|
کدخبر: 286025 سهیل فرزین

اختصاصی گسترش نیوز:

حضور دانش بنیان ها در نمایشگاه ایران ژئو، نوید بخش رشد حوزه ژئوماتیک کشور

دومین نمایشگاه تخصصی - بین المللی ایران ژئو از امروز تا ۱۲ بهمن ماه از ساعت ۸ صبح الی ۱۵ عصر و در سالن ۷ نمایشگاه بین المللی تهران میزبان بازدیدکنندگان و متخصصان این حوزه است.

دومین نمایشگاه تخصصی - بین المللی ایران ژئو امروز ۹ بهمن ماه با حضور سردار فرحی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر مجید فخری رییس سازمان جغرافیایی کشور و جمعی از فعالان و متخصصان این حوزه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

خبرنگار گسترش نیوز در حاشیه برگزاری این نمایشگاه گفتگویی را با این دو مقام مسئول ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد:  

جبران بخش بزرگی از عقب ماندگی کشور در حوزه ژئوماتیک

سردار فرحی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این گفتگو اظهار داشت: دومین دوره برگزاری نمایشگاه ایران ژئو نیز مانند دوره نخست آن بسیار خوب و باکیفیت برگزار شد. مشارکت حداکثری شرکت های دانش بنیان و حضور فعال جوانان و نخبگان به همراه ایده ها و طرح های جدید آنها در این نمایشگاه نوید آن را می دهد که ما می توانیم بخش عظیمی از عقب ماندگی کشور در حوزه ژئوماتیک را جبران کنیم. با توجه به اینکه فناوری ژئوماتیک در آینده ای نزدیک بسیار راهبردی خواهد بود، ضروری است که ما در این زمینه تلاش های خود را بیشتر کنیم.

سردار-فرحی-ایران-ژئو

وی افزود: با همت بلند سازمان جغرافیایی و مشارکت فعالان بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه ژئوماتیک کشور در این نمایشگاه به نظر می رسد که ما با جبران گذشته در سطح منطقه و جهان حرفی جدی برای گفتن خواهیم داشت. چشم انداز این نمایشگاه بسیار مطلوب است؛ چراکه نسبت به سال گذشته نیز از لحاظ کمی و کیفی غنی تر شده است. اگر همین روند در سال های آتی نیز ادامه داشته باشد می توانیم شاهد شکوفایی نمایشگاه ایران ژئو از همه نظر باشیم.

نقش پررنگ نمایشگاه ایران ژئو در تصمیمات آینده کشور

در ادامه امیر مجید فخری رییس سازمان جغرافیایی کشور به خبرنگار گسترش نیوز گفت: نمایشگاه ایران ژئو بزرگترین رویداد صنعت اطلاعات مکانی در کشور است. امسال دومین دوره این نمایشگاه برگزار شد که نسبت به سال گذشته با افزایش مشارکت کنندگان روبرو بود. ۳۷ شرکت و ۷ دانشگاه به اتفاق برخی از وزارتخانه ها در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.

امیر-فخری-ایران-ژئو

وی افزود: این نمایشگاه آوردگاه محصولات ژئوماتیک است و با حضور تولیدکنندگان و بهره برداران اطلاعات مکانی در حال برگزاری است. موضوع اطلاعات مکانی در تمام تصمیمات کشوری در سطح کلان دخالت دارد. بنابراین برگزاری نمایشگاه ایران ژئو می تواند نقش اساسی در تصمیمات آینده کشور داشته باشد.

ارسال نظر