|
کدخبر: 298151 سینا ستوده

نمایشگاه الکامپ ۲۶ ساله شد

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ با حضور صدها شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

بیست و ششمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات، «سید محمدامین آقامیری» رئیس مرکز ملی فضای مجازی، «مجتبی توانگر» رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی، «محمدصادق خیاطیان» رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی افتتاح شد.

این نمایشگاه که امروز آغاز به کار کرد و تا هفتم تیرماه نیز ادامه دارد، بزرگ‌ترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور با حضور ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی است که از این تعداد بیش از ۱۵۰ شرکت استارتاپ و دانش‌بنیان هستند.

نمایشگاه الکامپ امسال با شعار «آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال» و با حضور قریب به اتفاق شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، برگزار می‌شود.

در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر، تجارت الکترونیک (الکامپ) بیش از ۴۵۰ شرکت حضور و مشارکت دارند که از این تعداد ۵۰ شرکت خارجی و از کشورهای ازبکستان، فرانسه، پاکستان، بوسنی، سوریه، چین، روسیه، ترکیه، ارمنستان و عراق هستند که نوین‌ترین برنامه‌ها، تولیدات و خدمات خود را ارائه می‌کنند.

در نمایشگاه امسال حضور استارت‌آپ ها، شرکت‌های نوآور و خلاق و دانش بنیان بسیار پر رنگ تر از سال‌های گذشته است بطوری که از تعداد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، حدود یکصد و پنجاه شرکت دانش بنیان و استارت آپ هستند.

قرار است در طول چهار روز برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، چندین محصول فناورانه جدید در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات، رونمایی شود.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ با هدف ارائه آخرین دستاوردهای کشورمان در حوزه فناوری اطلاعات، معرفی جدیدترین محصولات و دستاوردهای شرکت‌های داخلی، توسعه تجارت الکترونیک، فراهم کردن زمینه‌های جذب سرمایه خارجی برای شرکت‌های دانش بنیان و یا استارتاپ‌های داخلی، ترویج فرهنگ استفاده از فناوری و محصولات تجارت الکترونیک در زندگی روزمره، فراهم شدن بستری برای تعاملات و همکاری‌ها برای شرکت‌های حوزه تجارت الکترونیک و کامپیوتر و ارتباطات و جذب بازارهای منطقه برگزار می‌شود.

پذیرش تعدادی از مقامات دولتی و خصوصی از ۲۰ کشور جهت برپایی نشست‌های B۲B و همچنین بازدید و آشنایی با ظرفیت‌های داخلی، از برنامه‌های اصلی این رویداد مهم بشمار می‌رود. برگزاری بیش از یکصد سخنرانی و ده‌ها نشست و سمینار و کارگاه‌های تخصصی و حضور مقامات، کارشناسان، متخصصان و استادان دانشگاه‌ها با هدف ارتقا کیفیت و اطلاعات فنی در صنعت الکترونیک و کامپیوتر، از دیگر برنامه‌های جانبی الکامپ امسال است.

این نمایشگاه در هشت بخش اصلی؛ الکترونیک صنعتی، کامپیوتر و سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات مرتبط، تجهیزات ارتباطی، تجهیزات صوتی و تصویری، تجهیزات مخابراتی، تجهیزات اندازه‌گیری و کنترل و خدمات فنی و پشتیبانی برگزار می‌شود.

الکامپ به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، عرصه طراحی، ساخت، تولید و پشتیبانی از محصولات، خدمات، محتوا و راهکارهای صنایع الکترونیک، کامپیوتر و دیجیتال کشور است که با حضور گسترده و چشمگیر دست‌اندرکاران این حوزه برگزار می‌شود.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ از ۴ تا ۷ تیرماه هر رُوز از ساعت ۸ تا ۱۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها