|
کدخبر: 297759 سینا ستوده

اختصاصی گسترش نیوز؛

آماده برگزاری این ۲ نمایشگاه جذاب باشید

نشست خبری هشتمین نمایشگاه بین المللی تخصصی نوشت افزار (IRANPENEX) و دومین نمایشگاه تخصصی اسباب بازی و صنایع وابسته (IRANTOYEX) برگزار شد.

نمایشگاه آماده برگزاری این ۲ نمایشگاه جذاب باشید

این نشست خبری با حضور محمودرضا صنعت‌کار رییس انجمن صنفی کارفرمایی نوشت‌افزار ایران، احسان منشی رییس انجمن اسباب‌بازی ایران، عباس تقدسی‌نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب و مجید اکبری مدیر برگزاری نمایشگاه برگزار شد.

نمایشگاه ایرانپنکس و ایرانتویکس چگونه برگزار خواهد شد؟

مجید اکبری، مدیر برگزاری نمایشگاه در این نشست عنوان کرد: هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوشت‌افزار و تجهیزات اداری و مهندسی کشور ایرانپنکس ۱۴۰۲ (iranpenex2023) و دومین نمایشگاه تخصصی اسباب‌بازی و صنایع وابسته ایرانتویکس ۱۴۰۲ (irantoyex2023) از ۳۱ خرداد تا ۳ تیر در محل دائمی نمایشگاه شهر آفتاب تهران برگزار خواهد شد.

اکبری افزود: نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته با رشد قابل توجهی از نظر مشارکت کنندگان مواجه شده است. حدود ۲۵۰ شرکت برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده اند. برنامه های جانبی از برگزاری پنل های آموزشی و تخصصی بازاریابی، فروش، مارکتینگ، صادرات، انتقال دانش و تکنولوژی و... در این دو نمایشگاه برگزار خواهد شد. در روز اختتامیه نیز از فعالان حاضر در این رویدادها و پیشکسوتان صنعت نوشت افزار و اسباب بازی تقدیر و تشکر خواهد شد.

وی ادامه داد: شاید ما هیچ مرکز نمایشگاهی در تهران نداشته باشیم که به لحاظ استانداردهای خاص مانند نداشتن ستون، سقف بلند، نور مناسب، حمل و نقل ماشین های مورد نیاز برای غرفه سازی و... مانند شهر آفتاب باشد. از طرفی یکی از بزرگترین مزیت‌های شهر آفتاب بازدیدکنندگان تخصصی این نمایشگاه است. متاسفانه در دیگر سایت های تهران افراد غیرمتخصص، مردم عادی و... به منظور تفریح وارد فضای نمایشگاهی می شوند و انرژی و وقت مشارکت کنندگان را هدر می دهند. اما ما به هیچ عنوان شاهد چنین چالشی در شهر آفتاب نیستیم.  اگر برنامه های بلندمدتی که برای این سایت نمایشگاهی در نظر گرفته شده است تحقق پیدا کند یکی از بهترین سایت های نمایشگاهی خاورمیانه را ما در تهران خواهیم داشت.

نمایشگاه-ایرانپنکس

تامین ارز مهمترین معضل تولیدکنندگان نوشت افزار

رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور اظهار کرد: نمایشگاه نوشت افزار در سال جاری نسبت سال قبل ۸۰ درصد رشد داشته است. مهمترین معضل ما تامین ارز برای واردات مواد اولیه موردنیاز است که بانک مرکزی در این حوزه به تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان نوشت افزار و لوازم التحریر ضربه بزرگی وارد کرده است.

وی افزود: این نمایشگاه با حضور ۱۸۰ شرکت فعال برگزار و از این تعداد حدود ۳۰ شرکت نمایندگی شرکت های خارجی هستند. این شرکت ها نماینده‌هایی از برندهای معتبری از کشورهای چین، آلمان، هند، ژاپن و... هستند.

حضور ۱۵۰ برند در نمایشگاه اسباب بازی

احسان منشی رییس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی نیز در این نشست گفت: ما در این انجمن نماینده مجموعه ای از تولیدکنندگان هستیم که درون زا هستند و فعالیت خود را از تولید خانگی شروع کردند و فضایی را در کشور ایجاد کردند که بتوانند ابزار پرورش را در اختیار خانواده های ایرانی قرار بدهند.

وی افزود: کشور ما کشوری است که مواد اولیه و ملزومات تولید اسباب بازی ها را به وفور در اختیار دارد. ما می توانیم با استفاده از پلیمر داخلی به خوبی از خام فروشی این مواد پیشگیری کنیم و در عوض دستاورد کارگر ایرانی را به دنیا صادر کنیم. امروز محصولات تولیدی ما در حوزه اسباب بازی ها به اروپا صادر می شوند و ما در تلاش هستیم تا این روند را توسعه دهیم.

رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی خاطرنشان کرد: امیدواریم سال بعد شاهد رویداد بزرگتری در صنعت اسباب بازی ها باشیم. این نمایشگاه رویدادی ملی است اما متاسفانه همه فعالان صنعت اسباب بازی در این رویداد مشارکت ندارند. سال گذشته ما شاهد حضور ۴۰ برند در  قالب ۳۰ غرفه بودیم اما خوشبختانه امسال ۱۵۰ برند در قالب ۸۰ غرفه در این نمایشگاه حاضر خواهند بود.

نمایشگاه-ایرانپنکس۱

شهر آفتاب مدعی برگزاری اکسپو

عباس تقدسی‌نژاد، مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب تهران نیز در این نشست گفت: سال گذشته برگزاری ۴۰ عنوان نمایشگاه در مرکز نمایشگاهی آفتاب تهران را تفاهم کردیم که در نهایت موفق شدیم ۳۰ عنوان از آنها را برگزار کنیم، البته لغو آن ۱۰ مورد نیز دلایل خاص به خود را داشت. برای سال جاری نیز برای برگزاری ۶۰ عنوان رویداد نمایشگاهی تفاهم کرده ایم که ۴۱ عنوان از آنها را نهایی  و قراردادهای مربوط به آنها را امضا کرده ایم.

وی افزود: خوشبختانه سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی تهران با پیگیری های به عمل آمده توسط ما به توافقات خوبی در زمینه استفاده از ظرفیت های شهر آفتاب رسیده اند. البته این توافقات فعلا در مرحله شفاهی است و ما امیدواریم که در عمل نیز از ظرفیت های این سایت نمایشگاهی به خوبی استفاده شود تا ما در تهران با هدایت مستقیم سازمان توسعه تجارت تقویم مشترک نمایشگاهی داشته باشیم. این موضوع نشان می دهد که دوستان ما به این باور رسیده اند که ظرفیت های نمایشگاهی شهر آفتاب را باید جدی گرفت و هم در راستای منافع این صنعت از این ظرفیت ها استفاده کرد. خوشحالم که اعلام کنم رقابت هایی که تعارض منافع هم داشتند در حال تبدیل شدن به رفاقت‌هایی برای رشد و توسعه صنعت نمایشگاهی کشور هستند.

مدیرعامل نمایشگاه آفتاب تهران ادامه داد: ارتقای مزیت های شهر آفتاب در برنامه توسعه این مرکز نمایشگاهی به طور ویژه مدنظر قرار گرفته شده است. ما ۳۶ هزار مترمربع سالن نمایشگاهی را به زودی به این مرکز اضافه خواهیم کرد. از طرفی دسترسی های ورود به شهر آفتاب را با کمک تمام دستگاه های ذی ربط تسهیل خواهیم کرد. چرا که معتقدیم آینده بسیار روشنی برای این سایت نمایشگاهی در پیش است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر هیچ کدام از سایت های کشور نمی توانند مدعی برگزاری اکسپو باشند. چرا که هیچ کدام از آنها در طرح های بلند مدت خود به این موضوع توجه نکرده اند. اما سایت نمایشگاهی آفتاب تهران تنها نمایشگاهی است که از زمان طرح اولیه ساخت مرکز نمایشگاهی این موضوع را مورد توجه قرار داده و مدعی میزبانی اکسپو در ایران است.

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوشت‌افزار و تجهیزات اداری و مهندسی کشور ایرانپنکس ۱۴۰۲ (iranpenex2023) و دومین نمایشگاه تخصصی اسباب‌بازی و صنایع وابسته ایرانتویکس ۱۴۰۲ (irantoyex2023) با حمایت انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت‌افزار، اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و تجهیزات مهندسی تهران، مجمع واردکنندگان نوشت‌افزار کشور و همچنین انجمن اسباب‌بازی، در محل دائمی مرکز نمایشگاه شهر آفتاب تهران در تاریخ ۳۱ خرداد الی ۳ تیر ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۰ الی ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها