سرقت ما به سرعت نسبت به شناسایی خاطیان وارد عمل می‌شویم و در بسیاری از موارد هم موفق هستیم. در این مقطع از غرفه ساز خواهش می کنیم که به عنوان شاکی خصوصی از فرد شکایت کند اما در کمال تعجب غرفه ساز این کار را انجام نمی دهد و عنوان می کند که نمی تواند درگیر پروسه های اداری کلانتری و دادگاه شود. همین موضوع موجب وقیح تر شدن سارقان تجهیزات غرفه سازی می شود. از طرفی بر اساس قوانین جدید قضایی، اگر ارزش اموال دزدیده شده زیر ۲۰ میلیون تومان باشد برای شخص سارق پرونده تشکیل نمی شود. به عبارتی اگر شخصی ۲۰ بار سرقت زیر ۲۰ میلیون تومان داشته باشد هیچ سوءسابقه ای برای او درج نخواهد شد.

مدیر حراست نمایشگاه تهران همچنین تاکید کرد: ما به تمام مدیران سالن هایی که غرفه های خارجی در آن حضور دارند اعلام کرده ایم که به هیچ عنوان نباید برای نظافت از افراد متفرقه استفاده کنند. اما متاسفانه این موضوع نیز مورد توجه قرار نمی گیرد و گاها شاهد سرقت از غرفه های خارجی توسط افراد غیر متفرقه که در پوشش نظافت وارد سالن می‌شوند، هستیم.

وی در ادامه این موضوع اظهار داشت: اگر ما برای هر غرفه یک نگهبان هم در نظر بگیریم (که امری محال است و نیاز به یک لشکر نیروی انسانی دارد) چالش سرقت از غرفه ها ادامه خواهد داشت. اما در هر صورت ما خودمان را کنار بخش خصوصی ‌می‌بینیم و درد آنها را درد خودمان می‌دانیم. اگر یک کارگر ابزارش را از دست بدهد انگار ما بخشی از دارایی خودمان را از دست دادیم.

سعیدی سپس در واکنش به درخواست دیگر غرفه سازان پیرامون برخورد با رفتارهای خارج از عرف تعداد معدودی از مدیران سالن گفت: تیم حراست برای کنترل رفتار خارج از عرف برخی مدیران سالن‌ها هم برنامه ریزی های مهمی کرده و بی شک با هرگونه تخلف برخورد خواهیم کرد. هیچ بهانه ای برای توجیه دزدیده شدن اموال مردم مناسب نیست. مدیر سالن حق ندارد رفتار بی قائده ای با افرادی که مورد سرقت قرار گرفته اند داشته باشد و ما حتما با این موضوعات برخورد می کنیم.

مدیر حراست نمایشگاه تهران همچنین از رسانه ها خواست تا مطالبات بخش خصوصی را با تیزبینی پیگیری کند و افزود: از ظرفیت رسانه ها می توان برای نظارت بر مدیران سالن و افراد حراست استفاده کرد. از طرفی غرفه سازان قشر کمتر دیده شده نمایشگاه ها هستند و معتقدند چون در فعالیت های نمایشگاهی کار یدی می کنند زیاد مورد توجه نیستند. در همین راستا می توان با رسانه ای کردن اقدامات مثبت و دلسوزانه حراست در نگهداری و مراقبت از تجهیزات غرفه سازان دلگرمی کوچکی به این فعالان عزیز صنعت نمایشگاهی داد.

سعیدی در پایان گفت: ما قطعا از این پس با توجه و دقت بیشتری به مسائل رسیدگی خواهیم کرد. امیدواریم دوستان عزیز غرفه ساز هم به اصولی که خواسته شده، عمل کنند تا به امید خدا با کار تیمی پرونده سرقت های نمایشگاهی را ببندیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها