|
کدخبر: 287943 سهیل فرزین

گفتگوی گسترش نیوز با برگزارکننده نمایشگاهی؛

اتفاقی نو در صنعت میوه کشور / نمایشگاهی جدید برای معرفی ایران در بازارهای جهانی

اولین نمایشگاه بین المللی میوه و سبزیجات ایران از فردا آغاز به کار خواهد کرد.

نمایشگاه اتفاقی نو در صنعت میوه کشور / نمایشگاهی جدید برای معرفی ایران در بازارهای جهانی

در دنیای امروز، تجارت بین المللی محصولات تازه و کل زنجیره ارزش این محصولات سهم بزرگی در تغذیه سالم مصرف کنندگان در سراسر جهان دارد و در بسیاری از کشورها، میوه و سبزیجات از عوامل کلیدی و اقتصادی هستند که تقاضا برای آن در حال رشد است، بخش میوه و سبزیجات ایران نیز گنجینه ای ارزشمند است که به علت بهره‌مندی از تنوع بسیار بالا، داشتن طعم عالی، دارا بودن رتبه جهانی در حجم تولید و با توجه به کمیت، کیفیت و قیمت رقابتی، از ظرفیت های قابل توجهی برای تامین تقاضای رو به رشد کشور، بازارهای منطقه ای و جهانی برخوردار است.

به همین سبب اولین نمایشگاه بین المللی میوه و سبزیجات ایران از فردا در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب برگزار خواهد شد. این نمایشگاه رویدادی تازه و نو است تا با همکاری و اشتراک تمامی نیروها، به سوی چشم اندازی مشترک و انتخاب گزینه های راهبردی گام برداشته و با نمایش فناوری‌های نوین، محصولات و خدمات جدید در حوزه های همچون مدرن سازی، تجاری سازی، فرآوری، بسته بندی، لجستیک و... توانمندی های کشور را در این بخش به نمایش بگذارد.

خبرنگار گسترش نیوز پیرامون کم و کیف برگزاری این رویداد گفتگویی را با سعید رسا مدیر برگزاری این رویداد ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

جزییات برگزاری نمایشگاه

رسا در این گفتگو اظهار داشت: اولین دوره نمایشگاه بین المللی میوه و سبزیجات ایران از تاریخ ۴ تا ۷ اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب برگزار خواهد شد. ۷۰ شرکت داخلی و ۲ شرکت به نمایندگی از ۲ کشور ترکیه و ایتالیا در این رویداد حاضر هستند. نمایشگاه با حضور جناب آقای برومندی معاونت امور باغداری وزارت جهاد کشاورزی و مدیر نمایشگاه صنعت میوه ترکیه افتتاح خواهد شد. حضور ایشان با هدف ایجاد یک فرصت برای حضور شرکت های خوب ایرانی در بازارهای جهانی است.

سعید-رسا

وزارت جهاد کشاورزی، انجمن ملی سیب زمینی ایران، انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران، اتحادیه سراسری باغداران ایران، موسسه علوم باغبانی، اتحادیه صادرکنندگان خشکبار و موسسه علوم تحقیقات فنی – مهندسی از مراکزی هستند که در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و خدمات خود را به فعالان تخصصی این صنعت معرفی خواهند کرد.

برنامه های جانبی نمایشگاه

وی در ادامه به تشریح برنامه های جانبی برگزاری این رویداد پرداخت و گفت: ایجاد پاویون بین الملل در این رویداد یکی از این برنامه ها است. حضور خریداران به صورت مستقیم در این پاویون برقرار خواهد بود. در این پاویون تولیدکنندگان و صادرکنندگان قادر خواهند بود به صورت مستقیم با خریداران و صاحبان هایپرمارکت های بزرگ در چند کشور ارتباط بدون واسطه برقرار کنند. برگزاری کنفرانس های تخصصی نیز یکی دیگر از برنامه های جانبی این رویداد است. ذات نمایشگاه ها انتقال دانش و بالا بردن سطح اطلاعات بازدیدکنندگان است. از همین رو در خلال برگزاری این رویداد کنفرانس هایی با موضوعاتی همچون فناوری های نوین پس از برداشت، نقش و اهمیت حمل و نقل تخصصی در صادرات صنعت میوه، ماندگاری در بازارهای هدف صادراتی و فرآیند استانداردسازی و شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی و... برگزار خواهد شد.

برگزاری کارگاه های آموزشی

این برگزارکننده نمایشگاهی همچنین افزود: در خلال برگزاری اولین نمایشگاه میوه و سبزیجات ایران چندین کارگاه آموزشی پیرامون موضوعاتی مانند فرآوری میوه آموزش هایی به صورت مقدماتی ارائه خواهد شد. همچنین در این رویداد  قرارداد حضور پاویون ایران در نمایشگاه صنعت میوه ترکیه نیز منعقد خواهد شد. 

نمایشگاه-میوه-و-سبزی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها