|
کدخبر: 286021 سهیل فرزین

برگزارکننده نمایشگاهی در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

رونمایی از ۱۰ محصول جدید صنعت تفریحات در یازدهمین نمایشگاه امتک

رسا گفت: در این دوره از برگزاری نمایشگاه امتک از ۱۰ محصول جدید رونمایی خواهد شد.

نمایشگاه رونمایی از ۱۰ محصول جدید صنعت تفریحات در یازدهمین نمایشگاه امتک

نمایشگاه صنعت تفریحات سرگرمی و شهربازی با نام تجاری «امتک» بیش از یک دهه است که در حال برگزاری است و تنها نمایشگاه تخصصی حوزه صنعت تفریحات داخل ایران است. این نمایشگاه هر سال میزبان فعالان مختلف در این حوزه است که تمامی خدمات و تجهیزات خود را به نمایش گذاشته و از محصولات خود رونمایی می‌کنند؛ به عنوان مثال مجموعه‌هایی مانند شهربازی‌ها، خانه بازی، پارک آبی و بازی‌ها و سرگرمی‌های مختلف مانند اتاق فرار و هر مرکز تفریحی که امکان ساخت آن وجود داشته باشد در امتک حضور دارند.

این رویداد نمایشگاهی از ۱۱ تا ۱۴ بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب برگزار خواهد شد. خبرنگار گسترش نیوز پیرامون این موضوع گفتگویی را با سعید رسا مدیر برگزاری این رویداد ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد:

حضور صنعت تفریحات ایران در بازارهای جهانی

رسا در این گفتگو با بیان اینکه در این دوره از برگزاری نمایشگاه امتک ۸۰ شرکت حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: یازدهمین نمایشگاه تخصصی بین المللی صنعت تفریحات، سرگرمی، شهربازی و پارک‌ها در محل دائمی نمایشگاه‌های شهر آفتاب و در فضای ۱۵ هزار مترمربع برگزار خواهد شد. تلاش ما در مجموعه نمایشگاهی امتک همواره بر این بوده که در هر دوره از برگزاری نمایشگاه صنعت تفریحات، محصولات جدیدی را به سبد تفریحات کشور معرفی کنیم. از این باب، در این دوره از برگزاری نمایشگاه امتک از ۱۰ محصول جدید رونمایی خواهیم کرد. این محصولات شامل انواع مختلف دستگاه‌های VR، پیست‌های جدید ماشین‌های برقی، دستگاه‌های GAME جدید و... هستند. گفتنی است این محصولات توسط تولیدکنندگان داخلی تولید شده‌اند. خوشبختانه امروزه شرکت‌های ایرانی قابلیت رقابت با بسیاری از شرکت‌های خوب دنیا در حوزه صنعت تفریحات را دارند.

سعید+رسا

وی افزود: یک دهه تلاش ما در حوزه صنعت تفریحات کشور منجر به عرضه محصولات تولید داخل به دنیا شد. ما با حضور پاویونی خود در نمایشگاه صنعت تفریحات ترکیه موفق شدیم که محصولات خود را به بازارهای جهانی ارائه کنیم. یکی از اهداف مهم نمایشگاه امتک در کنار ارائه محصولات جدید و خدمات نوین، حضور در بازارهای جهانی بوده است. نمایشگاه امتک به مانند پله‌های اولیه‌ای بود که ساخته شد و تمام همکاری‌ها و هماهنگی‌ها در این نمایشگاه تمرین شد و خوشبختانه به مدت ۲ سال است که ما در نمایشگاه‌های خارجی نیز حضور داریم.

برگزارکننده نمایشگاه امتک در ادامه خاطرنشان کرد: یازدهمین دوره این نمایشگاه از ۱۱ تا ۱۴ بهمن برگزار خواهد شد. بازدیدکنندگانی از کشورهای عراق،‌ افغانستان و عمان از این رویداد بازدید خواهند کرد. گفتنی است در حال حاضر بیشترین محصولات ما به کشور عراق صادر می‌شود و خوشبختانه ما حضور فعالی در این کشور داریم. سازندگان پارک‌های آبی، محصولات شهربازی، خانه‌های بازی و پارک‌های موضوعی،‌ بازی‌های سالنی، ورزش‌های تفریحی مانند دارت، پینت بال و...، سیستم‌های کارتی، امنیتی، طراحی، فضاسازی و ... نیز گروه‌های کالایی این دوره از برگزاری نمایشگاه امتک را تشکیل می‌دهند.

ظرفیت های شهر آفتاب برای برگزاری امتک

رسا در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ظرفیت نمایشگاه شهر آفتاب برای برگزاری این رویداد اشاره کرد و گفت: در سال ۹۶ برخی رویدادهای نمایشگاهی از سایت بین المللی تهران (سئول) به نمایشگاه شهر آفتاب معرفی شدند که نمایشگاه تخصصی بین المللی صنعت تفریحات، سرگرمی، شهربازی و پارک‌ها نیز از جمله این رویدادها بود. امسال پنجمین دوره‌ای است که ما این نمایشگاه را در شهر آفتاب برگزار می‌کنیم. با تمام کم و کاستی‌هایی که این سایت نمایشگاهی دارد ما رضایت بسیار کاملی از عملکرد این مجموعه نمایشگاهی داریم. این مجموعه نهایت همکاری را با برگزارکننده نمایشگاه‌ها دارند.

وی افزود: ما دستگاه‌های بسیار عظیم الجثه را در نمایشگاه امتک داریم. قبل از سال ۹۶ که این رویداد در محل سایت تهران برگزار می‌شد ما مجبور بودیم که این دستگاه‌ها را در محل فضای باز قرار دهیم. خوشبختانه نمایشگاه شهر آفتاب این امکان را به ما می‌دهد که در فضای سرپوشیده این دستگاه‌ها را در معرض دید علاقه مندان و متخصصان این حوزه قرار دهیم. ما در دوره‌های گذشته به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین نمایشگاه‌های شهر آفتاب بودیم و خوشبختانه به دلیل طراحی‌های مناسبی که در این سایت نمایشگاهی وجود دارد، هیچ مشکلی در این میان نه برای ما، نه مشارکت کنندگان و نه بازدیدکنندگان به وجود نیامد. البته کماکان برخی از کمبودها در زیرساخت‌ها وجود دارد که باید تکمیل شود. به نظر می‌رسد که با تصمیم مدیریت جدید این مجموعه،‌ این چالش‌ها نیز رفع خواهد شد.

تاثیر برگزاری امتک بر بازار و صنعت تفریحات

این برگزارکننده نمایشگاهی در پاسخ به سؤال گسترش نیوز مبنی بر اینکه برگزاری یک دهه نمایشگاه امتک چه تاثیری بر صنعت و بازار این حوزه داشته است، گفت: این تأثیر بسیار مستقیم بوده است. از حدود ۳۰ سال پیش مردم به سمت آپارتمان نشینی روی آوردند. از این رو سبک بازی کودکان و نوجوانان مخصوصاً در یک و دو دهه اخیر بسیار متفاوت شده است. بنابراین توسعه مراکز تفریحی به منظور ایجاد نشاط و پویایی از الزامات مهم زندگی شهری به حساب می‌آمد. قطعاً برگزاری نمایشگاه امتک در این یک دهه موجب ایجاد یک شیب صعودی در ایجاد و توسعه مراکز تفریحی در کشور شده است. به عبارتی می‌توان گفت سبد اوقات فراغت خانواده‌ها از طریق برگزاری نمایشگاه امتک بسیار توسعه پیدا کرد.

رسا در ادامه افزود: تولیداتی که در امتک عرضه می‌شود از حدود ۱۸ استان کشور هستند و توانمندی‌های تمام کشور در این نمایشگاه تجمیع می‌شود. این موضوع فرصت بسیار خوبی را برای سرمایه گذاران این حوزه فراهم می‌کند. بنابراین برگزاری این نمایشگاه هم برای سرمایه گذاران، هم تولیدکنندگان و هم بازدیدکنندگان اثر مستقیم و مطلوبی داشته است. از طرفی مصرف کننده نهایی نیز از برگزاری این رویداد منتفع شده است.

امروزه به جرات می‌توان گفت بیش از ۹۵ درصد از شرکت کنندگان امتک دارای نشان سازمان ملی استاندارد هستند. امروزه تمام محصولات ما دارای استاندارد اجباری تولید و حین بهره برداری هستند.

مهم ترین چالش های صنعت تفریحات

وی در ادامه به تشریح مهم‌ترین چالش‌هایی که در صنعت تفریحات کشور وجود دارند اشاره کرد و گفت: این صنعت به حمایت احتیاج دارد. چرا که صنعت تفریحات تأثیر مستقیمی بر شادابی و نشاط روحیه جامعه (مخصوصاً در شرایط کنونی کشور) دارد. این حمایت‌ها از چند جهت می‌تواند انجام شود؛ بسیاری از مراکز تفریحی و شهربازی‌ها باید در حوزه پرداخت‌ها حمایت شوند. به عنوان مثال یکی از میزان مصارف بالای شهربازی‌ها موضوع برق است. می‌توان برق این مراکز را با قیمت پایین‌تری محاسبه کرد تا آنها هم بتوانند سرویس دهی خوبی داشته باشند.

رسا افزود: در حوزه مالیات نیز با حمایت از فعالان این حوزه می‌توان میزان خدمات دهی آنها را افزایش داد. در خصوص صادرات نیز باید به تولیدکنندگان داخلی کمک کرد و مشوق‌هایی را برای آنها در نظر گرفت. نباید فراموش کرد که محصولات داخلی ما کالاهایی کاملاً صادراتی هستند و بازار هدف خوبی در منطقه دارند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها